XC90 versus 9-7X nu in Autoweek

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
ppcs
Geregistreerd lid

Bericht door ppcs » do 23 mar, 2006 17:38

Die auto zegt ook wel iets van de eigenaar, naar mijn mening: "Kijk mij eens! Ik kan dit betalen"...
Wat een onzin: Je lijkt wel die politici uit nijmegen. Het voelt een beetje aan als jaloezie. Als iemand in zo'n ding wil rijden. Laat hem dan lekker.
Tís wel erg gemakkelijk om tegen de suv rijder aan te schoppen.
Met 3 kinderen op de achterbank zou ik ook een suv willen. Lekker veilig.

Ik rij zelf overigens geen suv.

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » do 23 mar, 2006 19:16

:offtopic:

@ Iedereen

Laten we deze discussie beperken tot bovengenoemde auto's, en niet voor de zoveelste keer laten uitlopen tot een algemene SUV discussie. Die is al vaak genoeg gevoerd!!

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 23 mar, 2006 19:22

en laten we ook de term jaloezie in de kritische context weglaten...

een typisch non-tegenargument. :roll:

iemand die kritisch is tav Saab is ook niet meteen jaloers. toch? dus waarom is dat opeens wel een argument wanneer SUV ter sprake komt.

de 9-7X is helemaal zo veilig niet met 3 kinderen op de achterbank. koop dan een 9-5 Estate.

nee. dat betekent niet dat ik jaloers ben, maar wel inhoudelijk kritisch.

ppcs
Geregistreerd lid

Bericht door ppcs » do 23 mar, 2006 19:25

Ik kan dit betalen"...
Ik heb het over dit stukje tekst. Beetje jammer vind ik.
Verder niks hoor.

Oostland
Geregistreerd lid

Bericht door Oostland » do 23 mar, 2006 23:51

s95ae schreef:
Die auto zegt ook wel iets van de eigenaar, naar mijn mening: "Kijk mij eens! Ik kan dit betalen"...
Dat vind ik idd enorm het gehalte van die Saab, maar niet echt van die Volvo, die is vrij bescheid praktiesche en mooi en niet overdreven groot.

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » za 25 mar, 2006 15:32

de Volvo is volgens de test een wat meer verfijndere auto met betere rijeigenschappen, echter hij is minder compleet uitgerust en is maar liefst 14 mille duurder!

en wat schept mijn verbazing: de Saab is met 15pk minder en 7Nm meer nog eens sneller ook, zowel op de tussensprints als de 0-100 sprint.... alleen zijn top is begrenst op 190 en daarmee lager dan die van de Volvo (210)

wat verder opviel is dat de saab alleen 2 airbags voor heeft, volgens mij ontbreken zelfs zij-airbags.... :shock: of dit moet een typfout zijn geweest in de uitrustingtabel! en de Volvo heeft een 6-traps automaat met geartronic (zelf schakel mogelijkheid) terwijl de Saab een simpele ouderwetse 4-traps exemplaar heeft

de Saab won het niet als betere auto, maar omdat hij een stuk voordeliger en exclusiever is toch zeker het overwegen waard, volgens AutoWeek....

tot zover mijn samenvatting van het artikel

davidjoost

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » wo 29 mar, 2006 13:23

nou is er dan niemand benieuwd naar de uitkomst van de test...?! :roll:

davidjoost

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 29 mar, 2006 14:32

davidjoost schreef:nou is er dan niemand benieuwd naar de uitkomst van de test...?! :roll:
Die uitkomst stond in de Autoweek toch al? of heb jij een aparte test gedaan?

Verbal Kint
Geregistreerd lid

Bericht door Verbal Kint » wo 29 mar, 2006 14:36

Er werd hier al druk over de test gespeculeerd zonder dat iemand hem überhaupt gelezen had. :)

Nu is er iemand die hem wel gelezen heeft, maar de interesse lijkt alweer weg. :? Ik vind er weinig verrassends aan, US product rijd slechter en is minder geraffineerd dan (duurder) EU product, dat zie je wel vaker. Welke dan de voorkeur heeft is natuurlijk zeer subjectief en waarschijnlijk ook afhankelijk van je portemonnee.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 29 mar, 2006 14:36

s95ae schreef:Die auto zegt ook wel iets van de eigenaar, naar mijn mening: "Kijk mij eens! Ik kan dit betalen"...
Dat is te zeggen.... iedere serieuze Europesche SUV met een V8 kost ergens rond de € 80.000,--,
heb je nu een SAAB 9-7X V8 SUV gekocht lijk je het dus net niet te kunnen betalen :twisted:

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 29 mar, 2006 14:50

Ik vind er weinig verrassends aan, US product rijd slechter en is minder geraffineerd dan (duurder) EU product, dat zie je wel vaker
maar is evenzo vaak slechts een beeldvorming door vrijwel alles wat van de andere kant komt als 'minder' te bestempelen alleen maar 'omdat' het van de andere kant komt... :roll:

ik heb echter met geen van beide auto's ervaringen... :P

op voorhand is wel duidelijk dat het geheel andere auto's zijn. en dat kan alleen maar ten goede komen aan de keuze variatie. de 9-7 schijnt zelfs serieus anders te zijn dan de TrailBlazer (niet alleen wat uiterlijk, maar ook wat rijden betreft) - dat zou nog eens een interessant vergelijk zijn. we hebben anders verder geen groot aanbod aan 'amerikaanse' of amerikaansachtige SUV's. (Ford Expedition wel of niet?)

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » wo 29 mar, 2006 21:15

Ik kan mij eigenlijk maar moeilijk voorstellen dat de XC90 zoveel beter zou rijden dan de 9-7X.
En eigenaardig genoeg vertelde mij onlangs een BMW testrijder hem zelfs iets beter rijden dan een X5. Zegt volgens mij genoeg...
En ga eens één autoblad lezen, en lees dan een ander, en je weet ook genoeg...

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » do 30 mar, 2006 2:23

@ verde900:
ben je altijd zo bot...? :roll:
Er werd hier al druk over de test gespeculeerd zonder dat iemand hem überhaupt gelezen had.

Nu is er iemand die hem wel gelezen heeft, maar de interesse lijkt alweer weg.
en bedankt voor de moeite, niet iedereen leest de autoweek hoor... :wink:

davidjoost

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » do 30 mar, 2006 8:01

davidjoost schreef:@ verde900:
Iemand die serieus belangstellend is koopt de autoweek en wie dit niet is koopt hem niet, mijn vraag of jij daar uit eigen ervaring nog iets specifieks aan toe te voegen had daar is toch weinig bots aan?

Oostland
Geregistreerd lid

Bericht door Oostland » do 30 mar, 2006 11:12

verde900 schreef:
davidjoost schreef:@ verde900:
Iemand die serieus belangstellend is koopt de autoweek en wie dit niet is koopt hem niet, mijn vraag of jij daar uit eigen ervaring nog iets specifieks aan toe te voegen had daar is toch weinig bots aan?
Ik heb de autoweek niet, is me ontschoten, dus ben heel benieuwd naar de uitslagen, en moet ook zeggen dat het een zeer verassende uitslag is, had een lompe van slechte kwaliteit amerikaanse v8 verwacht, maar hij rijd beter als een veine europeese V8, zou toch bijna denken dat Saab toch nog enige invloed heeft daar bij GM

Plaats reactie