Ontluchten remmen
-
lars
- Donateur (2x)

Ontluchten remmen
Helleu,
FF een vraagje. Ik weet dat er handbediende pompje te verkrijgen zijn om de remmen te helpen ontluchten.
Weet iemand waar ik die kan kopen, of hoe ze in de wandelgangen genoemd worden ?
Alvast bedankt voor de info.
Groeten,
René
FF een vraagje. Ik weet dat er handbediende pompje te verkrijgen zijn om de remmen te helpen ontluchten.
Weet iemand waar ik die kan kopen, of hoe ze in de wandelgangen genoemd worden ?
Alvast bedankt voor de info.
Groeten,
René
-
B235R
- Lid van verdienste
Re: Ontluchten remmen
ik snap wat je bedoelt, maar de naam of merk heb ik zo niet voor je.
maar als je naar een beetje automotive zaak belt, en je vraag om een handbediende/mechanische remontluchter dat het toch wel moet lukken
ik wil het morgen wel ff voor je vragen; merk etc
maar als je naar een beetje automotive zaak belt, en je vraag om een handbediende/mechanische remontluchter dat het toch wel moet lukken
ik wil het morgen wel ff voor je vragen; merk etc
-
lars
- Donateur (2x)

Hey, thanks.
Had ik al bedacht, maar ja ik heb een chronisch gebrek aan geduld
en wilde het dus snel weten.
Greets,
René
Had ik al bedacht, maar ja ik heb een chronisch gebrek aan geduld
Greets,
René
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

he rene/lars (een schizofreen is nooit alleen!?
)
heb ff zitten kijken voor je, misschien is dit iets:
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=1928
Paar dagen geleden zat ik ook met het probleem... remslangen verwisselen en geen hulp. Heb toen een manier bedacht met een ijzeren staaf bedacht die klem gezet kan worden tussen rugleuning stoel en rempedaal. Is wel vaak heen en weer lopen (rem indrukken, nippel open, nippel dicht, pompen, rem indrukken etc etc) maar het zou kunnen!
Was uiteindelijk blij dat iemand me kwam helpen dus heb het niet hoeven testen.
gr'z
Willem
heb ff zitten kijken voor je, misschien is dit iets:
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=1928
Paar dagen geleden zat ik ook met het probleem... remslangen verwisselen en geen hulp. Heb toen een manier bedacht met een ijzeren staaf bedacht die klem gezet kan worden tussen rugleuning stoel en rempedaal. Is wel vaak heen en weer lopen (rem indrukken, nippel open, nippel dicht, pompen, rem indrukken etc etc) maar het zou kunnen!
Was uiteindelijk blij dat iemand me kwam helpen dus heb het niet hoeven testen.
gr'z
Willem
-
Alexander
- Geregistreerd lid
Lars/Rene,
Voor het ontluchten van de remmen is een Eezibleed handig. Werkt op de bandenspanning van je (reservewiel). Kost een paas tientjes bij de Brezan.
Alexander
Voor het ontluchten van de remmen is een Eezibleed handig. Werkt op de bandenspanning van je (reservewiel). Kost een paas tientjes bij de Brezan.
Alexander
-
ammolenaar
- Donateur (2x)

Ik heb zelf ook goede ervaringen met de easy-bleed. Dacht rond de dertig euries dat ie gekost heeft. Let er wel op de band te laten leeg lopen to ca 1,5 bar ipv de volledige bandenspanning. Het kan anders snel een bende worden rondom je auto.
Succes
Andy
Succes
Andy
-
René Stoop
- Donateur (2x)

Ik zou gelijk de remolie totaal vervangen, kan nooit geen kwaad zovlak voor de winter, en met de eezibleed is dat een fluitje van een cent. Zorg wel dat je voldoende remolie hebt. Mijn ervaring met mijn 9000 is dat het verversen me ongeveer 2,5l heeft gekost. Dus dan koop gelijk 5l. 
-
lars
- Donateur (2x)

Was ik sowieso van plan, maar ik moet ff "langs de weg" een koppeling probleempje proberen op te lossen.
vandaar, dus
maar bedankt voor de tip !
vandaar, dus
maar bedankt voor de tip !
-
werli
- Donateur (2x)

even naar de apotheek of een ziekenhuis voor een 'grote spuit' daar zet je een doorzichtig darmpje op en dit op de ontluchtings nippel,
de rem olie die je eerst uit het vergaarbakje hebt opgezogen kan je nu zo terug in de ontluchtings nippel persen. zonder er lucht bij in te doen.
zo kan het perfect allèèn
de rem olie die je eerst uit het vergaarbakje hebt opgezogen kan je nu zo terug in de ontluchtings nippel persen. zonder er lucht bij in te doen.
zo kan het perfect allèèn
-
lars
- Donateur (2x)

Nifty
.
Ik heb zelf inmiddels ook al iets gefabriceerd.
Bestaande uit :
Een oude planten spuit (zo'n ding dat je op druk kan pompen)
Een stuk slang, een fietsventiel en de dop van een remreservoir van een donor SAAB.
Ik moet het nog testen maar volgens mij moet het gaan werken.
Will keep you posted
Ik heb zelf inmiddels ook al iets gefabriceerd.
Bestaande uit :
Een oude planten spuit (zo'n ding dat je op druk kan pompen)
Een stuk slang, een fietsventiel en de dop van een remreservoir van een donor SAAB.
Ik moet het nog testen maar volgens mij moet het gaan werken.
Will keep you posted