Clarion made for SAAB

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
Viggen2000
Geregistreerd lid

Clarion made for SAAB

Bericht door Viggen2000 » di 22 sep, 2020 23:13

Een tijdje terug zette ik op het Saabforum een advertentie om een vervangende Clarion made for SAAB radio/cassettespeler te vinden. Het exemplaar in mijn 900 cabrio was stuk nl. Dat ding speelde goed cassettes, maar werkte alleen op USA frequenties die wel naar EU gezet zouden moeten kunnen worden - maar wat niet lukte. Helaas stopte het apparaat er helemaal mee.

Iemand gaf de tip reparatie te proberen bij Scanparts in Duitsland. Ik weet helaas niet meer wie.

Jaren terug had ik nog twee andere radio’s in de USA via Ebay gekocht voor een prikkie, en ook een CD speler.
Een radio/cassette had geen code, de andere sloopte ik met het onoordeelkundig verwijderen uit de slede en de CD speler was al stuk en was daarom maar 20 dollar of zo.
De hele zwik van 3 radio’s en CD speler heb ik naar Duitsland gestuurd.

Na een keurige prijsopgave heb ik alles laten nakijken. Mijn radio uit de cabrio was niet meer te maken, maar de andere 2 konden wel in orde worden gemaakt: ik kreeg ze picobello terug, werkend op Europese frequentie. De CD speler was gerepareerd en aan de kabels op de slede kreeg ik een benodigde plug. Ook de tool om de radio uit de slede te halen konden zij leveren.

Ik ben er erg blij mee, de radio voor de cabrio kon ik zo in de al aanwezige slede schuiven. De andere radio en de CD speler komen in de 900 GT, Peter Haaima bouwt die mooi in (vergt aanpassing in middenconsole - daarvoor wordt een andere dan de originele gebruikt zodat ik altijd terug kan naar origineel - don't worry).

Dus: hebben jullie (USA) Clarion made for SAAB spul dat niet meer werkt of er ontbreken kabels oud, ik raad Scanparts warm aan. Nogmaals dank voor de tip vanuit dit forum.

info@scanparts.team
www.scanparts.team

Afbeelding

Afbeelding

hermank
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Clarion made for SAAB

Bericht door hermank » wo 23 sep, 2020 8:23

Mooi! Goed nieuws. Misschien was ik degene die je de tip gegeven heeft. Ik heb zelf ook goede ervaringen met Scanparts. Ewout ook, dacht ik.
Overigens is het omzetten van de frequenties iets wat je heel gemakkelijk zelf kunt doen.

Als het alleen gaat om een ontbrekende code kun je ook DND services proberen: https://www.dndservices.co.uk

Kost iets van £ 10

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Clarion made for SAAB

Bericht door Ewout » wo 23 sep, 2020 9:10

Scanparts heeft ook mijn Alpine-set gereviseerd en voorzien van AUX-in. Althans, zij besteden het uit aan ein Elektroniker, maar die doet goed werk. Al moet de mijne nog een keer terug omdat de AUX-in niet goed meer werkt.

Plaats reactie