Trage levering Schwedenteile

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
RoelandV
Geregistreerd lid

Re: Trage levering Schwedenteile

Bericht door RoelandV » wo 12 okt, 2022 19:58

@Style&Co: het is gewoon meer dan schandalig dat iemand geld verdient met de handel in onderdelen...:D

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » wo 12 okt, 2022 21:14

J_d_B schreef:
wo 12 okt, 2022 13:04
ik heb ook iets besteld en ontvangen van schwedenteile.de. Bij ontvangst even goed gekeken naar het productnummer op het onderdeel en dit even op het internet opgezocht.
Blijkt het product van AliExpress afkomstig te zijn en daar de helft goedkoper! :shock:

Bestelling geplaats : https://schwedenteile.de/p/140603/contr ... ml?lang=en

Ontvangen : https://de.aliexpress.com/item/40012088 ... pt=glo2deu
Dan heb ik nieuws, leuk of niet maar alle grote leveranciers van ons merk verkopen producten uit China, al dan niet rechtstreeks door hun besteld.
Ze dragen overigens ook het risico van de producten en moeten garantie geven.
En ze betalen alle invoerrechten, btw en transportkosten.

Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Wouter » wo 12 okt, 2022 21:30

Ja, het klopt dat ook Orio veel aftermarket / imitatie onderdelen inkoopt, in een Orio verpakking doet en daar een (drie)dubbele prijs voor vraagt.

Vraag aan J_d_B is nu hoe het artikel geleverd werd. In een Orio verpakking? Daarnaast omschrijft Schwedenteile dit artikel als "Erstausrüster Qualität". Ik ken het onderdeel verder niet, maar de vraag is ook door wie het onderdeel destijds werd gemaakt; Bosch, Hella, etc? Grote kans dat het artikel van Schwedenteile niet kwalificeert als "Erstausrüster Qualität". Dan is het toch wel misleidend dat het als zodanig op hun site staat.

Nogmaals, ik ben niet naïef, ik weet dat dit op grote schaal gebeurd, maar helaas wordt er in Saabland vaak te makkelijk geroepen dat onderdelen "origineel" of van "originele kwaliteit" zijn. De waarheid is dat er nog maar heel weinig onderdelen in de oorspronkelijke kwaliteit of van de oorspronkelijke fabrikant te verkrijgen zijn. Dus J_d_B heeft wel een punt.

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » wo 12 okt, 2022 21:32

Maar het ging niet over kwaliteit….

J_d_B
Geregistreerd lid

Bericht door J_d_B » di 18 okt, 2022 12:56

Het artikel zat in een neutrale kartonnen doosje. Het onderdeel was een koelventilator relais. Dit onderdeel is in Nederland niet meer te krijgen. Relais zit er nu op en doet het verder goed. Dus ik ben tevreden alleen wel wat teveel betaald.

Plaats reactie