Taxatie

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
johnjaap
Geregistreerd lid

Taxatie

Bericht door johnjaap » ma 16 mei, 2005 13:00

Onlangs heb ik mijn auto laten taxeren. Gezien de dagwaarde van mijn auto, zo'n € 3500,- , veel lager ligt dan de waarde met accessoires is dit zeker interresant.

Een erkend taxateur heeft mijn auto getaxeerd op € 8200,-. Hiervan heb ik een redelijk uitgebreid rapport ontvangen, in drievoud. Het rapport is drie jaar geldig, en dat maakt de taxatiekosten, in mijn geval € 75,- , wel draaglijk. Ik heb het rapport iniddels bij mijn verzekeringsmaatschappij liggen, en wanneer mijn auto nu zou worden gestolen krijg ik het bedrag wat is vestgesteld door de taxateur, dus € 8200,-.

Dit is een absolute aanrader voor iedereen die veel geld en tijd in z'n auto steekt. Wanneer je auto niet getaxeerd is wordt dit namelijk niet meegerekend bij de dagwaarde.

Ik heb de taxatie uit laten voeren door Pander Taxaties uit Veenendaal. Normaal is de prijs iets hoger, maar hij heeft op mijn werk nog twee auto's getaxeerd. Als er genoeg animo voor is, is het misschien een leuk idee om zo'n taxateur naar een meeting te laten komen. Als er meerdere auto's in één keer getaxeerd kunnen worden, wordt de prijs natuurlijk lager.

Het internetadres van Pander Taxaties is www.pandertax.nl .

michiel
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Taxatie

Bericht door michiel » di 17 mei, 2005 13:01

Lijkt mij een goed plan!

Had dit naast de taxatie kosten bij jou nog gevolgen voor je verzekerings premie?

johnjaap
Geregistreerd lid

Bericht door johnjaap » di 17 mei, 2005 22:33

Nee, de verzekeringspremie is gebaseerd op de nieuwwaarde van de auto.

michiel
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door michiel » wo 18 mei, 2005 0:55

johnjaap schreef:Nee, de verzekeringspremie is gebaseerd op de nieuwwaarde van de auto.
Dat weet ik :)

Laatste tijd vaak genoeg contact met ze gehad :wink:

Omdat je de auto mede laat taxeren vanwege accessoire's (die er voor een deel nog niet op zaten toen de auto nieuw was!), kan ik me voorstellen dat een verzekeringsmaatschappij hiervoor extra premie vraagt.

:arrow: Bijvoorbeeld bij centraal beheer kun je accessoire's mee laten verzekeren, uiteraard betaal je hier extra premie voor.

johnjaap
Geregistreerd lid

Bericht door johnjaap » wo 18 mei, 2005 8:14

Ik betaal inderdaad een extra premie voor diefstal van de accessoires. Wanneer ik dit echter niet zou doen en de auto zou afbranden, om maar eens iets te noemen, dan zou ik toch het getaxeerde bedrag krijgen.

Plaats reactie