Stelling - Ik koop liever geen Saab met extreem weinig km's

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
verde900
Donateur
Donateur

Re: Stelling - Ik koop liever geen Saab met extreem weinig km's

Bericht door verde900 » ma 18 dec, 2023 12:40

Dat risico loop je evenzeer met een auto met veel kilometers.
De overall conditie is bij n lage stand vaak beter

NeufegliseThierry
Geregistreerd lid

Bericht door NeufegliseThierry » di 19 dec, 2023 11:06

Ik heb hier wel een beetje ervaring mee. Belangrijkste is dat ondanks het weinige rijden wel regelmatig onderhoud gepleegd is. Dat merk je direct. Verder heb ik wel de ervaring dat bij auto's met lage km standen het nog belangrijker is om slangen en pakkingen te checken, die hebben het al begeven of begeven het relatief snel. Ik beantwoord de stelling met "eens noch oneens".

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » di 19 dec, 2023 11:10

Kocht ooit een volvo 850 van 1993 met 14000km, elk jaar verse olie gehad en n nieuw olie filter, bij 4000km na 10 jaar n nw distributieriem.. Geweldig ding!

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » di 19 dec, 2023 12:02

Met auto's die weinig gereden hebben kan je een fantastische koop doen maar je kan als jij er veel mee gaat rijden ook het een na het onder krijgen.

Het is een kwestie van een beetje geluk.

Een auto met een hoge stand komt het echt op onderhoud aan vooral een onderstel wordt meestal op bespaard beste is dan door de zure appel heen bijten en alles in een keer aanpakken.

Voor beide stellingen is wat te zeggen mijn idee is altijd koop een nette.
Een auto die onder de krassen en deuken zit is meestal niet met veel liefde behandeld.

nhaakman
Geregistreerd lid

Bericht door nhaakman » di 19 dec, 2023 23:20

In mijn achterhoofd hangt nog steeds: "een koude start staat aan slijtage gelijk aan 250 snelweg kilometers bij warme motor". Dus bij dezelfde kilometerstand maakt het nogal uit of je 1x per maand op familiebezoek gaat aan de andere kant van het land, of iedere dag naar de supermarkt 800m verderop....

Mijn beste koop was een 3 jaar oude auto die 180,000 km had gereden. Die had dus bijna nooit een koude start gehad ;) Was van een vertegenwoordiger die bijna woonde in die auto en ook enorm zijn best deed om hem in topstaat te houden.

Alleen zijn Saab's van 3 jaar oud nogal lastig te vinden....

aeensing
Geregistreerd lid

Bericht door aeensing » wo 20 dec, 2023 1:03

Oneens het is saab, bij 2 ton zijn ze net pas ingereden. :lol:
Sneeuwtijger hangt bij mij op een 388.000km en die kocht ik ook met 365.000km op de teller en was een hondenhok op wielen qua geur en haren. Vaak is bij hogere kilometerstand ook al veel zaken aangepakt. Uiteraard kan er ook slecht onderhouden auto's tussen zitten maar dat zie je inderdaad wel aan de lak en krassen etc.

Plaats reactie