bpm verlaging

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
van oosten
Geregistreerd lid

bpm verlaging

Bericht door van oosten » wo 17 aug, 2005 21:35

Beste lezers,
Nog een probleempje.
Ik heb dus de knoop doorgehakt om een Saab aan te schaffen, 9.3 1.8t ss.
Ik rijd nu Laguna, 1.6 en wat rijdt de Saab lekker. Wel hoorde ik tijdens de proefrit de banden, maar verder is de motor redelijk stil. Nu het probleem. Wat ik begrepen heb, is dat de regering waarschijnlijk op prinsjesdag maatregegelen gaat aankondigen en misschien plannen omtrent bpm-verlaging/afschaffing gaat aankondigen.
Nu schaf ik de auto privé aan. Is het versatndiger te wachten op de plannen? Of hebben jullie het idee, dat je nu ook een auto kunt bestellen en dat een ev. verlaging gecompenseerd zal worden (op één of andere manier).
Graag jullie reacties.

Alvast bedankt.

verde900
Donateur
Donateur

Re: bpm verlaging

Bericht door verde900 » wo 17 aug, 2005 21:40

van oosten schreef:Wat ik begrepen heb, is dat de regering waarschijnlijk op prinsjesdag maatregegelen gaat aankondigen en misschien plannen omtrent bpm-verlaging/afschaffing gaat aankondigen.
Nu schaf ik de auto privé aan. Is het versatndiger te wachten op de plannen? Of hebben jullie het idee, dat je nu ook een auto kunt bestellen en dat een ev. verlaging gecompenseerd zal worden (op één of andere manier).
Afschaffing lijkt me uitgesloten en verlaging? dan wordt er op zeker een andere belasting drastisch verhoogt, alles moet tenslotte budgetair neutraal, ik gok op en het een niet en het ander niet.
Realiseer je ook dat als de aankoopprijs door belastingverlaging omlaag gaat jouw inruiler ook tenmiste dezelfde duik gaat maken.

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » wo 17 aug, 2005 22:13

BPM gaat er af in ruil voor kilometerheffing geloof ik.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 17 aug, 2005 22:18

Injectie schreef:BPM gaat er af in ruil voor kilometerheffing geloof ik.
Mooi man, een nieuwe auto van € 30.000,-- in een keer --/-- € 7.500,--? ik geloof het echt niet, dat zou het failliet van menig autodealer, leasemaatschappij en importeur betekenen.

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » wo 17 aug, 2005 22:21

TJa daar waren wij op het werk ook al over aan het discussierren.

Even googlen

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 17 aug, 2005 22:24

Injectie schreef:TJa daar waren wij op het werk ook al over aan het discussierren.
Het zou een afwaardering van de voorraad betekenen die er niet om liegt en dat kan vrijwel niemand opbrengen, ergo het gaat velen de kop kosten.
Er zijn meer EU commisarissen die wel eens wat willen, maar dat betekend nog niet dat het ook gebeurd, Denemarken kent 190% (of zoiets) Griekenland iook een hoog tarief, ande landen belastin op motorinhoud, belasting op pk's, nee.... ik geloof daar binnen een jaar of 10 zeker niet in, het blijft de EU, daar wordt doorgaans veel geroepen en weinig gedaan.

Peter van den Heuvel
Geregistreerd lid

Bericht door Peter van den Heuvel » do 18 aug, 2005 10:13

Dezelfde Saab is in Frankrijk nieuw ong. 10.000 euro goedkoper...

Red76
Geregistreerd lid

Bericht door Red76 » do 18 aug, 2005 10:20

Peter van den Heuvel schreef:Dezelfde Saab is in Frankrijk nieuw ong. 10.000 euro goedkoper...
Cabrio klopt!

Sedan+/- €7.500,-

RG-64
Geregistreerd lid

Bericht door RG-64 » do 18 aug, 2005 10:35

verde900 schreef:het blijft de EU, daar wordt doorgaans veel geroepen en weinig gedaan.
Heej Verde, over jouw stemgedrag tijdens het laatste referendum kan weinig onduidelijkheid meer bestaan lijkt me :wink:

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » do 18 aug, 2005 13:38

RG-64 schreef:
verde900 schreef:het blijft de EU, daar wordt doorgaans veel geroepen en weinig gedaan.
Heej Verde, over jouw stemgedrag tijdens het laatste referendum kan weinig onduidelijkheid meer bestaan lijkt me :wink:
Klopt als een bus, wij hebben de hoogste bijdrage per hoofd van de bevolking en sponsoren o.a. gebieden waar de eigen overheden al jaren geen brood inzien, o.a. daardoor betalen we de hoogste belastingen op auto's en brandstoffen, en we accepteren het ook nog................

Peter van den Heuvel
Geregistreerd lid

Bericht door Peter van den Heuvel » do 18 aug, 2005 17:33

Precies ! Gewoon een tweede huisje in Noord-Frankrijk kopen en nieuwe Saab op Frans kenteken aanschaffen. Natuurlijk wel even aantonen dat je er woont d.m.v. je gas en lichtrekening :!: en zonder wegenbelasting karren maar. Oh ja, je tankt er nog goedkoper ook :D

Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Wouter » do 18 aug, 2005 17:48

:offtopic:

Ik sluit mij hier bij aan.

Wij betalen ons helemaal blauw aan veel te dure benzine. Daarnaast zijn wij al jaren de grootste nettobetalers van de EU. Spanje is van oudsher een land dat veel geld uit de structuurfondsen krijgt. Maar de benzine is er wel 30 Eurocent goedkoper! Laat ze daar maar wat meer betalen voor hun benzine, kunnen ze in Madrid zelf de structurele hulp bekostigen.
Naast Spanje nog meer van die troetelkindjes, is ooit dertig jaar terug bedacht...

Plaats reactie