Prijzen onderdelen ?

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » zo 05 mar, 2006 20:09

Tip: doe de sleutel in je dashboardkastje. Anders wordt een lekke band nog vervelender dan het al is.

AeroJelmer
Geregistreerd lid

Bericht door AeroJelmer » zo 05 mar, 2006 20:14

Daschboardkastje heeft mijne niet.. daar zit een airbag :roll: of moet er wel ergens nog een dashboarkasje zitten ? zonder dat ik het weet..

Maar bij het gereedschapsset in de kofferbak hoort hij te zitten !

taaffert
Geregistreerd lid

Re: Prijzen onderdelen ?

Bericht door taaffert » ma 06 mar, 2006 0:14

AeroJelmer schreef:Via mijn dealer had ik een paar onderdelen gevraagd.
Onder andere embleempjes achter (mijnen waren versleten..)
En een setje wielsloten (van die boutjes).
Respectievelijk kosen dezen 58,50 en 73,50 euro per stuk exclusief BTW ! :shock:

Ik vindt dit nogal wat!
Het zijn overigens beide originele saab onderdelen voor een 9000 Aero.
Dan weet ik waar ik aan toe ben, kga ze vrijdag ook halen voor me velgen.

Groet,

Eelco

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » vr 10 mar, 2006 19:14

Nou het gaat mij een zak worstenbrood kosten voor me wielsloten. Origineel Saab.

Meer niet.

Goed hè? 8)

Groet,

Eelco

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » vr 10 mar, 2006 19:25

taaffert schreef:Nou het gaat mij een zak worstenbrood kosten voor me wielsloten. Origineel Saab.

Meer niet.

Goed hè? 8)

Groet,

Eelco
Dat is zeker goed!! Ik heb er wel 2 zakken worstenbrood voor over. :wink: Alleen weet ik niet wat worstenbrood is.... :oops:

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » vr 10 mar, 2006 19:29

Kerel!!

Dat weet je toch wel? :shock:
Een worstenbroodje. Daar kun je hier in Brabant nog mee afrekenen bij de dealer. :applause:

Nu slaap ik ook weer met een geruster hart nu de wielsloten erop zitten :roll:

AeroJelmer
Geregistreerd lid

Bericht door AeroJelmer » za 11 mar, 2006 18:16

taaffert schreef:Nou het gaat mij een zak worstenbrood kosten voor me wielsloten. Origineel Saab.

Meer niet.

Goed hè? 8)

Groet,

Eelco
Je bent reeds voorzien van wielsloten ?
Mijne zijn nu te koop. De saab is verkocht.

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » za 11 mar, 2006 18:32

Ja hoor, ik ben voorzien. Toch bedankt!

Groet,

Eelco

r.wery
Geregistreerd lid

Bericht door r.wery » zo 12 mar, 2006 19:11

Kijk eens op de onderdelendag van de Saablub op 15 april a.s.

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » wo 15 mar, 2006 20:26

Vandaag werd ik weer aangenaam verrast door de dealer toen ik hoorde wat de achterste remschijven kostten (eigenlijk wat minder aangenaam om het feit dát ze vervangen moeten worden, maar dit terzijde):

€ 39,= excl. per stuk. Valt me 100% mee, ik dacht meer aan het dubbele....

Greetz,

Dennis

cavok
Donateur
Donateur

Bericht door cavok » wo 15 mar, 2006 20:47

Manic schreef:Vandaag werd ik weer aangenaam verrast door de dealer toen ik hoorde wat de achterste remschijven kostten (eigenlijk wat minder aangenaam om het feit dát ze vervangen moeten worden, maar dit terzijde):

€ 39,= excl. per stuk. Valt me 100% mee, ik dacht meer aan het dubbele....

Greetz,

Dennis
Als de dealer zegt dat ze vervangen moeten worden kan je er meestal nog een jaar of twee mee doorrijden.... :wink:
Ik zou ook vragen of ze na de beurt de onderdelen in de achterbak leggen.

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » wo 15 mar, 2006 23:19

cavok schreef:
Als de dealer zegt dat ze vervangen moeten worden kan je er meestal nog een jaar of twee mee doorrijden.... :wink:
Ik zou ook vragen of ze na de beurt de onderdelen in de achterbak leggen.
Ik was zelf al een jaar geleden tot deze conclusie gekomen. Het is geen echte halszaak, maar het wordt er wel beter en comfortabeler op, momenteel trilt de auto nogal door het probleem met de achterste remschijven. Ik heb het voor mezelf alleen nog uitgesteld om te vervangen. Toen ik hoorde dat ze niet eens zo duur waren heb ik ze meteen maar aangeschaft.

Dat ik ze zelf monteer heeft meer te maken met het feit dat ik het leuk vind om het zelf te doen dan dat het kosten bespaart. Dit laatste is mooi meegenomen. Wacht wel even tot het wat warmer wordt, bij deze huidige temperaturen is er niet echt veel lol aan te beleven. Bij de dealer weten ze trouwens ook wel dat ik het zelf graag monteer en dat ik vaak ook zelf wel gaan shoppen. Is meer goed bedoelt dan dat ze wat extra proberen te verdienen.

Toen ik mijn auto vanmiddag weer kwam ophalen was deze trouwens ook nog eens netjes gewassen en uitgezogen, doet me altijd weer deugd om mijn auto zo weer terug te krijgen.

Greetz,

Dennis

Jacco K.
Geregistreerd lid

Bericht door Jacco K. » do 16 mar, 2006 10:45

Szábló schreef:
AeroJelmer schreef:Via mijn dealer had ik een paar onderdelen gevraagd.
Onder andere embleempjes achter (mijnen waren versleten..)
En een setje wielsloten (van die boutjes).
Respectievelijk kosen dezen 58,50 en 73,50 euro per stuk exclusief BTW ! :shock:

Ik vindt dit nogal wat!
Het zijn overigens beide originele saab onderdelen voor een 9000 Aero.

Heb je al bij Elkparts gekeken? Ze hebben afsluitbare wielbouten van € 29 tot € 73. Die van € 47 lijken mij het beste, maar ik heb er geen ervaring mee... http://www.elkparts.com/product_info.ph ... ts_id/1781
Ik heb wel ervaring met de verzendkosten. Die vallen reuze mee. Een paar Euro maar.
Ik heb deze slotbouten van Elkparts, deze zijn goed.
Mijn ervaring met Elkparts is goed, makkelijk te bestellen en redelijk snel bezorgd.

AeroJelmer
Geregistreerd lid

Bericht door AeroJelmer » do 16 mar, 2006 12:04

ik heb er nog een setje over !!! dus als iemand belangstelling heeft..

cavok
Donateur
Donateur

Bericht door cavok » za 18 mar, 2006 0:39

Jacco K. schreef:Ik heb deze slotbouten van Elkparts, deze zijn goed.
Mijn ervaring met Elkparts is goed, makkelijk te bestellen en redelijk snel bezorgd.
Heb daar een Haynes manual besteld en mijn ervaringen waren ook goed (verzendkosten vielen ook wel mee). En ik wilde ook voor de slotbouten + een nieuwe set bouten (die krengen roesten zo) gaan, maar daarvoor schrok ik wel erg van de porto. Wat was jij nou eigenlijk kwijt voor het opsturen?

Plaats reactie