Verlangen naar iets misschien toch het mooist
-
Bert
- Geregistreerd lid
Verlangen naar iets misschien toch het mooist
Vorig jaar heb ik in de USA een '94 classic cabrio gekocht. De auto van mijn dromen. Dat blijft natuurlijk een gok, omdat ik alleen een foto had gezien. Toen de auto kwam viel alles eigenlijk mee. Weinig mijlen, zeer veel opties, en absoluut geen roest.
Na de auto te hebben opgeknapt was eigenlijk de fun er al een beetje af.
Ik heb dan ook besloten om hem weer te verkopen en een saab 96 v4 aan te schaffen. Een auto waar ik eerder met zeer veel plezier in had gereden.
Dit alles is inmiddels gebeurt en heb ik de auto aan een saab liefhebber verkocht die zijn 96 wel in wou ruilen.
Ik rij dus nu weer een v4 en een NG 900.
Na de auto te hebben opgeknapt was eigenlijk de fun er al een beetje af.
Ik heb dan ook besloten om hem weer te verkopen en een saab 96 v4 aan te schaffen. Een auto waar ik eerder met zeer veel plezier in had gereden.
Dit alles is inmiddels gebeurt en heb ik de auto aan een saab liefhebber verkocht die zijn 96 wel in wou ruilen.
Ik rij dus nu weer een v4 en een NG 900.
-
ralph12
- Geregistreerd lid
Re: Verlangen naar iets misschien toch het mooist
Opmerkelijk verhaal. Maar begrijpelijk. Twee vrienden van me zitten zo goed bij kas dat ze de speeltjes van hun dromen kunnen kopen. Het moment dat ie er aan zit te komen, zitten ze al te speculeren wat hun volgende gaat worden. Beide bekennen dat het bezit het einde van het vermaak is. Voor de meeste mensen is vaak de eerste auto die ze zich konden veroorloven hun grootste liefde waar ze aan terugdenken.Bert schreef: Na de auto te hebben opgeknapt was eigenlijk de fun er al een beetje af.
Ik heb dan ook besloten om hem weer te verkopen en een saab 96 v4 aan te schaffen.
Hoeveel tevredenheid denk je terug te krijgen van een VW Phaeton W12?.... Competente auto, je zit er uiterst comfortabel in en buren zullen geimponeerd afstand houden. Maar driver's involvement en feedback is natuurlijk nul komma nul. Die Saab 96 heeft dat dan 1000x meer.
1 van die vrienden van me zei eens: hoe langer je oprijlaan, hoe kleiner de lijst van echte vrienden.
-
ralph12
- Geregistreerd lid
-
sb153b
- Geregistreerd lid
-
ralph12
- Geregistreerd lid
sb153b schreef:Euhhh Ralph,
Gezien je beschrijving: Sta jij dan wel op die lijst van echte vrienden en mag je met je 90 (!) op de lange oprijlaan staan?
Cornell![]()
Ps Mijn mening: het bezit van het Saab is leuk maar het rijden erin nog veel leuker!
Ach, ik reken ze wel eens voor dat met hun benzineconsumptie in een maand, ze ook mijn 90 kunnen kopen..... De lol is er niet minder om. Ik vind mijn 90 trouwens inderdaad de lolligste auto waarin ooit heb gereden. Dan gaat het niet om poen. Want een 1000 x zo dure Bentley Le Mans, je weet wel zo eentje van voor de oorlog, zit je oncomfortabeler in en niet noodzakelijk lolliger.
-
ppcs
- Geregistreerd lid
Als ik mocht kiezen tussen een LE Mans Bentley 1930 en een 90 ga ik toch voor de engelse gebroeder. Het comfort is best redelijk. Alleen heb je geen dak
. Voor de rest heb je kakkend veel koppel en
is je max toerental 2500. Voor je ligt een 6,5 liter 6 in lijn.
Iedere cylinder ter grote van een melkpak
. en een top speed van 190 km/u. het schakelen geeft een grotere kick dan die van de 90/900. Nu ben je nog blijer als je weer eens een keertje soepel van verzet gewisseld bent. Bij het tanken kan je zo 170 liter er in kwijt die achter je wagen hangen in een bakje. Goh wat zou er gebeuren bij een aanrijdeing van achteren
. Gelukkig doen je trommelremmen haast niks en zal er nooit iemand achterop je kunnen knallen.
Kortom dit is het echte auto rijden. Hoe primitiever hoe beter. Autorijden moet een avontuur blijven dat zorgt voor de SMILE
Gr,
PP
is je max toerental 2500. Voor je ligt een 6,5 liter 6 in lijn.
Iedere cylinder ter grote van een melkpak
Kortom dit is het echte auto rijden. Hoe primitiever hoe beter. Autorijden moet een avontuur blijven dat zorgt voor de SMILE
Gr,
PP