Saab reclame in NL

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
Niels
Geregistreerd lid

Saab reclame in NL

Bericht door Niels » vr 11 feb, 2005 10:22

dit stond vanmorgen in de Adformatie

Afbeelding

Lijkt me een leuke en terechte reclame :)

dpw_vd_wijk
Geregistreerd lid

Re: Saab reclame in NL

Bericht door dpw_vd_wijk » vr 11 feb, 2005 10:28

Ik vind Saab juist steeds meer een merk worden zoals elk ander merk. Zeker met de eventuele komst van de 9-7 naar Nederland en Belgie begint Saab niets meer te worden dan een rebadge-merk. Iets wat verschrikkelijk jammer is. De reclame was daarom meer op zijn plaats geweest 10-15 jaar geleden dan nu.

Niels
Geregistreerd lid

Bericht door Niels » vr 11 feb, 2005 10:33

Deze reclame zal juist daarom geplaatst worden lijkt me?

(R)ed
Lid van verdienste

Bericht door (R)ed » vr 11 feb, 2005 11:12

Om de oude glorie te laten herleven.
En vervolgens plakt GM er een Chevrolet badge op!!
Dit vond ik nl ook zo typisch bij Deawoo een paar weken voor de naamsverandering nog grote reclame campagnes, ik vind dat werkelijk onbegrijpelijk.

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » vr 11 feb, 2005 11:58

ASM Zuidoost heeft ook een leuke real-life Billboard. 4 felrode (talladega?) overgesproten saabs; een 96, een 99, een classic 900 cabrio en een 9-5 op een rijtje waar bij de 1e 3 gezegd wordt 'uitverkocht' en bij de 9-5 'opschieten'. Vind m wel opvallend en ze hebben slim gebrukt gemaakt van de 3 kenmerkendste modellen die saab gehad geeft.

Geeft ook aan dat de nieuwe 9-5 er aan zit te komen natuurlijk.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » vr 11 feb, 2005 13:14

Als een SAAB zoveel emotie is als wij met zijn allen ervaren zal onderscheidende reclame zeker zijn invloed hebben.

dpw_vd_wijk
Geregistreerd lid

Bericht door dpw_vd_wijk » vr 11 feb, 2005 13:35

verde900 schreef:Als een SAAB zoveel emotie is als wij met zijn allen ervaren zal onderscheidende reclame zeker zijn invloed hebben.
Met de oudere Saabs heb ik die emotie wel, met de modellen van na 1994 veel minder en met de nieuwe re-badgemodellen helemaal niet.
Ik vraag me nu al af wat voor rebadge-klusje de nieuwe 9-5 gaat worden. Zeker nu de Opel Omega niet meer bestaat. Zal wel weer een gerebadgede Amerikaan worden.

Niels
Geregistreerd lid

Bericht door Niels » vr 11 feb, 2005 15:53

bas.kuijpers
Geregistreerd lid

Bericht door bas.kuijpers » vr 11 feb, 2005 17:52

Volgens het artikel is Saab 25 jaar afwezig geweest op TV. En vorige jaar dan? Toen was er toch een commercial op TV voor de nieuwe 9-3?

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » vr 11 feb, 2005 21:47

bas.kuijpers schreef:Volgens het artikel is Saab 25 jaar afwezig geweest op TV. En vorige jaar dan? Toen was er toch een commercial op TV voor de nieuwe 9-3?
Je moet de media natuurlijk niet letterlijk op hun woord geloven he :wink: Ze schrijven alleen maar op wat ze horen.

Van die reclame lig ik niet wakker, ik vind hem wel leuk bedacht, niet irritant en simpel: goed dus. De intentie kan ik alleen niet begrijpen, zoals hierboven al beschreven: 15 jaar geleden was het terechter geweest.

Ik keek wel even vreemd op van een reclame folder van mijn dealer waarin gepoogd werd de lezer (in dit geval mij dus) te interesseren voor een Crysler, Chervrolet of nog iets vaags Amerikaans..... Dat vond ik toch wel ietsje minder, was veel te gelikt. Ik heb het meteen in de oud-papier bak geknikkerd.... mij krijgen ze er toch niet in, ook niet in een nieuwe Saab trouwens, maar dat weten de meesten van jullie al wel.

Greetz,

Dennis

bmw3er
Geregistreerd lid

Bericht door bmw3er » di 15 feb, 2005 10:07

volgens mij moet 25 2,5 zijn. En ik zie de naam Kees Sterrenburg, nog niet zo heel lang geleden de man achter de rover reclames, die dezelfde boodschap moest uitstralen (onze hondenhokken zijn exclusieve hondenhokken) Nou loopt iedere vergelijking tussen rover en saab mank, maar toch, we vrezen verder......

en het is idd een aardig spotje, maar ook een beetje armoede dat je niks inhoudelijks te melden hebt.

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » di 15 feb, 2005 11:03

bladerde gisteren door een Adformatie en daar stond een usa advertentie van de Saab 9-2. De wielen waren vervangen door een magneet om uiteraard de goede wegliggingskwaliteiten van de AWD uit te beelden. Grappig gedaan.

Niels
Geregistreerd lid

Bericht door Niels » di 15 feb, 2005 11:11

Inderdaad, vroeg me toen al af hoe zwaar dat wel niet moest rijden :) Had er al geluid bij bedacht "GGGGRRRKKKK GRRRKKKK".

Afbeelding

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » di 15 feb, 2005 11:37

Hier de betreffende reclame.

http://www.adformatie.nl/images/14561.mpg

Vind het he-le-maal niks eerlijk gezegd :?

Cugel
Geregistreerd lid

Bericht door Cugel » vr 18 feb, 2005 12:38

Ik vond de advertentie (ook in de Adfo van 10 feb) erg goed.
Daar in zie je 4 generaties saabs onder elkaar (92, 99, 900c, 9-5) Uitverkocht, Uitverkocht, Uitverkocht, Opschieten.

Erg goed.

Plaats reactie