Pas op voor losvliegend ijs!
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Pas op voor losvliegend ijs!
Soms zie je op de snelweg opeens wat sneeuw van het dak van een auto of een vrachtwagen op je af komen.
Dat is even schrikken. Nog vervelender is het als er geen sneeuw maar een stuk ijs op je Saab 9-5 afkomt:
Dat is even schrikken. Nog vervelender is het als er geen sneeuw maar een stuk ijs op je Saab 9-5 afkomt:
-
rvdb
- Donateur (6x)

Re: Pas op voor losvliegend ijs!
Jaren geleden ook eens gehad met een 9000, je schrikt je te barsten 
-
Sonab
- Donateur (4x)

Grappige details;
dat de bestuurder helemaal niets zegt, maar stoïcijns naar de kant stuurt
dat de ruitenwisser nog even probeert de barsten weg te vegen
Verder levensgevaarlijk en niet grappig natuurlijk
-
evo
- Donateur (2x)

Kun je nagaan wat dat met een motorrijder doet.
Vooral vrachtwagens zijn zo rond het vriespunt en lager een beetje russisch roulette... komen soms plakkaten van meerdere meters in 1 x afwaaien. En als je de chauffeur er op wijst vinden ze je maar overdrijven....
Vooral vrachtwagens zijn zo rond het vriespunt en lager een beetje russisch roulette... komen soms plakkaten van meerdere meters in 1 x afwaaien. En als je de chauffeur er op wijst vinden ze je maar overdrijven....
-
Orphy
- Donateur (5x)

Daarom zit ik alleen met mooi weer op m’n motor, sluit ik laagvliegende ijsplakken in ieder geval uit!
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Echt heerlijk weer voor een ritje op de motor..... 
-
edwardk
- Geregistreerd lid
sorry hoor maar daar had ik dit filmpje niet voor nodig gehad, dat kon ik met enige fantasie zelf ook wel bedenken.
Is niet voor niets dat de auto volledig ijsvrij moet zijn alvorens te gaan rijden en dat je een flinke prent krijgt wanneer je dit niet doet.
Is niet voor niets dat de auto volledig ijsvrij moet zijn alvorens te gaan rijden en dat je een flinke prent krijgt wanneer je dit niet doet.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
@edwardk: dat volledig sneeuw- en ijsvrij maken geldt alleen voor het zicht rondom.
IJs op de motorkap, het dak of de achterklep hoef je niet verwijderen.
Dat belemmert het zicht niet. Maar daar kan dus onderweg nog wel het nodige van loskomen.
IJs op de motorkap, het dak of de achterklep hoef je niet verwijderen.
Dat belemmert het zicht niet. Maar daar kan dus onderweg nog wel het nodige van loskomen.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

[]Tja , eikels die dat niet doen moet je gelijk van de weg halen,
Zou zeggen voor degene die het niet doet, ga eens in Duitsland rijden, die gasten steken er ze een duimstok in en kun je per cm afrekenen.
En terecht
Gewoon crimineel
Zou zeggen voor degene die het niet doet, ga eens in Duitsland rijden, die gasten steken er ze een duimstok in en kun je per cm afrekenen.
En terecht
Gewoon crimineel
Reden: Quote verwijderd
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Ik vond het in het filmpje wel zo'n enorm stuk dat ik tenminste even de rem ingedrukt had. Had mogelijk wel gesscheeld. Maar goed, wij kijken met de camera vanuit een andere hoek dan de bestuurder, dus misschien zag hij het veel later.
Dan baal je wel i.i.g. Genoeg reden voor WA+ met ruitschadedekking als standaard. Ongeacht de leeftijd van je SAAB.
@EVO: Ik snap je volkomen. Even zo'n lekker fris ritje. Ben zelf weleens door ijzel verrast 's nachts en over het platteland gereden in de winter over bevroren mest in Fryslan: Goeie training. Iemand wel eens van het Elefantentreffen gehoord? => Motorrijders die in de winter sneeuw en ijs trotseren om gezellig aan een kampvuur te zitten.
https://en.wikipedia.org/wiki/Elephant_Rally
Dan baal je wel i.i.g. Genoeg reden voor WA+ met ruitschadedekking als standaard. Ongeacht de leeftijd van je SAAB.
@EVO: Ik snap je volkomen. Even zo'n lekker fris ritje. Ben zelf weleens door ijzel verrast 's nachts en over het platteland gereden in de winter over bevroren mest in Fryslan: Goeie training. Iemand wel eens van het Elefantentreffen gehoord? => Motorrijders die in de winter sneeuw en ijs trotseren om gezellig aan een kampvuur te zitten.
https://en.wikipedia.org/wiki/Elephant_Rally
-
1001760
- Donateur (2x)

Volgens mij geldt dat ook voor vrachtwagensedwardk schreef: ↑za 13 feb, 2021 1:06Is niet voor niets dat de auto volledig ijsvrij moet zijn alvorens te gaan rijden en dat je een flinke prent krijgt wanneer je dit niet doet.
-
op
- Donateur (4x)

Inderdaad stoïcijns. Fijn dat er geen vlogger achter het stuur zat...Sonab schreef: ↑vr 12 feb, 2021 14:19Grappige details;
Die ruit komt flink naar binnen trouwens. Het is tweelaags veiligheidsglas met folie ertussen, dat is maar goed ook.