Saab heeft m.i. altijd samengewerkt met andere merken of laten we maar zeggen; de goede dingen overgenomen als motoren van Triumph en Ford en nu de bodemplaat van Opel. Als Saab dit niet gedaan had en doet, denk ik dat Saab al in de zestiger jaren het loodje had gelegd.
De discussie die nu gaande is over; het is geen echte Saab meer e.d. vind ik dan ook werkelijk onzin. Ik heb een 9-3 uit 2004 en rijd regelmatig in een Vectra uit 2004, maar mijn conclusie is: "Een Saab rijdt als een Saab" en de Opel, tja, zoals alle Opels.
Saab, van Triumph, Ford naar Opel, wat dan nog!
-
Bart-01
- Geregistreerd lid
Re: Saab, van Triumph, Ford naar Opel, wat dan nog!
En niet alleen nu, maar vroeger werden bodemplaten ook al gemeenschappelijk ontwikkeld in het project Tipo Quattro (Saab 9000, Fiat Croma, Lancia Thema en Alfa 164)RG schreef: en nu de bodemplaat van Opel. Als Saab dit niet gedaan had en doet, denk ik dat Saab al in de zestiger jaren het loodje had gelegd.
Dus puristen is een Saab 9000 ook al geen echte Saab omdat er een Fiat bodemplaat onder zit ?
-
MarioS
- Geregistreerd lid
Re: Saab, van Triumph, Ford naar Opel, wat dan nog!
Ow,ow,ow...
Overal te lande worden al brandstapels opgericht...
Standrechtelijke executies vinden plaats.
Noodrechtbanken springen als paddestoelen uit de grond.
Saabland staat in rep en roer ; mensen lopen luid roepend, zich de haren uit het hoofd rukkend door de straten.
Er bevinden zich ketters onder de bewoners, die er bovendien nog prat op gaan ook.

Overal te lande worden al brandstapels opgericht...
Standrechtelijke executies vinden plaats.
Noodrechtbanken springen als paddestoelen uit de grond.
Saabland staat in rep en roer ; mensen lopen luid roepend, zich de haren uit het hoofd rukkend door de straten.
Er bevinden zich ketters onder de bewoners, die er bovendien nog prat op gaan ook.