Hardtop voor een Cabrio. Ooit geprobeerd?
-
MvR
- Geregistreerd lid
Hardtop voor een Cabrio. Ooit geprobeerd?
Vandaag zag ik een paar cabrio's rijden en tijdens dezelfde rit ook een Volvo C70 met dat harde vouwdak. Dat leidde tot de gedachte: "Zou iemand wel eens geprobeerd hebben om een hardtop te maken van een cabrio? Een soort coupé dus.
Gewoon leuk om te weten (vind ik).
Gewoon leuk om te weten (vind ik).
-
frits 9-3
- Donateur (3x)

Re: Hardtop voor een Cabrio. Ooit geprobeerd?
Was voor mij een reden om juist niet voor een C70 te gaan. Een cabrio hoort een softtop te hebben en die van de Saab is juist erg goed (Mercedes design).
Maar ben wel nieuwsgierig of er ooit een zo aangepast is.
Maar ben wel nieuwsgierig of er ooit een zo aangepast is.
-
klaasj
- Donateur (8x)

Ik heb ooit een ontwerp gezien op een 900 ng cabrio. Zag er wel grappig uit. Kan zo geen foto produceren. Was een koperkleurige uitvoering.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

even de afbeeldingen van klaasj in beeld

-
MvR
- Geregistreerd lid
Ik vind het niet beroerd. Kan ook bijna niet wanneer deze artiest de lijnen van de kap zorgvuldig gevolgd heeft. Persoonlijk zou ik de kap een andere kleur gegeven hebben. Maar dat zegt niks over de vorm en het resultaat van de coupé.
-
evo
- Donateur (2x)

Een nadeel was wel dat je softtop de hele winter opgevouwen in de zak zat. Dat was er niet goed voor. Schijnt.
-
frits 9-3
- Donateur (3x)

Heel mooi gedaan. Misschien nog mooier als de achterruit hetzelfde was geweest als die van de softtop.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

-
frits 9-3
- Donateur (3x)

Doet mij erg aan een Benz denken.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

-
frits 9-3
- Donateur (3x)

Ja, inderdaad. Zal ook de reden zijn dat ik een cabrio (en dan ook een coupe) qua lijnen mooier vindt dan de sedan.
-
MvR
- Geregistreerd lid
Klopt wel. Omdat de kap niet op 'spanning' staat kan hij zelfs krimpen. Maar dat staat los van de gedachtespinsels van een coupé met dezelfde lijnen als de cabrio.evo schreef: ↑vr 14 mar, 2025 9:28Een nadeel was wel dat je softtop de hele winter opgevouwen in de zak zat. Dat was er niet goed voor. Schijnt.
Nu hadden we hier op het forum iemand met een 'wijdse blik' als het gaat om het laten bouwen van niet-bestaande-wel-jammer Saab-modellen. Wie weet...