Saab 9-5 Aero uit België zakelijk importeren

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
Niels900N
Geregistreerd lid

Saab 9-5 Aero uit België zakelijk importeren

Bericht door Niels900N » za 15 aug, 2020 14:56

Met dank aan een geweldige tip op het Saabforum (viewtopic.php?f=97&t=171810) zojuist contact gehad met de Belgische eigenaar van een Saab 9-5 Aero. En vrij snel besloten dat dit de auto is die we zochten :D.

De huidige eigenaar is een absolute Saab liefhebber en de auto is precies wat we wilden: perfect onderhouden, juiste eigenschappen, fijne prijs.

Nu ben ik aan het uitzoeken hoe ik de auto het beste kan gaan importeren. Ik zag al een aantal goede topics voorbij komen en ik heb de websites van RDW uitgeplozen, maar het blijft natuurlijk een ingewikkeld proces. Vandaar dat ik het graag wilde vragen: heeft er iemand hier veel recente ervaring met het importeren van een Saab uit België? Paar punten: ik koop de auto zakelijk en wil hem graag zelf gaan ophalen. Maar mocht het te ingewikkeld worden dan ga ik op zoek naar een goede partij die me kan helpen.

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: Saab 9-5 Aero uit België zakelijk importeren

Bericht door Gele aero » za 15 aug, 2020 15:52

Zoek even op het forum, is veel over geschreven. Paar zaken;
1. Auto ophalen; kijk of je hem verzekerd krijgt, er zijn bijna geen partijen meer die dat doen! Anders afspraken maken met huidige eigenaar of die hem naar Nederland wil rijden.
2. Laten keuren bij rdw. Volgens mij wordt de keuring vanuit België overgenomen als apk.
3. Bpm berekenen en betalen, kan je simpel berekenen via het pdf bestand van de belastingdienst. Zelf even de meest gunstige variant kiezen.
4. Bij brievenbus wachten tot je kenteken binnen is en als een malle naar een automaterialen rennen voor de platen.
5. Rijden maar.

En gefeliciteerd met je aankoop, schitterende wagen!

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » za 15 aug, 2020 17:51

Je kan Koos Rademaker vragen om de auto voor je op te halen, hij heeft een oprij wagen. Importeren doe je lekker zelf, is poepie simpel.

Niels900N
Geregistreerd lid

Bericht door Niels900N » za 15 aug, 2020 17:56

Ja ik denk dat het lastigste gedeelte vooral het stuk van België naar Nederland is. Wellicht kan de huidige eigenaar de auto voor mij naar een RDW kantoor in NL brengen. Dan pak ik het vanaf daar zelf op.. Ik neem aan dat ik dan, direct nadat hij gekeurd is, de auto mag meenemen naar mijn eigen oprijlaan met behulp van zo'n eendagskenteken? En dan rustig afwachten tot de postbode langskomst :wink:

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » za 15 aug, 2020 19:00

Wachttijden bij de RDW zijn erg lang momenteel, 6 tot 8 weken. Ik kan me voorstellen dat een verkoper daar niet op zit te wachten.

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » za 15 aug, 2020 19:15

Transport van Belgie naar NL zou ik lekker een ambulance oid voor regelen.

Eendagskenteken is makkelijk aan te vragen, en daarmee kun je em dan naar de RDW rijden...

Althans zo was het een paar jaar geleden nog. Is allemaal erg makkelijk. Kind kan de was doen.

Succes!

Niels900N
Geregistreerd lid

Bericht door Niels900N » za 15 aug, 2020 20:19

Dat van die wachttijden is vervelend maar ook overmacht.. Ik ga binnenkort kijken en daarna een afspraak maken met de RDW. Hopelijk duurt het dan niet te lang, en is voor die tijd de grens niet sowieso dicht.. :-S+

Gekke vraag wellicht, maar wat als ik de auto koop en op eigen terrein stal tot ik naar de RDW kan? Zou dat ook mogen in verband met de lange wachttijden?

Niels

Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Marius0404 » za 15 aug, 2020 22:36

van harte, mooie wagen, geniet ervan.

als je 'm met een autoambulance ophaalt, denk ik niet dat het een probleem is dat je 'm op je eigen terrein zet: je mag er niet mee rijden, maar als hij privé geparkeerd staat, is het volgens mij okay

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » zo 16 aug, 2020 1:28

Je mag de auto zo lang je wilt op eigen terrein stallen.

Plaats reactie