Normaal in België,vanaf 30km/u,maar er bestaat hier nog geen echte eenheid,elk gerechtelijk arrondissement doet ongeveer wat hij wil in bepaalde wettelijke marges natuurlijk.
In en rond Leuven vanaf 20km/u te snel in bebouwde kom (max 50km/u),'t onnozele is dat 't op 500meter van m'n deur gebeurde met vaste flitspaal waar 't normaal constant druk is,maar die zondagmorgen om kwart voor zeven was ik nog niet goed wakker en alleen op de weg(een viervaksbaan/ring rond Leuven)...
Tot over 3 maand kostte deze overtreding 140€ dankzij minnelijke schikking,vanaf 1 augustus geeft m'n in Leuven voor dergelijke overtredingen geen minnelijke schikking meer,direct maximum,250€ + 8 dagen rijverbod,niet akkoord,no problem

....
Dan ga je naar de rechtbank je uitleg doen,eigenlijk kan je d'r alleen maar mee winnen(eventueel terug brengen naar 140€ en geen rijverbod is 't gunstigste),maar dan betaal je advocaat en heb je toch nog geen zekerheid op vermindering en de advocaten werken ook niet gratis...
Of je legt 't zelf uit alginder,maar dan zou ik m'n zaak moeten sluiten voor een halve dag,dus wat doet iemand als ik betalen en balen
O ja,deze week stond een rechtszaak in de krant,ongeval met dronken bestuurder met 1 zwaar gewonde,ook in de omgeving,uitslag,2 weken rijverbod en 500€ boete.....Mijn overtreding was dus wel half zo erg blijkbaar....
Was wel de rechterhand van onze burgemeester,zijn secretaris...
Twee maten 50 gewichten