wanneer resetten jullie de sid?
-
coolyo0o
- Geregistreerd lid
wanneer resetten jullie de sid?
gewoon een vraag over het aflezen van het brandstof verbruik op de sid.
wanneer drukken jullie op clear , is dat elke keer na het tanken of laten jullie alle meters gewoon lekker doorlopen?
ik reset hem steeds na tanken maar het verbruik wissled dan nog al eens tussen e 6.5/100 of 7.9/100km.
het is gewoon intresse
wanneer drukken jullie op clear , is dat elke keer na het tanken of laten jullie alle meters gewoon lekker doorlopen?
ik reset hem steeds na tanken maar het verbruik wissled dan nog al eens tussen e 6.5/100 of 7.9/100km.
het is gewoon intresse
-
MXL
- Geregistreerd lid
Re: wanneer resetten jullie de sid?
Ik reset hem nooit, wacht todat hij hetzelf doet. Helaas geeft hij bij mij altijd ergens rond de 10,3 aan.
-
Edjes
- Geregistreerd lid
Nooit, dan is je gemiddelde het mooist.
Wel verdenk ik mijn vrouw ervan dat ze soms de boel reset, want wanneer zij er in gereden heeft is het verbruik veel lager
Wel verdenk ik mijn vrouw ervan dat ze soms de boel reset, want wanneer zij er in gereden heeft is het verbruik veel lager
-
Hengeveld
- Geregistreerd lid
alleen als ik langere ritten maak (bv vakantie), gewoon uit nieuwsgierigheid, omdat je dan zwaarder beladen bent en dakkoffer hebt. In NL heb ik hem nog nooit gereset. In NL staat de 9000 2.0 altijd op de 8.2L/100km en de 2.3 lpt op de 10.3L/100km
-
Stef cabrio
- Geregistreerd lid
Toen ik vorig weekend naar Duitsland gereden ben had ik ook even de SID gereset, en het verbruik stond op 8,9l/100km, dit met contante snelheid van min.150-160km/u tot 190km/u.
Ik kon dit moeilijk geloven maar tijdens het tanken werd ik meer dan aangenaam verrast toen het verbruik ook effectief niet meer dan 9l/100km was
Knappe motoren zitten in die Saabs

Ik kon dit moeilijk geloven maar tijdens het tanken werd ik meer dan aangenaam verrast toen het verbruik ook effectief niet meer dan 9l/100km was
Knappe motoren zitten in die Saabs
-
900 SE C
- Geregistreerd lid
8,9l/100? Check, doet'ie ook in frankrijk op de Autoroute du soleil !!
-
Peter van den Heuvel
- Geregistreerd lid
Na het tanken, dan kan mijn vrouw zien hoeveel kilometers ze nog kan rijden voordat ze mij moet roepen om weer te tanken. 
-
John.K
- Geregistreerd lid
Voordat mn vrouw gaat rijden
Ze weet hoe ze hem kan "lezen" en dan begint ze over,,,en je betaalt ze zelf.
John
John
-
Robbert
- Donateur (6x)

Voor wat het waard is: bij mij Peugeot elke 10000 km.John.K schreef:Voordat mn vrouw gaat rijden![]()
John
-
SirKwietje
- Geregistreerd lid
Oei de mijne geeft meestal 13,0l/100km aan
, ligt het aan mij of is mijn auto van het dorstige type 
-
Erik
- Lid van verdienste
13/100 ligt echt aan jou.
Ik rijd heel veel korte stukken naar mijn werk en daarmee middel ik rond de 10.5/100. Maar dat ik veelal met koudere motor.
Op vakantie door duitsland blazen gaf bij mij 10.7/100. Dit was met volledige belading en 170 a 180 waar dit kon.
M.b.t. het topic. Ik reset hem eigenlijk nooit. Alleen voor aanvang van een grote vakantierit.
Ik rijd heel veel korte stukken naar mijn werk en daarmee middel ik rond de 10.5/100. Maar dat ik veelal met koudere motor.
Op vakantie door duitsland blazen gaf bij mij 10.7/100. Dit was met volledige belading en 170 a 180 waar dit kon.
M.b.t. het topic. Ik reset hem eigenlijk nooit. Alleen voor aanvang van een grote vakantierit.