Helemaal eens. De knop moet om. Helaas vinden lobby en politiek een bij de burger een reset-button die telkens opnieuw ingedrukt lijkt te worden. Er geloven veel te veel mensen dat EV schoon zou zijn omdat een uitlaat ontbreekt en de waarheid gaat traditiegetrouw onder het tapijt. En mensen zoals Assange krijgen een oneerlijk proces om weggemoffeld en vergeten te worden. Ik ontdek net dat diverse nieuwssites die berichten over hoe oneerlijk het er bij het Engelse gerechtshof in deze zaak aan toe gaat, voor EU-landen ontoegankelijk gemaakt worden. Je krijgt gewoon een melding op je scherm dat je het als EU-burger niet mag lezen. USA-advocaten komen met nieuw bewijs en verdediging krijgt geen extra tijd om dit bewijs te bestuderen om eventueel aan te kunnen vechten. De wereld is een bananenrepubliek aan het worden!!!Cornelius schreef: ↑do 24 sep, 2020 22:57Waterstof is mooi als je dit kunt produceren op moment dat er een overschot is aan zonne- en wind energie. Ook al is de productie niet efficient. Je kunt het daarna wel bewaren en verplaatsen naar de wintervoorraad. Maar plaats die centrale dan ergens op de Maasvlakte of op zee, bij het windpark in de buurt.
Dat gaat je met een flink accupakket thuis niet lukken. Li-ion accu's zijn nogal kritisch wat betreft temperatuur. Diep ontladen is slopend. Net als snelladen (warmte!) Reken op ca 5..10x de capaciteit welke je eigenlijk nodig hebt. Zelfs met een dagelijks verbruik van maar 3kWh kom je dan nog op 15..30kWh accucapaciteit om de levensduur te halen. Heb je voldoende voor één dag. Lekker is dat. 3 dagen geen zon en je kunt bij een kaarsje gaan zitten lezen. Mag ook weer niet, dat kaarsje.
Geef iedere burger een eco-creditcard met voor iedereen hetzelfde saldo. Vrij te besteden. Maar niet overdraagbaar of af te kopen.
Pleziervluchtjes? Kassa! (Sorry, u kunt niet meer op deze vlucht want uw creditcard heeft te weinig tegoed)
Noodzakelijke vluchten voor werk (zoals zeelieden) - don't care.
Heb je een houtkachel en stook je 50kg schoon en droog hout - don't care.
Stook je 10 kuub hout per jaar - trek je card. (als ik 's morgens naar mijn werk fiets ruik ik vaak de houtkachels al om 7 uur. Lekker nat hout)
Oude auto maar staat deze bijna altijd stil in de garage - don't care.
Oude auto maar is deze dagelijks te spotten in de spits - show your card.
Op de fiets naar je werk - je krijgt credits! (als je zelf trapt)
Plant een boom en graaf je zelf het plantgat - je krijgt credits!
Laat je een ander dat boom-planten doen met een graafmachine op diesel - nou ja, laat maar ook...
Weet dat het allemaal niet te realiseren is: privacy, vervuilende techniek en energievretende servers om alle data te verwerken. En zo.
Misschien maar goed ook. 1.5m is al lastig zat.
Maar er zit een knop op je kop.

Tesla haalt nu ogenschijnlijk het beperkte actieradius argument weg en kweekt nog meer believers. Met de accu als integraal deel van de auto maken ze hun milieuramp alleen maar groter. F Tesla!
Leren we het dan nooit? Kom in verzet tegen de EV en tegen de mijnbouw!