kopen op e bay

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
Caspar

kopen op e bay

Bericht door Caspar » di 27 dec, 2005 19:01

hebben mensen van hier wel eens een auto gekocht via ebay?

Ik heb een auto op het oog..de biedingen lopen morgen af.maar heb twijfel om een auto ongezien via e bay te kopen?

Graag hoor ik ervaringen en de voors en tegens?

Oostland
Geregistreerd lid

Bericht door Oostland » di 27 dec, 2005 19:05

Mijn buurman heeft laatst een chevrolet op ebay gekocht, eentje uit calevornia, toen die hem gekocht heeft, heeft hij hem zelf opgehaald, maar dat as een prima koop, ding zag er helemaal goed uit, maar ja dat is geluk hebben.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 27 dec, 2005 19:11

folders, boeken, cd's, dvd's, kleine onderdelen etc.. dat doe ikw el, maar een auto ongezien uit het buitenland?? ik weet het niet hoor.

moet het wel een echte buitenkans zijn.

Caspar

Bericht door Caspar » di 27 dec, 2005 22:42

het gaat wel om een buitenkansje...maar om nou ongezien een auto te kopen..als ik de plaatjes zie dan ziet het erge gewoon goed uit..

robertw

Bericht door robertw » di 27 dec, 2005 22:43

sinds mijn account is gekaapt gebruik ik geen ebay meer, dus pas op!!!

/rw

puude
Geregistreerd lid

Bericht door puude » wo 28 dec, 2005 0:00

In autoweek nr. 50 van 7 december j.l. staat een artikel van een persoon die een Mustang Shelby uit de VS heeft gehaald via ebay. Bij het ontvangen van de auto in Nederland was hij "plezierig verrast" (quote) door de kwaliteit.

Tot op het laatste moment was hij dus blijkbaar ook niet zo zeker.

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » wo 28 dec, 2005 15:24

Koop ook al jaren op eBay, ook auto's. De betaling gebeurt dan ook in principe wanneer de auto opgehaald wordt. Indien je niet zeker bent kan je ook altijd een afspraak maken om de auto vooraf te zien.
En indien je de auto gekocht hebt, maar hij blijkt bij aankomst niet te voldoen aan de beschrijving op eBay kan je ook nog altijd afzien van de koop. Een telefonisch onderhoud met de verkoper is ook wel interessant; dan kan je proberen zoveel mogelijk details over de auto te weten te komen. Vooral als het ver is en je er niet vooraf gaat naar kijken.

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » wo 28 dec, 2005 15:48

en als je na wat onderzoek besluit dat je hem wil hebben, dan in de laatste 10 seconden je absolute maximumbod erin zetten, zo kan er niemand meer overheen...:-)

Jacco K.
Geregistreerd lid

Bericht door Jacco K. » wo 28 dec, 2005 15:56

Ik zou als jij graag die auto eventueel zou willen hebben contact opnemen met de verkoper en vragen wat zijn prijs is wat hij er voor zou willen hebben.

Misschien kom je op een leuke prijs en kun je alsnog besluiten om deze te kopen of niet.
Lijkt mij veiliger.

Succes.

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » wo 28 dec, 2005 16:04

Dat is juist minder veilig omdat je dan de ebay kopersbescherming niet meer hebt. Daarbij is dat volgens de regels van ebay een overtreding. Je mag niet voorstellen het object onderhands te kopen, tenzij het object bij het aflopen van de veiling niet is verkocht (geen bod of voorbehoud niet gehaald).

Let op de feedback van de verkoper. Heeft hij al tientallen of honderden objecten ver- en gekocht en heeft hij (vrijwel) 100% positieve feedback, dan kan je er meer van opaan dat het zal kloppen: zo iemand zet zijn ebay reputatie echt niet op het spel. Heeft ie niet of nauwelijks historie, dan is het oppassen geblazen. Verder is het van belang dat het object uitvoerig beschreven is met veel grote foto's. Een auto zonder foto's en met maar 1 regeltje zou ik niet kopen.

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » wo 28 dec, 2005 16:05

robertw schreef:sinds mijn account is gekaapt gebruik ik geen ebay meer, dus pas op!!!

/rw
Hoe kan zo iets. Heeft iemand jouw pw gejat oid?"

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 28 dec, 2005 16:10

Ik zou als jij graag die auto eventueel zou willen hebben contact opnemen met de verkoper en vragen wat zijn prijs is wat hij er voor zou willen hebben.

Misschien kom je op een leuke prijs en kun je alsnog besluiten om deze te kopen of niet.
Lijkt mij veiliger.
in tegenstelling tot Marktplaats, is eBay een echte "opbod/bieding" site.

met elke 'bieding' commiteert zowel de aanbieder als biedende partij zich aan een aantal regels.

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » wo 28 dec, 2005 16:11

WimZ schreef:en als je na wat onderzoek besluit dat je hem wil hebben, dan in de laatste 10 seconden je absolute maximumbod erin zetten, zo kan er niemand meer overheen...:-)
Ja maar er zijn er nog die dit trukje toepassen hoor :wink:
WimZ schreef:dat is volgens de regels van ebay een overtreding. Je mag niet voorstellen het object onderhands te kopen, tenzij het object bij het aflopen van de veiling niet is verkocht (geen bod of voorbehoud niet gehaald).
Een object kan door de verkoper wel voortijdig stopgezet worden... en dat is niet tegen de regels van eBay.

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » wo 28 dec, 2005 16:17

nee, maar als je als gegadigde de verkoper lopende een veiling benadert om de zaak onderhands te beslechten, dat is verboden. Overigens is het ook geen reclame als je als verkoper een object voortijdig uit de veiling haalt, ook al heb je in de beschrijving gezet dat je ook via andere kanalen je object hebt aangeboden.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 28 dec, 2005 16:19

ik heb ook wel eens wat via zowel ebay als marktplaats te koop aangeboden. bij ebay heb ik de "disclaimer"erbij gezet. maar niet hoeven gebruiken.

Plaats reactie