SAAB dealers dicht?
-
Injectie
- Moderator
-
verde900
- Donateur

AIM = Auto Import Maatschappij = Importeur SAABpaul99gl83 schreef:Wat is een ASM en een AIM?
ASM = Auto Service Maatschappij = Dealer van SAAB
ARM = Amsterdamse Rijtuig Maatschappij = Eigenaar van AIM en ASM en is weer eigendom van Kroymans
Vroeger was er ook nog LANIM = Lancia Import was toen ook eigendom van de ARM
-
puude
- Geregistreerd lid
Hoorn is een ASM vestiging.verde900 schreef:Hoorn zou ook een ASM vestiging kunnen zijn....FrostRacing schreef:Aardige reorganisatie...Groningen en Hoogeveen zijn Saab-dealers, Ede en Arnhem-Zuid zover ik weet Jaguar-vestigingen, waarvan Ede volgens mij nog niet eens zo lang open is....en als we het dan over Utrecht hebben, is ASM-utrecht de enige Kroymans-vestiging in Utrecht?De dealervestigingen die gesloten zullen worden, staan in Groningen, Hoogeveen, Hoorn, Ede, Arnhem-Zuid en Utrecht.
Als het zo doorgaat hebben we straks alleen nog auto-warenhuizen i.p.v. merk-dealers....voor Opel kunt u terecht op de begane grond, voor Saab op de eerste verdieping en Cadillac op de tweede verdieping....(in geheel willekeurige volgorde)
-
verde900
- Donateur

-
puude
- Geregistreerd lid
Het was voor mij toch even verrassend hoeveel merken kroymans vertegenwoordigt. Ik dacht dat saab de enige vestiging van Kroymans in Hoorn was, maar er is ook nog een Kia dealer, en die schijnt ook van Kroymans te zijn.
Toch ben ik bang dat het de saabvestiging wordt, het filiaal stroomt nu niet echt over van activiteit.......
Toch ben ik bang dat het de saabvestiging wordt, het filiaal stroomt nu niet echt over van activiteit.......
-
bobkoppert
- Geregistreerd lid
hoornweg
heb uit betrouwbare bron vernomen dat ASM Hoorn idd gaat verdwijnen. Misschien is de markt in deze regio toch te weinig SAAB-gezint, aan de welwillende medewerkers ligt het m.i. niet. Wel vind ik het prijsniveau bij de officiële dealer zodanig dat je als particuliere rijder - die z'n autokosten niet kan afwenden - zo ongeveer de zaak uitgejaagd wordt. Dit is natuurlijk geen specifiek probleem voor de ASM vestigingen die nu moeten sluiten, maar zal voor meer merkdealers gelden, zeker in het hogere segment. Ik denk dat veel dealerbedrijven alleen kunnen o'leven door ook te proberen de particuliere rijder te behouden en niet zoveel aandacht zouden hebben voor een luxe pand op een A-1 locatie. Uiteindelijk moet de klant die betalen.
Jammer dat ASM-Hoorn verdwijnt, gelukkig is Zentveld er nog, die jongens komen, gelijk Joel, niet meer bij van het lachen!
Jammer dat ASM-Hoorn verdwijnt, gelukkig is Zentveld er nog, die jongens komen, gelijk Joel, niet meer bij van het lachen!
-
verde900
- Donateur

Re: hoornweg
Die oudere SAAB adressen hebben al jarenlang mede door hun kleinschaligheid de gunst van de op zich behoorlijk loyale SAABklant...bobkoppert schreef:heb uit betrouwbare bron vernomen dat ASM Hoorn idd gaat verdwijnen. Misschien is de markt in deze regio toch te weinig SAAB-gezint, aan de welwillende medewerkers ligt het m.i. niet. Wel vind ik het prijsniveau bij de officiële dealer zodanig dat je als particuliere rijder - die z'n autokosten niet kan afwenden - zo ongeveer de zaak uitgejaagd wordt. Dit is natuurlijk geen specifiek probleem voor de ASM vestigingen die nu moeten sluiten, maar zal voor meer merkdealers gelden, zeker in het hogere segment. Ik denk dat veel dealerbedrijven alleen kunnen o'leven door ook te proberen de particuliere rijder te behouden en niet zoveel aandacht zouden hebben voor een luxe pand op een A-1 locatie. Uiteindelijk moet de klant die betalen.
Dealers zijn in zijn algemeenheid doorgaans niet into paleizen op A1 locaties, daar verplicht een importeur ze (op straffe van ontslag) toe..
Nu (gelukkig) ook eens importeur die erachter komt dat de gestelde "perverse" vestigingseisen simpelwel niet economisch haalbaar blijken te zijn.. op zich helemaal niet zo verkeerd....
-
Elevation12,000
- Geregistreerd lid
Ikzelf voel ook een beetje een afstand bij een SAAB dealer... ben ineens een meneer terwijl ik een snotneus van 28 ben
Ik begrijp natuurlijk dat op cursus aangeleerd is dat ik pas geen meneer meer ben als ik dat zelf kenbaar maak, maar misschien is zo'n cursus ook wel niet zo'n goed idee
Heb zelf aardig notie van verkooptechnieken en het open zien gaan vd trucendoos bevordert de affectie ook niet
..en nog wat van die dingen
Misschien ben ik ook wel een beetje teveel idealist
Ik begrijp natuurlijk dat op cursus aangeleerd is dat ik pas geen meneer meer ben als ik dat zelf kenbaar maak, maar misschien is zo'n cursus ook wel niet zo'n goed idee
Heb zelf aardig notie van verkooptechnieken en het open zien gaan vd trucendoos bevordert de affectie ook niet
..en nog wat van die dingen
Misschien ben ik ook wel een beetje teveel idealist
-
MISTY
- Geregistreerd lid
-
verde900
- Donateur

Te veel "academici" die de theorie zeker en vast beheersen, maar niet bij machteMISTY schreef:Als ik nu een dealerschap binnenloop dan ligt het er TE dik op.
Suits die geen verstand van de auto(techniek) maar meer van de lease en kredieten/leningen.BAH!!!
zijn "the soul of the brand" op een natuurlijke manier te communiceren.... zonde!
Als er een merk pure emotie is dan is het SAAB.
-
Wouter
- Donateur (2x)

Mijn eerste kennismaking bij RAC ruim twee jaar geleden was heel anders. Ik had het gevoel niet echt enthousiast geholpen te worden, juist omdat ik 'maar' een snotneus van 22 was.Elevation12,000 schreef:Ikzelf voel ook een beetje een afstand bij een SAAB dealer... ben ineens een meneer terwijl ik een snotneus van 28 ben
Inmiddels is RAC het laatste slachtoffer van Kroymans praktijken en kom ik er zo'n twee jaar. Het wordt deze mensen allesbehalve makkelijk gemaakt. Er liggen niet eens folders! Maar is dat nou echt zo'n ramp? Lijkt mij van niet. Ik vind het juist een verademing zo'n 'kale' showroom. En ik weet dat bijvoorbeeld mijn ouders (typische Saabrijders) dat ook prima zouden vinden. Die kopen een auto zonder folder in te kijken. Zij willen het liefst na een kwartier dat gebouw uitlopen. Dus waarom moet het zo'n glimmend paleis zijn? Het enige waar zij hun dealer op beoordelen is de service.verde900 schreef:Die oudere SAAB adressen hebben al jarenlang mede door hun kleinschaligheid de gunst van de op zich behoorlijk loyale SAABklant...
Dealers zijn in zijn algemeenheid doorgaans niet into paleizen op A1 locaties, daar verplicht een importeur ze (op straffe van ontslag) toe..
Nu (gelukkig) ook eens importeur die erachter komt dat de gestelde "perverse" vestigingseisen simpelwel niet economisch haalbaar blijken te zijn.. op zich helemaal niet zo verkeerd....
En juist die service is hetgeen waar al deze 'ontheemde' ex-dealers zich op richten. En dat het lukt het best zonder al die overbodige franje. Wat dat betreft is er nog hoop voor RAC en inderdaad, de laatste tijd wordt ik er prima geholpen. Weliswaar kom ik er voor onderdelen en niet voor auto's. Laat het een steun voor RAC zijn dat het Kroymans lang niet overal gelukt is met hun grap.
-
Elevation12,000
- Geregistreerd lid
Wouter,
Dat eerste wat jij zegt doet mij een beetje denken aan de volgende anekdote die ik eens meegemaakt heb: Kom bij de SAAB voor onderhoud. Een vriend van mij zou aan de slag gaan als fiscalist en dan heb je het voor mekaar. Ik vraag de verkoper daar te plekke wat over de nwe 9-3 en of er eens proefgereden kon worden. Kwam wat gemompel uit, geen fatsoenlijke antwoorden, echt gemormel
Paar weken later met mijn kameraad naar een dealer van een concurrent uit het land vd rijzende zon en wie tref ik daar??? Precies! Zelfde verkoper met een 100% gedraaide attitude!
Tsja... misschien was dat in jouw geval ook wel zo. Laten we het iig maar hopen
Dat eerste wat jij zegt doet mij een beetje denken aan de volgende anekdote die ik eens meegemaakt heb: Kom bij de SAAB voor onderhoud. Een vriend van mij zou aan de slag gaan als fiscalist en dan heb je het voor mekaar. Ik vraag de verkoper daar te plekke wat over de nwe 9-3 en of er eens proefgereden kon worden. Kwam wat gemompel uit, geen fatsoenlijke antwoorden, echt gemormel
Paar weken later met mijn kameraad naar een dealer van een concurrent uit het land vd rijzende zon en wie tref ik daar??? Precies! Zelfde verkoper met een 100% gedraaide attitude!
Tsja... misschien was dat in jouw geval ook wel zo. Laten we het iig maar hopen