Vin nummer uitgebreid

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
avg
Geregistreerd lid

Re: Vin nummer uitgebreid

Bericht door avg » di 05 dec, 2023 23:10

Hallo allen, Ik ben nieuw in dit gedeelte. Heb een Saab Cabrio op het oog maar wil er toch wat meer van weten. Het is een 2.0T Aero . Maar hoe kan ik bijvoorbeeld zien wat voor onderstel er zit (verlaagd? zijn er verschillende soorten?) Wat voor remmen etc.
Bij het VIN staat ook een code.Bij mij is dat: 55-6-4-1-47-69-AC-BB-CC-DB. Wat is hier uit af te lezen? Heb een account aangemaakt om de VIN decoder te kunnen gebruiken, maar binnen de site werd ik steeds omgeleid...Ben helaas nog niets wijzer.
Verder weet ik dat het een import is uit USA. Moet ik dan nog ergens extra op letten?

Sa93Ve
Geregistreerd lid

Bericht door Sa93Ve » di 05 dec, 2023 23:28

Ik kijk altijd hier voor mijn Saab en hoe die geleverd is: https://saabparts.com/us/

Account aanmaken en je VIN nummer invoeren.

avg
Geregistreerd lid

Bericht door avg » wo 06 dec, 2023 2:30

Vin nummer is gelukt!
Maar weet je toevallig wat deze code betekent? Het staat onder het Vin nummer: 55-6-4-1-47-69-AC-BB-CC-DB.

MartinvR
Geregistreerd lid

Bericht door MartinvR » wo 06 dec, 2023 23:42

Hoi avg

Als je de vin decoder opent, staat aan het einde van de eerste paragraaf "VIN plate" met een omcircelde i.
Ga met je muis over de i en er verschijnt een pop-up met de verklaring.
Het betreft de soort veer, schokdemper zowel voor als achter. De letters geven het remsysteem aan (schijfdiameter, remklauw).
Die gegevens komen overeen met de rechthoekige sticker onderaan de BStijl bij de bestuurder.

Als je een Saab onderdelenlijst hebt kun je aan de hand van de cijfers en letters de juiste veren schokdempers remschijven en remklauen bestellen.

Groet Martin

Plaats reactie