Verwarring in ijs blauw

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
itsjohan
Geregistreerd lid

Verwarring in ijs blauw

Bericht door itsjohan » ma 25 mei, 2020 23:20

Ik stond toch even te knipperen toen ik de deur uit stapte:

Afbeelding

De kleine is van mij trouwens. Ik ben er nog niet achter wie de eigenaar van deze prachtige Ice Blue Metallic 9-5 is. Zo te zien van iemand die ook nog geen zin heeft gehad om de zomerwielen er weer op te zetten.

De kleur Ice Blue Metallic is alleen geleverd in 2007 op de Anniversary modellen en voor zover mij bekend nooit in NL. Ik ben misschien 3 tot 5 andere Saabs in deze kleur in Nederland tegen gekomen in 10 jaar tijd. Maar eentje naast die van mij voor de deur (in een straatje met 15 huizen) zag ik niet aan komen. Te leuk om niet te delen :-)

jorik90
Geregistreerd lid

Re: Verwarring in ijs blauw

Bericht door jorik90 » ma 25 mei, 2020 23:58

De 9-3 Aero die ik tot vorige week had is ook ice blue. Nederlandse auto in 2008 nieuw geleverd.

itsjohan
Geregistreerd lid

Bericht door itsjohan » di 26 mei, 2020 0:09

Oh dan heb ik dat ooit verkeerd begrepen. vermoedelijk zijn het er dan wel heel weinig geweest; althans ik kom hem zelf maar zelden tegen.

martinphili
Geregistreerd lid

Bericht door martinphili » di 26 mei, 2020 7:17

Een geweldige combinatie :) Ik snap je ook helemaal.

Willem_Dokkum
Geregistreerd lid

Bericht door Willem_Dokkum » di 26 mei, 2020 10:44

Ik had er tot voor kort ook eentje (pré NG maar op kenteken van 2008;-)
En ze zijn inderdaad zeldzaam, ben ook nog nooit een estate in die kleur voorbij gekomen (wel in sedan)

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » di 26 mei, 2020 11:02

It wasn't me! Mooie combinatie zo voor je deur hoor. En leuk te zien dat er dus minimaal nog 1 9-5 Anni Estate rondrijdt. Ben wel eens een non-anni estate tegengekomen in deze kleur, maar een anni nog nooit (te herkennen aan die zilveren dakrails).

1001760
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 1001760 » di 26 mei, 2020 11:38

Die kun je ook spuiten.
Ik ben wel eens bij een niet nader te noemen handelaar in Saabs in Meppel geweest die deed dat soms.
Wel heel netjes overigens; volledig demonteren en dan spuiten.

GHIA
Geregistreerd lid

Bericht door GHIA » wo 27 mei, 2020 11:16

Als er kleintje komen graag weer een fotootje... :wink:

rutgerreinier
Donateur
Donateur

Bericht door rutgerreinier » wo 27 mei, 2020 17:04

Vanmorgen in Leeuwarden nog een anni 9-5 gezien

dougsiets
Geregistreerd lid

Bericht door dougsiets » ma 14 dec, 2020 22:15

Hi,

Heb serieuze interesse in het aanschaffen van een ice blue 9-5, had je het idee dat de 9-5 anni in Leeuwarden aldaar woonachtig is?

Lekker long shot maar ze zijn moeilijk te vinden.

Mocht er iemand tip zijn om deze bijv in Scandics te halen, laat het me svp weten en icm beige lederen bekleding een echte killer look :)

Thx
Doug

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » di 15 dec, 2020 9:53

Dat is zeker een mooie combi. De mooiste combi is eigenlijk de ice-blue buitenkant met het zwarte interieur waarin ze blauwe biezen verwerkt hebben. Viste destijds net achter het net in Zweden bij een auto met die combi. In Nederland zijn ze lastig te vinden, stond er onlangs wel een te koop op marktplaats. Een 9-5 met hirsch pakket als ik me niet vergis. In Zweden heb je meer kans van slagen, maar let wel goed op roest, want daar hebben de Zweedse saabs door de bank genomen meer last van dan de Nederlandse. Forummer Steve-O kan je eventueel helpen.
Mocht ik ooit overwegen mijne te verkopen, dan neem ik contact met je op. 8)

dougsiets
Geregistreerd lid

Bericht door dougsiets » di 15 dec, 2020 12:04

Hi Gele Aero,
Dank, daar ga ik achteraan, zou super leuk zijn om er eentje uit Zweden te halen!
Vwb jouw Saab, stuur me svp wat foto’s indien mogelijk, zou graag willen weten als je het wil overwegen!
Groet,
Doug

Plaats reactie