Mijn vrouw is in ieder geval verliefd. Wat is het voor boot?op schreef: ↑do 25 nov, 2021 21:20Haha, twee Zweedse cabrio's
https://i.postimg.cc/tXWDh7hd/86-EE0-EC ... 9-CF27.jpg
Saab & boot
-
Henk-Jan
- Donateur

Re: Saab & boot
-
op
- Donateur (4x)

@Henk-Jan: ik heb de foto van Qabriolet wat groter geplaatst. Zo'n antieke spitsgatsloep is heel exclusief en vergt ook veel onderhoud. Maar een beauty is het zeker!Qabriolet schreef: ↑do 25 nov, 2021 19:18Mijn combinatie op weg naar de winterstalling:
Een houten Zweedse spitsgat sloep uit begin jaren ‘50.
-
Qabriolet
- Donateur (6x)

Is een Zweedse spitsgatsloep uit 1950. Spitsgatsloep wordt ook wel een snipa genoemd. Snipa’ is de verzamelnaam voor alle overnaadse motorboten met een spitsgat. Dat wil zeggen, dat deze boten spits aan zowel de voor- als achterzijde zijn.Henk-Jan schreef: ↑zo 28 nov, 2021 19:59Mijn vrouw is in ieder geval verliefd. Wat is het voor boot?
Snipa’s hebben een verleden als werk- en vissersboten. Door de verschillende houtsoorten en vormen kunnen ze er onderling verschillend uitzien. De gebruikte houtsoorten zijn grenen, eik, lariks en mahonie. Snipa’s hebben een vooronder en een grote kajuit, soms met een achterkajuit of soms helemaal open. Meestal met een midscheeps geplaatste motor. Sommige snipa’s hebben mast en steunzeilen om de woelige baren van de zee aan de kust te doorkruisen, kortom er zijn veel verschillende variaties mogelijk.
Kijk anders eens op de wedsite van de Zweedsw Klaasieker Clun (ZKC): https://zweedseklassiekerclub.nl.
-
Qabriolet
- Donateur (6x)

@op: boten van hout, mannen van staalop schreef: ↑zo 28 nov, 2021 20:38@Henk-Jan: ik heb de foto van Qabriolet wat groter geplaatst. Zo'n antieke spitsgatsloep is heel exclusief en vergt ook veel onderhoud. Maar een beauty is het zeker!
-
gj900
- Donateur (9x)

Prachtige sloep, maar daar horen dan wel Saabwielen onder

-
antoniew
- Geregistreerd lid
-
el-barro
- Donateur (2x)

-
edwardk
- Geregistreerd lid
-
edwardk
- Geregistreerd lid
Klopt, hij had er ook totaal geen moeite mee hoor, zelfs het brandstofgebruik viel me mee.