vensterbanken

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
hermank
Donateur (7x)
Donateur (7x)

vensterbanken

Bericht door hermank » zo 11 sep, 2022 15:57

Afbeelding

Is het mogelijk de melkachtige waas van de vensterbanken als 'nieuw' te krijgen?

Heb al héél voorzichtig geprobeerd met verschillende poetsmiddeltjes, maar nog geen resultaat.

9000-95
Donateur
Donateur

Re: vensterbanken

Bericht door 9000-95 » zo 11 sep, 2022 18:29

Volgens mij niet met één of ander middeltje. Het is de vernis die dof wordt. Afschuren en opnieuw lakken zou dus moeten werken. Vast een heel precies klusje, het fineer is erg dun dus voorzichtig schuren..

Bij de oudere 9000's werd het hout niet vernist maar met een andere techniek afgewerkt (politoeren dacht ik), dat hout wordt niet dof en blijft wel mooi.

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » zo 11 sep, 2022 21:27

Het 'hout' is misschien echt, en er zit een flinke laag hoogglans plastic overheen. Door UV wordt dat melkachtig wit, heeft het dashboard van mijn 9-5 ook. Volgens mij niks aan te doen. Helaas.

rademaker
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door rademaker » zo 11 sep, 2022 21:35

Hierover heb ik eens een antiquair gesproken die gewend was dit te repareren. Laagje voor laagje wordt dan opgebouwd met een speciale, dure lak. Het is dus op zich wel reparabel.
Kortom, ik zou eens in die wereld te rade gaan.

hermank
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door hermank » di 13 sep, 2022 8:30

Dank voor de reacties.
Ik ga niet schuren en opnieuw lakken oid. Is volgens mij niet goed te doen.
Hoopte het op een of andere manier te kunnen poetsen of polijsten......
Als de afdekplaatjes er weer opzitten zie je het verschil niet, en valt het dus mee......( positief denken!)

Plaats reactie