Gister heeft mijn accu de geest gegeven. Toen ik gistermiddag mijn auto startte bij huis ging dit wat moeizaam, was fris, dus niet echt notie op geslagen. Ik ga naar de Gamma, vlak bij mijn huis, kom ik terug bij mijn auto, wil ik starten...... niets.... zie langzaam de lampjes op mijn dashboard weg faden....
Accu leeg.... vreemd zo opeens, vooral omdat ik afgelopen week zo'n 650 km gereden heb. Een vriend van me heeft me even geholpen met starten, stukje gereden even opladen, dan naar de accuboer, voor een nieuwe accu, hij meet hem daar even door, koude start spanning moet ongeveer op 250 amp liggen, ligt op 199 amp, volgens hem kan dat dus nog.
Laadspanning is wat aan de lage kant, krap 13 volt, wat volgens die accuboer zo rond de 14 volt moet liggen. Even zuurwegen... accu is gewoon volledig leeg, maar de man denkt niet dat het (nog) niet nodig is er een nieuwe accu in te zetten, hij adviseerd om de accu aan de lader volledig op te laden, gewoon een nacht en het dan even aan te kijken.
Het laden is geschiedt.
Iemand een idee hoe nu verder?
Greetz,
Dennis
P.S: 2 saabrijders (9-5 en 900ng) zijn aan mij voorbij gereden toen ik daar stond met mn motorkap open! De asociale @#$%@$%!!!