vraag over verzenden vanuit Zweden naar nederland
-
caspar
- Donateur (5x)

vraag over verzenden vanuit Zweden naar nederland
Ik heb een vraag. Ik koop met enige regelmaat saab onderdelen op tradera. Wat mij regematig opvalt zijn de hoge verzend kosten naar Nederland. Waarbij ook nog regelmatig brievenbus post wordt gebruikt zonder track and trace.
Kan iemand ( die in zweden woont) dit bevestigen dat het verzenden zo duur is. Er is nu een 900 deurrubber nieuw op de post, welke nu 2.5 week onder weg is. Ben bang dat die niet maar aan gaat komen.
Kan iemand ( die in zweden woont) dit bevestigen dat het verzenden zo duur is. Er is nu een 900 deurrubber nieuw op de post, welke nu 2.5 week onder weg is. Ben bang dat die niet maar aan gaat komen.
-
op
- Donateur (4x)

Re: vraag over verzenden vanuit Zweden naar nederland
Wat rekenen ze daarvoor dan?
-
timo
- Geregistreerd lid
Japp klopt, slechtere service en veel duurder!
-
caspar
- Donateur (5x)

€ 20 -€ 30 voor verzenden naar nederland.
-
Henk-Jan
- Donateur

Ik kan je alleen melden dat het versturen van een downpipe en veerpootbrug vanuit Zweden naar Nederland ook gloepens duur was (bijna €100 met Fedex).
-
rvdb
- Donateur (6x)

Voor een 'normaal' pakketje met track & trace via Postnord vanuit Zweden betaal ik meestal tussen de 15 en de 20 euro. Dure grap inderdaad.
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Ik zou zeggen, vul je gegevens in en de tarieven en transporttijden rollen eruit ... (let wel op, er zijn nogal wat selecties mogelijk de eerste prijs die je ziet is niet persé DE prijs)
https://portal.postnord.com/skickadirekt/ (in het Engels beschikbaar)
Voorbeeld:
1 kg als pakket
max lengte 60cm
L+B+H = 90 cm
REK = rekkommenderad = aangetekend
2-3 werkdagen
traceable = yes
SEK 230
vanaf 3 kg gaat het aantal dagen onderweg omhoog naar 3-4 werkdagen
maar ...
als brief
1 kg
max lengte 60cm
L+B+H = 90 cm
Niet aangetekend
2-3 werkdagen
traceable = no
SEK 145
Pakket zou je binnen 3 werkdagen mogen verwachten, maar corona + sneeuw = ?
Ik schat zo in dat ze het als brief verzonden zouden kunnen hebben. Heb je een soortgelijk verzendtarief moeten betalen? Heeft de verzender het al wel gepost, of doet 'ie dat wanneer het hem/haar een keer past omdat er geen verzendpunt in de buurt is en hij ergens verscholen in het bos woont?
Hoe de communicatie verloopt zou een gevoel moeten geven.
https://portal.postnord.com/skickadirekt/ (in het Engels beschikbaar)
Voorbeeld:
1 kg als pakket
max lengte 60cm
L+B+H = 90 cm
REK = rekkommenderad = aangetekend
2-3 werkdagen
traceable = yes
SEK 230
vanaf 3 kg gaat het aantal dagen onderweg omhoog naar 3-4 werkdagen
maar ...
als brief
1 kg
max lengte 60cm
L+B+H = 90 cm
Niet aangetekend
2-3 werkdagen
traceable = no
SEK 145
Pakket zou je binnen 3 werkdagen mogen verwachten, maar corona + sneeuw = ?
Ik schat zo in dat ze het als brief verzonden zouden kunnen hebben. Heb je een soortgelijk verzendtarief moeten betalen? Heeft de verzender het al wel gepost, of doet 'ie dat wanneer het hem/haar een keer past omdat er geen verzendpunt in de buurt is en hij ergens verscholen in het bos woont?
Hoe de communicatie verloopt zou een gevoel moeten geven.
-
caspar
- Donateur (5x)

na een maand wachten kwam zaterdag het verlossende pakketje.
Tip ( ook voor mijzelf) bij aankopen via Tradera, altijd extra betalen voor track and track.
Tip ( ook voor mijzelf) bij aankopen via Tradera, altijd extra betalen voor track and track.
-
verde900
- Donateur

Ik verstuur regelmatig doosjes/pakjes naar Zweden, 3 tot 4 weken is niet abnormaal en 20 euro is ook vrij normaal
Kocht vorige week 'n modelletje in België, kost ook € 9.60 verzendkosten
Kocht vorige week 'n modelletje in België, kost ook € 9.60 verzendkosten
-
caspar
- Donateur (5x)

Dit was zonder track and trace. Met grote regelmaat koop ik onderdelen van Tradera. 90 % heb ik binnen twee weken binnen .
Zou het als professionele verkoper ook niet graag zonder track and trace verzenden . Lijkt me moeilijke bewijslast wanneer er wat fout gaat.
In dit geval zat er voor €150 aan onderdelen in pakket, snap dan niet dat je gaat bargainen op verzenden.
Voor grotere artikelen, maak ik meestal gebruik van transporteur die op Zweden rijd. Vaak goedkoper dan verzenden via postnord oid
Zou het als professionele verkoper ook niet graag zonder track and trace verzenden . Lijkt me moeilijke bewijslast wanneer er wat fout gaat.
In dit geval zat er voor €150 aan onderdelen in pakket, snap dan niet dat je gaat bargainen op verzenden.
Voor grotere artikelen, maak ik meestal gebruik van transporteur die op Zweden rijd. Vaak goedkoper dan verzenden via postnord oid
-
Alex B
- Geregistreerd lid
PostNord is niet de postbode maar een gewone transporteur als Schenker en DSV. Bedrijfsmatig zijn ze niet de voordeligste, ik heb geen ervaring als particulier met ze.
Alex
Alex