NR.9 Voorlopig de laatste uit mijn Saabhistorie, want hier rij ik nog mee.

Een Scarabee-groene Saab 9-5 2.0t automaat. Deze wagen ongeziens gekocht via MP. van 'n handelaar die hem te koop aanbood met 'n kapotte turbo.
Deze man wilde hem wel thuisbrengen, omdat hij in Zundert nog iets anders moest ophalen. Ik heb toen gezegd dat hij hem mocht brengen als de auto er net zo uitzag ,zoals hij uitgelegd had. Zo nee, hoefde hij ook niet meer naar Zundert.

(hij kwam uit de buurt van Groningen ) Nu, hij was goed beschreven, dus gekocht. Nieuwe turbo erop, carter schoon gemaakt (wat was die vuil) en na een week reed hij weer.

Het was een hele kale uitvoering oa. geen cc, airco handmatig, stalen velgen. Hier is inmiddels het een en ander aan veranderd. Buiten het reguliere onderhoud , Dus, olie,flters, remschijven +blokken voor en achter,accu, achterdemper, koelwaterslang, niet al te veel grote problemen. Wel 'n keer goed geschrokken, ik dacht nl. dat ik een kapotte kopakking had. Maar Werli zei, kom niet paniekeren, en hij heeft de kopbouten na getrokken, en gelijk nog maar een bs controle gedaan, en zie we zijn alweer een half jaar verder. Ik rij bijna 4 jaar met deze auto, en ik ben er heel tevreden mee.

Zo hier nog 'n plaatje van de Saab op mijn favorite plekje in Frankrijk.
Ik hoop dat jullie het ook leuk vonden om de foto's uit mijn Saabverleden te zien.
Als het aan mij ligt komen er in de toekomst nog wel een paar foto's bij.
Grt Hennie