Wie is de gemiddelde Saabrijder..?

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
jor
Geregistreerd lid

Re: Wie is de gemiddelde Saabrijder..?

Bericht door jor » vr 08 dec, 2017 23:58

Dan moet ik er ook maar aan :wink: .
Mn bouwjaar is 1940 en wij hebben 5 kinderen (alles op eigen pootjes) en 10 kleinkinderen waarvan er 5 down under leven.Heb veel auto s gehad waarvan een saab 99 en nu een caab 2.itje.We leven in de betuwe en lekker achteraf.
Ik ben nu pensionaris maar als er iets leuks voor mij te doen dan haal ik de krenten uit de pap.
En de caab?Dat is een fijn karretje en ik probeer haar in de vaart te houden .Maar niet ten koste van alles !
Ik heb tot mn 76e jaar ook nog motor gereden maar die heb ik aan de wilgen gehangen want ik wil niet van de straat worden geschraapt.Was wel een moeilijke beslissing want met het stijgen der jaren raak je toch dingen kwijt.
En ik wil geen duits rijden .Dat heeft met mn bouwjaar en mn Pa te maken.

Injectie
Moderator

Re:

Bericht door Injectie » za 09 dec, 2017 15:49

Injectie schreef:ZO ik dan als gemiddelde Saab rijder.

25 jaar, Getrouwd, geen kinderen. Wonend in een nieuwbouwwijkje met veels te weinig parkeerruimte en 2 saabs voor de deur. In het dagelijks leven werkzaam als autotechnicus bij ons geliefde merk.
Hobby's: auto's, badmintonnen en internetten.
Zo dan topic kick van de eeuw. Zal mijn info maar is updaten dan......
37 jaar inmiddels. En twee kinderen. de rest klopt nog wel.

J.vandermeulen
Donateur
Donateur

Bericht door J.vandermeulen » za 09 dec, 2017 16:06

Wat is een gemiddelde Saab rijder in de wetenschap dat je met je voeten in de magnetron en je hoofd in de vrieskast gemiddeld een aangename temperatuur hebt? Ik ben 48, zie er veel ouder uit, heb op mijn 46e voor het eerst een Saab gekocht, ben atechnisch, getrouwd met een strenge vrouw (die gelukkig het forum niet volgt) en heb een gezonde hekel aan autorijden.

Evers
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Evers » wo 03 jan, 2018 13:24

Vandaag precies over twee weken 29 jaar oud, samenwonend, 1 zoontje, Dani, van bijna 4 maanden. Geboren en getogen in Deventer, inmiddels in februari alweer 2 jaar woonachtig in Schalkhaar, een dorpje tegen Deventer aan. Momenteel ben ik werkzoekende, m'n vriendin werkt in de gehandicaptenzorg in Apeldoorn. Zij rijdt in een Daewoo Kalos. Ik rij sinds september 2012 in m'n 9-3 SS en ben er nog altijd smoorverliefd op. Afgelopen week had ik voor het eerst een duurdere reparatie. Stuurslot probleem, €600,- lichter. Maar dus pas de eerste keer voor mij, dus valt niks van te zeggen. *even afkloppen* Ik ben seizoenkaarthouder bij de plaatselijke voetbalvereniging, maar eigenlijk is Ajax mijn grote liefde in het voetbal. Naast voetbal zijn andere sporten als tennis, wielrennen, de NBA en NFL en winter- en zomerspelen sporten die ik graag kijk. Sport is dus een hobby van me, net als muziek en boeken lezen. Wat muziek betreft heb ik een brede smaak, ik luister eigenlijk alles behalve nederlandstalig en hardcore (en aanverwante muziek). Van gierende gitaren gaat mijn hart echter het hardst kloppen. Qua boeken lees ik vooral sportboeken, fantasy, biografieën en thrillers van Scandinavische auteurs. De laatste tijd ben ik echter ook boeken over Saab aan het verzamelen. Ook kijk ik graag films en series, maar ben absoluut geen echte kenner. Ik kijk voornamelijk weer fantasy en actie. Denk aan House of Cards, Homeland, Game of Thrones, Narcos, Harry Potter, Lord of the Rings, Pirates of the Caribbean, James Bond, Star Wars, Marvel en DC. Ik zou het liefst zelf wat kunnen sleutelen aan m'n Saab, maar heb helaas twee linkerhanden. Een interieurfilter vervangen gaat nog net.

raspaardje
Donateur
Donateur

Bericht door raspaardje » wo 03 jan, 2018 14:10

38 jaar oud, getrouwd en 2 jonge kinderen (3 en 5 jaar).
En dan toch gewoon een Saab cabrio willen rijden...:-)

Woonachtig in het minst afgelegen en centraalst gelegen bosrijke dorp van NL met klusruimte op de oprit.
Gemiddeld technisch onderlegd, niet bang om vieze handen te krijgen, ook aan de Saab als daily driver.
Grootste beperking is tijd met beiden een fulltime baan en kinderen die papa en mama ook graag willen zien...:-)
Ik sport graag (hardlopen, skiën, tennis), wandel ook in de natuur en vindt het heerlijk om de hersenen uit te zetten en groene vingers te halen in de ruimte om het huis.

Het rijden in een Saab heeft een oorzaak: mijn moeder rijdt al jáááááren in de zomermaanden een classic 900 cabrio turbo (1987) en zelf zat ik als klein jongetje, samen met mijn 2 broers, op de achterbank van 3x een 900 sedan. Toen ik 2 jaar geleden voor de keuze stond om te gaan leasen óf zelf iets leuks te gaan rijden met een mobiliteitsbudget kwam cabrio rijden wel heel dichtbij. Excel werd opgestart en eea doorgerekend. Cabrio rijden werd daarmee thuis verkocht. Ook aan mezelf, indien zowel de zakelijke als zoveel mogelijk gezinskilometers op diesel worden afgelegd.

K Plop
Geregistreerd lid

Bericht door K Plop » wo 03 jan, 2018 15:30

gemiddelde Saabrijder......
49 jaar, 2 kinderen (waarvan 1 reeds op middelbaar), getrouwd, beiden werkzaam in de pharma industrie, 2/1 kapwoning (3 gevelwoning voor de zuiderburen).
Grootste passie is te zien in onderschrift, (potentieel) klassieke auto's.
Saab voor ons begon met mijn pa, die had ik zo gek gekregen om na alle Franse APK misere maar eens iets fatsoenlijks te kopen, werd een 99 bij ASB gekocht in Breda. Hij was er gek op, ook op het merk. Er moest meer komen, het werd een 900 Red Arrow! Nummer ben ik vergeten, had een niet origineel stalen schuifdak. Is later vervangen voor een Rover 216 cabrio die hij nog steeds heeft.
Het Saab stokje heb ik samen met mijn vrouw maar van hem overgenomen.
In plaats van de hobby auto's hadden we heel moderne reisauto's kunnen kopen maar we genieten nog elke keer van een lange vakantierit met de Aero of een trip met de cabrio.
wel leuk dat 2 van de 3 ex Saabs nog bestaan, de 900 cabrio (45-FR-FX) en de 9-5 sedan (25-GS-NN), de 900 sedan is kort na ons afscheid te ziele gegaan.

Happy
Geregistreerd lid

Bericht door Happy » ma 15 jan, 2018 10:49

Hallo
Ik zal mij even voorstellen pas vast niet in het rijtje van gem Saab rijder
Ron zestig jaar oud en gescheiden al even een tijdje
Woonachtig in de tarwe wijk van rotjeknor
Van jongsaf gek met auto's en moters helaas wel twee linker handen
Gek genoeg viel ik niet voor de saabs wel een gehad 900?
Bijna alle opels gehad totdat de records uitkwamen roest en nogeens roest
Was gek van de Admiraals en amerikanen camaro en firebird
Als het maar apart was
Sinds drie jaar een super toffe vriendin uit drenthe westerbork
Maar moet nog wat jaartjes werken bij royalfloraholland
Rij nu nog even in een Toyota iq
Maar Wilde graag cabrio gaan rijden haha een oude man moet toch wat
Naar Lange zoektocht op het internet Peugeot,Renault veil mijn oog op Saab en meteen smoorverliefd
Gekozen voor een Saab diesel eind2006 met heelveel km op de teller bij voorwaerts aangeschaft nog twee weekjes wachten ps iedereen verklaart mij voor gek met zo'n km stand
Maar ik heb vertrouwen in Deze caab :D
Oja ik Ben ook nog gek van gitaren maar wel de japanse

93Rookie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door 93Rookie » zo 21 jan, 2018 13:42

Een uitzending van Radar gezien en mijn persoonlijke voetafdruk aan het wissen,
je weet maar nooit

MartinSE
Donateur
Donateur

Bericht door MartinSE » vr 17 jul, 2020 23:33

Vermakelijk en guitig topic. Leest lekker. En vandaar:

55 jaar. Saab 93 OG Cabrio. Kapitein op een bulk carier (wilde vaart). Met, jawel, een grijze Kapitein Iglo baard. Zes maanden varen, zes maanden thuis. Jaren in Azie en West Afrika gewoond. Thans een grachtenpandje in NL. Zonder parkeerplaats maar wel een garage op fietsafstand. Alleenstaand en dus tijd genoeg om mijn Saab in perfecte conditie te houden.

Kortom, denk goede kans te hebben op het predikaat "gemiddelde Saab rijder".

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » za 18 jul, 2020 11:09

49 jaar jonge single buschauffeur met hoekhuis en hypotheek die even hoog is als mijn energierekening. Met dank aan mijn ouders die altijd zuinig zijn geweest, maar ook de huizenmarkt mee hadden. Ouderlijk huis in Hilversum is in 33 jaar tijd 4x over de kop gegaan...

Opgegroeid in Loosdrecht met het Bos van Eykenrode aan het eind van de straat, aan de overkant van de sloot. Mobiliteit werd toen opgelost met Renaults 4 berline en F6, en een verdwaalde Eend. Met ons 6-en in de F6 naar Duitsland op vakantie.

Eerste eigen vehikel was een Skoda 105L. Knalpaars en een roestbloemkool op een voorscherm. Daarna alleen maar franse auto's gereden. Auto's die ik niet weg had moeten doen: Renault 21GTL hatchback op lpg. Onder garantie nieuwe bak+koppeling laten zetten. Maar na versleten remcups achter, de 21 eruit getrapt, stom. Citroën Xantia 1.6i op lpg. Niet vooruit te branden maar als 20-er al een auto van 3 jaar onder de bips hebben...

Eerste Saab was een zwarte 9000CD 2.3T Griffin automaat. En toen ging het fout, sindsdien alleen maar Saab gereden, met uitstspjes/blunders naar Citroën (Xantia), Renault (Scenic) en Volvo (V60 T3). sinds november weer terug bij Saab. Op de inventarislijst: een 9-3 Estate Hirsch, een og9-3 Caab, een 9000CC i uit 1986 en een 9000 cse anniversary rhd uit 1998. En omdat het kon: een Mercury Capri van 1994.

Richard 900
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Richard 900 » za 25 jul, 2020 10:03

Man, 55 jaar, niet gestudeerd, getrouwd, 2 kinderen van 14 en 16. Tweeverdieners bij (semi)overheid.
Jaren dertig woning, 2 onder 1 kap met garage.
Altijd klassieke luchtgekoelde auto’s gehad. Begon met VW kever en vervolgens een VW 1600 Variant uit ‘67. Tussendoor nog een kever in Kroatie gekocht en in NL verkocht om restauratie van de Variant te bekostigen. Daarna een Porsche 356 uit ‘63 die ik nu al 17 jaar heb. Naast mijn 9-5 Estate uit ‘99 hebben we een andere Zweed, een XC70 D5 uit’05. Eerder ook een 900 og en een 9-3 og cabrio.
Veel in Zweden geweest voor kanoën, forelvissen en wildkamperen. Later ook met gezin. Ook Noorwegen en een keer Finland. Wintersport in Lillehammer. Nu vaak in Ardennen voor natuur, ruimte en rust.
Andere hobbies: oude lampen, schilderijen verzamelen. En oude meubelen. Bijna niets nieuw kopen en zo beetje bijdragen aan tegengaan overconsumptie waar ik natuurlijk stiekum toch gewoon aan bijdraag.
Zie veel grijze mannen in Saab rijden en ben er zelf ook een. Maar ook opvallend veel vrouwen.

Waasbergen
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Waasbergen » zo 26 jul, 2020 6:17

Man, 25 jaar. Werkt in de zeevaart als maritiem officier. (Wagenborg) Voornamelijk machinekamer gericht maar met brug wacht.
Vriendin is gelijk mijn collega.
Woont nog thuis. Door werk is dat nog makkelijk en de huizen markt is niet heel erg aantrekkelijk nu :|
Een echte Oud-Beijerlander.

Qua hobby's sleutel ik graag aan auto's, heb ze ook op afstand bestuurbaar. Modelbouw en erg groot Lego fanaat. Verder reizen, eten en een avondje xboxen.

Al van jongs af aan gek op alles met wielen. Ik was 9 maanden oud en zat al in een zijspan.
Altijd al gehouden van de wat aparte auto's.
Droom auto toch wel een Lancia Delta S4 rally en altijd een zwak gehad voor snelle station wagons.

Vaders heeft vroeger veel fiat Abarth's gehad. Favoriet was wel de Ritmo abarth. Mijn moeder had vroeger veel Citroëns gehad. Een eend maar ook een DS Estate.
Misschien verklaard dit de gevarieerde auto smaak van mij wel.

Eerste auto een Daihatsu cuore. Reed daarvoor al een paar jaar in de Honda insight van mijn ouders maar wou zelf iets. En toen bij toeval een proefrit gereden in een 9-5 Aero estate. Was opzoek naar een andere auto. Had nu een goede baan en wou wel iets meer dan de Daihatsu.
Reden langs de Saab garage en dacht van we gaan eens kijken. Toen gereden en ik was verkocht. Precies de auto voor mij. Een snelle luxe station wagen wat niemand verwacht.

En nu naar 4 jaar ben ik nog steeds de eigenaar van die Saab. Toen is er een fiat Cinquecento sporting bij gekomen en sinds vorig jaar ook een Saab 900NG turbo cabrio. Alleen met een bijnaam: Dé Saab, Dé Caab en de cinq.

Ben waarschijnlijk niet de standaard Saab rijder maar rijd ook niet wat de gemiddelde jongeren van mijn leeftijd rijden.

daniel 9-3
Donateur
Donateur

Bericht door daniel 9-3 » zo 26 jul, 2020 8:12

35 jaar man en mijn vrouw 31 is is stiekem nog meer fan van een Saab.

Ik ben begonnen als elektricien op de bouw en ondertussen doorgegroeid naar verkoop werkvoorbereider calculator voor zonne energie. Mijn vrouw is business analist voor een zorginstelling.
Samen hebben we 2 dochters die graag in de auto zitten. We hebben veel familie en die wonen door heel het land.

Vandaar ook ooit de keuze gemaakt om van kleine knetterharde stuiter Renault5 ( gtx,gte en een gt turbo) en Clio sports met open uitlaat schroef sets en geen ruimte voor boodschappen over te stappen naar een solide maar snelle grotemensenauto.

Juist een Saab 9-3 FSP dus een Aero uit 1999.
Na de testrit dacht ik Mwoah een beetje een wiebel boot maar met prima vermogen en ruimte.
Mijn vrouw was na het eerste ritje van 30km helemaal verkocht. Ik ook na een vakantie naar Italië je stapte bijna net zo fit uit dan als je in stapte in Nederland.

We rijden dus nu een 9-5 Aero estate met stage 3 dus een snelle luxe Saab waar we veel en graag mee rijden. Hiervoor hadden we een dame Edna sedan met stage 1. Tussendoor even een uitstapje gemaakt naar een Volvo v40 d4 een auto van de zaak. Maar nu dus toch weer terug naar een Saab en weer naar volle tevredenheid.

Verder sleutel ik graag aan de Saab en aan de motor dit blijft een heerlijke hobby.
Binnenkort betrekken we ons nieuwe huis met een ruime garage en oprit voor minimaal 2 auto’s.

Ben ik een gemiddelde Saab rijder? Geen idee
Maar rijd er wel met veel plezier in.

Plaats reactie