Benzine van de Tinq

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
MISTY
Geregistreerd lid

Re: Benzine van de Tinq

Bericht door MISTY » zo 19 jun, 2005 12:50

oct 95 is goed mee te rijden, ook omdat je een ongeblazen motor hebt.

Turbomotoren zijn toch iets gevoeliger voor soort brandstof.

Mijn eerste 900gls 83 reed perfect op oct 95

kamimark
Geregistreerd lid

Saab 900 1995 + V-Power => CHECK ENGINE

Bericht door kamimark » di 01 nov, 2005 21:15

Beste Saabfanaten,

ik heb vandaag een nieuwe voorpijp laten plaatsen en om Sabine te trakteren dacht ik haar goed te doen door eens te dineren in een wat duurder restaurant en heb ik haar volgegooit met Shell V-Power.

Normaal tank ik altijd 95 bij de Tinq, BP, Shell en heb ik nog nooit problemen gehad. Na het tanken van een goede 60 liter V-Power kreeg ik na 2.5 KM de melding "Check Engine". Bij het raadplegen van de boardcomputer zag ik dat ik gemiddeld 20L / 100KM deed.

Na 7 KM was de melding weg maar echt lekker rijden deed hij nog niet. Inmiddels was na een goede 20 KM rijden het verbruik terug naar 9.2L / 100KM en reed ik zonder problemen. Echter na weer effe lekker flink op het gas te hebben getrapt kreeg ik weer kort de melding "CHECK ENGINE".

Wat denken jullie, ligt dit aan de brandstof (V-Power) of zou dit te maken kunnen hebben met de nieuwe uitlaat?

Ik lees goede verhalen over BP Ultimate (98) op modellen rond 1992 maar ik rij de nieuwere 900 S uit 1995 (2.0 Liter 16V).

Ik hoor graag van jullie.

Groet,

Mark & Sabine

ppcs
Geregistreerd lid

Bericht door ppcs » di 01 nov, 2005 21:37

Door het vervangen/prutsen aan je uitlaat kan het zijn dat ze je lambda sensor geraakt hebben. Deze is essentieel voor je verbranding en zit helemaal vooraan je uitlaat bijna tegen het spruitstuk aan.
Misschien dat daar het probleem ligt.

Ik tank al bijna een jaar Vpower en niets dan goede ervaring er mee.
Motor loopt echt soepeler dan met de oude 98 van shell.

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » di 01 nov, 2005 22:07

kamimark gelieve niet dubbel ter posten op ons forum. Dit om vraag en antwoord bij elkaar te houden.

Antwoorden graag in dit topic.

Gesloten