Meest betrouwbare en betaalbare Saab

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
olav99
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Meest betrouwbare en betaalbare Saab

Bericht door olav99 » do 03 dec, 2020 16:36

Dank voor alle reacties, hiermee kom ik wat beter beslagen ten ijs. Nu maar eens in overleg met mijn dochter, zij rijdt er uiteindelijk in en hoe leuk ik het ook zou vinden, zij beslist (alhoewel er op financieel vlak misschien wel wat te sturen valt :wink: )

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » do 03 dec, 2020 18:25

olav99 schreef:
di 01 dec, 2020 20:49
Eigenlijk uit '98, maar dat ligt ook een beetje aan mezelf: hoe leuk zou ik het vinden om een auto te rijden die net zo oud is als ik.
Grappig, die tik herken ik! Ik zou graag ooit nog eens een auto uit mijn geboortejaar bezitten, dat geeft toch een soort extra lotgenoten-band lijkt me.

KeesB
Geregistreerd lid

Bericht door KeesB » do 03 dec, 2020 19:52

Best leuk hoor, ik heb er een uit mijn bouwjaar (1965 :shock: ). Het is alleen geen Saab...

teunis
Geregistreerd lid

Bericht door teunis » do 17 dec, 2020 22:29

Is de beslissing al genomen Olav?
Ik stond afgelopen zomer ook voor een dergelijke keuze. Twee kinderen met een rijbewijs, die af en toe (steeds vaker) de auto willen gebruiken. Eentje had voorkeur voor iets van BMW of Audi, maar ja, wie betaalt, die bepaalt.
Ik had zin in een Saab erbij, maar wilde natuurlijk rekening houden met de wensen van de kinderen.
Naar mijn smaak is de 9-3 og nog best een echte Saab en ook modern genoeg om zonder veel gedoe en onderhoud alledaags te gebruiken. Uiteindelijk een 9-3 2.0 t coupe cosmic blue geworden. Ziet er toch aardig hip uit, je kan er ook met 4 man van je voetbalteam makkelijk in, is veilig en rijdt echt heerlijk.
Intussen samen met zoonlief van AS2 naar AS3 geüpgraded. Kinderen zijn er heel blij mee intussen en hun vrienden verbaasd over hoe cool zo'n Saab eigenlijk is en hoe lekker die rijdt.
Heel leuk om zoiets samen met je kinderen te doen en naar de directie toe ook een heel goed excuus voor extra Saab. Intussen 4000km verder zonder problemen.
Succes ermee!

Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Marius0404 » do 17 dec, 2020 23:41

wat een leuk (herkenbaar) verhaal.
kids en hun (studie-)vrienden zijn vaak heel enthousiast over comfort en gebruiksgemak van een Saab.

pas een appje: pa is het goed als ik het leder een beetje ga vertroetelen...
kijk, dan weet je dat je opvoeding geslaagd is :lol:

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » zo 31 jan, 2021 23:47

Mijn zwager wilde een paar jaar geleden een goede veilige en zuinige auto.
Ik was er bij toen hij ging proefrijden met een 9-3 2.3i. €750 euro, veel kilometers. Hele fijne auto, reed erg goed, en hoewel er bijna niets aan deed, heeft ie het lang vol gehouden. Pas toen ver over de 400.000 km het contactslot het niet meer deed en er nog een hoop andere dingetjes waren, ging ie weg.

Je kan er bijna net zo goedkoop mee rijden als met een 205je qua onderhoud, maar dan moeten perfectionistische vaders zich er niet mee gaan bemoeien 8) :D

Vincent9-3
Donateur
Donateur

Bericht door Vincent9-3 » ma 01 feb, 2021 1:05

In mijn ogen eentje zonder turbo (wel de 9-3OG of 900NG). Er zit op z’n minst ABS voor in de regen als je bijv. hard remt terwijl je uitwijkt (vind ik nog wel het belangrijkste met veiligheid, ESP is eigenlijk alleen echt nuttig bij het uitwijken zonder dat je eerst op de rem trapt op) en bij de 9-3 volledige airbag van heup tot hoofd bij zij-impacten. Botsproeven zeggen in mijn ogen namelijk niet heel veel over de ‘crash compatibility’ met het andere verkeer, vooral nu andere auto’s steeds zwaarder worden en hoger. Fijn als je zelf dus ook in een auto rijdt die ook iets weegt. Aan de andere kant, kijk je wel al naar een 20 jaar oude auto en de wegenbelasting is ook niet de goedkoopste in vergelijking met een Aygo/107/108/C1 of een ander koekblik. De prijs is natuurlijk ook hartstikke goedkoop maar daar staat wellicht reparaties er tegenover, al zal dat niet de aanschaf van bijv. een moderne, jong gebruikte A-segmenten overschrijden

Plaats reactie