Vervangen van de remklauw RV

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
prvandevelde
Geregistreerd lid

Vervangen van de remklauw RV

Bericht door prvandevelde » vr 10 jun, 2005 11:10

Beste Saab vrienden,

Onlangs begaf mijn remsysteem het tijdens een rit op de rijksweg, best een angstige situatie. Nu bleek mijn rechter remklauw "doorgeslagen" te zijn. Ik heb nu een revisieklauw en wil hem gaan vervangen. Wie kan mij vertellen hoe te werk te gaan? Hoe zitten de bevestigingbouten vast ed. Iemand misschien een werkplaatshandboek waarin de procedure omschreven staat?

Alvast bedankt!

Patrick

Paul99
Geregistreerd lid

Re: Vervangen van de remklauw RV

Bericht door Paul99 » vr 10 jun, 2005 12:16

Niet lullig bedoeld, maar als je dit soort vragen moet stellen, dan begin ik te twijfelen of je er wel aan moet beginnen. De remmen zijn de belangrijkste onderdelen van je auto en moeten in topconditie zijn. Zonder dramatisch over te willen komen: als je niet weet wat je doet en je gaat aan je remmen prutsen, dan speel je met je leven.

Zie dit als een advies.

prvandevelde
Geregistreerd lid

Bericht door prvandevelde » vr 10 jun, 2005 15:09

Tja,

je hebt gelijk. Ik hoor het van meer mensen. Het is allen zo dat ik niet zo veel geld te besteden heb en dan ben je snel geneigd om dit soort dingen zelf te doen...... Wellicht iets verstandiger om het uit te besteden.

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » vr 10 jun, 2005 17:40

Aan de andere kant is het nu ook weer geen 'rocket science'. Maar ik vind wel dat je op zijn minst een paar goede manuals moet hebben voordat je eraan begint en dat je natuurlijk wel eens aan een auto hebt gesleuteld. Anders zou ik ook zeggen doe maar niet

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » zo 12 jun, 2005 18:19

Het vervangen van je remmen is met een revisieklauw in de schuur een eitje. Heb het zelf na een hoop leeswerk gedaan en achteraf stelde het niets voor. Benodigdheden: nieuwe klauw (en andere onderdelen mochten die aan vervanging toe zijn), momentsleutel, nieuwe borgplaat (en misschien nieuwe bouten), een fatsoenlijke krik, assteunen, nieuwe remvloeistof en preferabel een speciaal ontluchtingssetje. Dan ben je er ongeveer wel. Moet niet meer dan twee uurtjes werk zijn als je voorzichtig je gang gaat.

Plaats reactie