Dat is niet mals... Wel "leuk" en dankbaar werk om op te ruimen. Hopelijk valt de schade aan de loods/auto's mee.
Stormbescherming
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Re: Stormbescherming
-
vanderzanden
- Geregistreerd lid
In de praktijk gebruik ik takkenhout meer voor het maken van een houtwal voor insecten en vogels, etc. dan dat ik het spul door de hakselaar schuif ...MvR schreef: ↑za 19 feb, 2022 9:39Nieuw op mijn wensenlijst: een takkenhakselaar!
-
MvR
- Geregistreerd lid
We hebben veel geluk gehad. Onder deze omgevallen bomen liggen nog 2 mega-takken van een 4e eik. Die takken zijn op de carport gekomen waar mijn Jimny staat. Dakplaten kapot en een hele zware houten ligger doormidden. Het dak van de carport is ingezakt tot 2, 3 cm boven het dak van de Jimny. Laat ik het zo zeggen: wanneer ik de Jimny op een hoger onderstel zou hebben gezet, was het raak geweest.
Houtwallen etc.: goed punt, maar we hebben dat al op verschillende plekken op ons terrein, met veel succes: dassen en vossen in de verschillende wallen. En langs de buitenkanten van het terrein staat nu een nieuw hek. Aan het begin van de volgende winter komt daar een paar honderd meter Gelderse heg: voornamelijk sleedoorn en meidoorn. Maar soms is het gewoon te veel hout!
De omgewaaide naaldbomen worden later deze week 'geschouwd' door een lokale zagerij om te zien of ze tot planken kunnen worden verzaagd. Dan doen ze dan hier ter plekke. De eiken en berken gaan mijn eigen houtkachel in. Ik schat dat ik er de komende 10 jaar warmpjes bij zit (gezien deze 'oogst' en wat ik al heb).
Houtwallen etc.: goed punt, maar we hebben dat al op verschillende plekken op ons terrein, met veel succes: dassen en vossen in de verschillende wallen. En langs de buitenkanten van het terrein staat nu een nieuw hek. Aan het begin van de volgende winter komt daar een paar honderd meter Gelderse heg: voornamelijk sleedoorn en meidoorn. Maar soms is het gewoon te veel hout!
De omgewaaide naaldbomen worden later deze week 'geschouwd' door een lokale zagerij om te zien of ze tot planken kunnen worden verzaagd. Dan doen ze dan hier ter plekke. De eiken en berken gaan mijn eigen houtkachel in. Ik schat dat ik er de komende 10 jaar warmpjes bij zit (gezien deze 'oogst' en wat ik al heb).
-
gudmundje
- Donateur

Knap van die Volvo. Ter vergelijking:noknokius schreef: ↑zo 20 feb, 2022 11:04Was dit jou Volvo?
https://www.dumpert.nl/item/100022989_21464a70

-
daniel 9-3
- Donateur

Krijgt wat alpha Romeo looks zo.RonnieW schreef:9-tree
Alleen hebben die vaak iets groens aan de zijkant