Vreemd gevoel...

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
erwin mertens
Geregistreerd lid

Vreemd gevoel...

Bericht door erwin mertens » zo 24 okt, 2004 7:35

Ik ben mijn rijbewijs kwijt voor 8 dagen,23km/u te hard gereden,dom :?
Wel ik zit hier meer op 't forum dan in mijn wagen....
Komt er dan nog bij dat hij ondertussen een weekje naar de dealer is voor onderhoud en kleine prutsen en dat die dealer me op regelmatig basis een mailtje stuurt dat die Maptun stage in combinatie met verlaging zo plezant,baanvast en spectaculair snel rijdt(is niet door hem geinstalleerd),en dat die er echt van kan genieten,de rotzak :lol:

Ik mis m'n auto,is dit liefde? :oops:

(R)ed
Lid van verdienste

Re: Vreemd gevoel...

Bericht door (R)ed » zo 24 okt, 2004 9:29

Da's echte liefde!!

Maar 23 km rijbewijs inleveren?
Zo gek is het zelfs hier niet!!
Balen man. :cry:

kolst007
Geregistreerd lid

Bericht door kolst007 » zo 24 okt, 2004 9:58

Hoe krijg je dat voor elkaar.
Bij mijn weten moet je boven de 50 km/h je rijbewijs inleveren.

erwin mertens
Geregistreerd lid

Bericht door erwin mertens » zo 24 okt, 2004 10:14

Normaal in België,vanaf 30km/u,maar er bestaat hier nog geen echte eenheid,elk gerechtelijk arrondissement doet ongeveer wat hij wil in bepaalde wettelijke marges natuurlijk.
In en rond Leuven vanaf 20km/u te snel in bebouwde kom (max 50km/u),'t onnozele is dat 't op 500meter van m'n deur gebeurde met vaste flitspaal waar 't normaal constant druk is,maar die zondagmorgen om kwart voor zeven was ik nog niet goed wakker en alleen op de weg(een viervaksbaan/ring rond Leuven)...

Tot over 3 maand kostte deze overtreding 140€ dankzij minnelijke schikking,vanaf 1 augustus geeft m'n in Leuven voor dergelijke overtredingen geen minnelijke schikking meer,direct maximum,250€ + 8 dagen rijverbod,niet akkoord,no problem :? ....
Dan ga je naar de rechtbank je uitleg doen,eigenlijk kan je d'r alleen maar mee winnen(eventueel terug brengen naar 140€ en geen rijverbod is 't gunstigste),maar dan betaal je advocaat en heb je toch nog geen zekerheid op vermindering en de advocaten werken ook niet gratis...
Of je legt 't zelf uit alginder,maar dan zou ik m'n zaak moeten sluiten voor een halve dag,dus wat doet iemand als ik betalen en balen :lol:

O ja,deze week stond een rechtszaak in de krant,ongeval met dronken bestuurder met 1 zwaar gewonde,ook in de omgeving,uitslag,2 weken rijverbod en 500€ boete.....Mijn overtreding was dus wel half zo erg blijkbaar....
Was wel de rechterhand van onze burgemeester,zijn secretaris...
Twee maten 50 gewichten :?

kolst007
Geregistreerd lid

Bericht door kolst007 » zo 24 okt, 2004 10:27

Ja, in Belgie zijn ze niet zo makkelijk wat verkeersovertredingen betreft.
Dit is echt balen.

Sterkte.

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » zo 24 okt, 2004 14:14

En dat natuurlijk onder het mom van verkeersveiligheid :roll:

Ondertussen is wel al gebleken dat de nieuwe verkeerswetgeving niet het gehoopte resultaat heeft. Vandaar dat er nu sprake is van de invoering van een rijbewijs met punten :evil:

En wegenvignet ligt ook op tafel, al kan dat wel enkele voordelen hebben afhankelijk van hoe het opgesteld wordt.

Oh ja, voor diegene die het niet weten, 131km/u op de snelweg is een zware overtreding :lol: , welke je 150Euro kost. Voor buitenlanders direct te betalen of inbeslagname van het voertuig...

Moppersmurf
Geregistreerd lid

Bericht door Moppersmurf » zo 24 okt, 2004 20:13

Ben laatst geflitst in Genk. 12 Km. te hard - 160,- euro.......Heb keurig betaald, krijg ik een aanmaning dat ik niet betaald heb....lekker zootje daar, justitie in Belgie...heb de bankafschrijving opgestuurd, nu maar afwachten om ik voor moet komen... :cry:
Moppersmurf

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » zo 24 okt, 2004 20:20

Al een geluk dat de andere buurlanden minder strict zijn. Laatst 2 keer in Duitsland en een keer in Frankrijk gefotografeerd geweest zonder gevolg :D

Oh ja, nog een geweldig iets :roll: ... Door het oranje rijden staat hier gelijk als door rood rijden, tenzij je niet kan stoppen :?

900T-R
Geregistreerd lid

Bericht door 900T-R » zo 24 okt, 2004 22:12

marky schreef:
Oh ja, voor diegene die het niet weten, 131km/u op de snelweg is een zware overtreding :lol: , welke je 150Euro kost. Voor buitenlanders direct te betalen of inbeslagname van het voertuig...
Had ik inderdaad al een mentale notitie van gemaakt voor het geval ik 's ochtends vroeg naar het circuit van Zolder rijd. Om diezelfde reden was ik ook niet echt blij toen ik een paar maanden geleden op reis moest, en vertrok vanaf Zaventem i.p.v. Schiphol (ongeveer dezelfee afstand). Inhalen op de snelweg terwijl je met een haviksoog naar de snelheidmeter kijkt (oh god! 126!!) is niet de meest ontstressende bezigheid. Ik geloof eerklijk gezegd ook nooit dat het veiliger is...

Ranja
Geregistreerd lid

Bericht door Ranja » ma 25 okt, 2004 13:53

marky schreef:Al een geluk dat de andere buurlanden minder strict zijn. Laatst 2 keer in Duitsland en een keer in Frankrijk gefotografeerd geweest zonder gevolg :D
Hoe lang geleden ben je geflitst??
Toen ik in duitsland was geflitst heb ik bijna een half jaar moeten wachten op de rekening van de toch wel zeer mooie foto. Ik heb nog nagevraagd of ik um dan nog moest betalen. Maar hij vervalt niet. Jammer :(

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » ma 25 okt, 2004 13:58

De eerste keer in Duitsland is al meer dan een jaar geleden, tweede keer is ondertussen ook al een maand of 7-8 terug. Die van Frankrijk was de recentste, nl in juli.

Plaats reactie