Saab, van Triumph, Ford naar Opel, wat dan nog!

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
RG
Geregistreerd lid

Saab, van Triumph, Ford naar Opel, wat dan nog!

Bericht door RG » ma 18 okt, 2004 10:06

Saab heeft m.i. altijd samengewerkt met andere merken of laten we maar zeggen; de goede dingen overgenomen als motoren van Triumph en Ford en nu de bodemplaat van Opel. Als Saab dit niet gedaan had en doet, denk ik dat Saab al in de zestiger jaren het loodje had gelegd.

De discussie die nu gaande is over; het is geen echte Saab meer e.d. vind ik dan ook werkelijk onzin. Ik heb een 9-3 uit 2004 en rijd regelmatig in een Vectra uit 2004, maar mijn conclusie is: "Een Saab rijdt als een Saab" en de Opel, tja, zoals alle Opels.

Bart-01
Geregistreerd lid

Re: Saab, van Triumph, Ford naar Opel, wat dan nog!

Bericht door Bart-01 » ma 18 okt, 2004 13:29

RG schreef: en nu de bodemplaat van Opel. Als Saab dit niet gedaan had en doet, denk ik dat Saab al in de zestiger jaren het loodje had gelegd.
En niet alleen nu, maar vroeger werden bodemplaten ook al gemeenschappelijk ontwikkeld in het project Tipo Quattro (Saab 9000, Fiat Croma, Lancia Thema en Alfa 164)

Dus puristen is een Saab 9000 ook al geen echte Saab omdat er een Fiat bodemplaat onder zit ?

MarioS
Geregistreerd lid

Re: Saab, van Triumph, Ford naar Opel, wat dan nog!

Bericht door MarioS » ma 18 okt, 2004 15:34

Ow,ow,ow...
Overal te lande worden al brandstapels opgericht...
Standrechtelijke executies vinden plaats.
Noodrechtbanken springen als paddestoelen uit de grond.
Saabland staat in rep en roer ; mensen lopen luid roepend, zich de haren uit het hoofd rukkend door de straten.
Er bevinden zich ketters onder de bewoners, die er bovendien nog prat op gaan ook.
:lol:

Plaats reactie