Parkingrules!
-
timo
- Geregistreerd lid
Parkingrules!
Zelfs in zweden niet meer vanzelfsprekend! Maar nu toch 3x van rond hetzelfde bouwjaar! Middelste is de mijne!

-
timo
- Geregistreerd lid
Re: Parkingrules!
Als je die van mij bedoeld, woensdag gekeurd "med blankt papper"
is mijn winterauto maar een erg leuke, 2,0T. 210pk.

is mijn winterauto maar een erg leuke, 2,0T. 210pk.-
MvR
- Geregistreerd lid
Ik heb nooit gesnapt waarom de estates zonder langsdrager/dakrek werden geleverd. Zo'n dakrek staat zoveel mooier op deze auto! Of was dat 'zonder' een NLs dingetje?
En... zo'n dakrek is ook verrekt handig! Heb ooit een keer met een Zweed gepraat die een tweemans-jeugd-zwaardboot (420 voor de kenners) op het dak had liggen en met twee zoons + zeilspullen van Zuid-Zweden naar Workum was gescheurd voor de Dutch Youth Regatta.
Als je 'gewone' Thule dragers op een 9-3 estate schroefde, was de onderlinge afstand tussen beide liggers te kort om er stabiel een bootje op te leggen. Met de 'af-fabriek' langsdragers kun je de Thule dragers zo ver mogelijk naar voren en naar achteren plaatsen voor een grotere onderlinge afstand (en dus stabiliteit creëren ). Tenminste, zo had eerdergenoemde Zweed dat gedaan.
En... zo'n dakrek is ook verrekt handig! Heb ooit een keer met een Zweed gepraat die een tweemans-jeugd-zwaardboot (420 voor de kenners) op het dak had liggen en met twee zoons + zeilspullen van Zuid-Zweden naar Workum was gescheurd voor de Dutch Youth Regatta.
Als je 'gewone' Thule dragers op een 9-3 estate schroefde, was de onderlinge afstand tussen beide liggers te kort om er stabiel een bootje op te leggen. Met de 'af-fabriek' langsdragers kun je de Thule dragers zo ver mogelijk naar voren en naar achteren plaatsen voor een grotere onderlinge afstand (en dus stabiliteit creëren ). Tenminste, zo had eerdergenoemde Zweed dat gedaan.
-
rutgerreinier
- Donateur

-
MvR
- Geregistreerd lid
Het is maar goed dat smaken verschillen!
In de tijd dat de 9-3 op de markt was, waren er meerdere stations met een glad dak: Alfa 156, Honda Accord bijvoorbeeld. Ook een bepaalde versie van de V70 kwam dakrail-loos. Ik vraag me tegenwoordig af of het een modedingetje was van die tijd. Tegenwoordig hebben bijna alle auto's van die 'platte' dakrails.
Ik besef wel dat het 'functie boven design' is voor mij. Ik heb in de tijd dat we hier thuis nog met van die kleine (jeugd)zwaardboten klooiden vaak gebruik gemaakt van een dak-draag-oplossing! Maar niet altijd ideaal. Je kunt zo'n ding zelfs op een VW Up leggen, weet ik uit ervaring. (De Up komt dan bijna niet meer vooruit met wind tegen en viaduct op ten zuiden van Rotterdam Zuid)
In de tijd dat de 9-3 op de markt was, waren er meerdere stations met een glad dak: Alfa 156, Honda Accord bijvoorbeeld. Ook een bepaalde versie van de V70 kwam dakrail-loos. Ik vraag me tegenwoordig af of het een modedingetje was van die tijd. Tegenwoordig hebben bijna alle auto's van die 'platte' dakrails.
Ik besef wel dat het 'functie boven design' is voor mij. Ik heb in de tijd dat we hier thuis nog met van die kleine (jeugd)zwaardboten klooiden vaak gebruik gemaakt van een dak-draag-oplossing! Maar niet altijd ideaal. Je kunt zo'n ding zelfs op een VW Up leggen, weet ik uit ervaring. (De Up komt dan bijna niet meer vooruit met wind tegen en viaduct op ten zuiden van Rotterdam Zuid)
-
Henk-Jan
- Donateur

Even flauw doen, maar er zijn toch speciale dakdragers die op een Estate zonder traditionele dakrails geplaatst kunnen worden? Zo heb je wel de lusten van een dakdrager (gemak), zonder van die lelijke hoepels bovenop te hebben.
Ze zijn zelfs voor de sedan toepasbaar, die dezelfde "slots" heeft:

Ze zijn zelfs voor de sedan toepasbaar, die dezelfde "slots" heeft:
-
MvR
- Geregistreerd lid
Ja, die had ik ook voor de station. Maar zoals ik al zei: voor mijn doel (bootje...) zitten ze te dicht bij elkaar. Je maakt zo een soort wip-wap op het dak van je auto... Bijna alle auto's met 'slots' hebben dat: ze zitten te dicht bij elkaar voor mijn doel. Uiteindelijk werd het dus een bootaanhanger. Ook niks mis mee achter een Saab!