Coronavirus: wat zijn de gevolgen voor de Saabwereld?
-
ReinO
- Donateur (2x)

Re: Coronavirus: wat zijn de gevolgen voor de Saabwereld?
Maar toch gisteren 133 doden in 1 dag in Italie, ik ben benieuwd of dat allen ook ouder en al ziek waren.
Die cijfers voor normale griep zijn natuurlijk ook niet superbetrouwbaar, een hittegolf straks
maakt ook veel slachtoffers.
Die cijfers voor normale griep zijn natuurlijk ook niet superbetrouwbaar, een hittegolf straks
maakt ook veel slachtoffers.
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Maar wereldwijd is de economie wel lekker ontwricht ondertussen. Gaan we nog lang 'plezier' van hebben ben ik bang. Het werd ook wel weer eens tijd na de laatste mondiale ecocrisis van +/- 2011.72sonett3 schreef: ↑ma 09 mar, 2020 0:12Er zijn ieder jaar 3-5 miljoen gevallen van zware griep met tot 650000 doden. Dat is veel meer dan door covid19 met 'slechts' 3000+ doden tot nu toe.
De kans om aan covid19 dood te gaan neemt pas toe als je 60+ bent (>3,9%) of als je al luchtwegproblemen hebt. Onder de 50 is het minder dan 0,5%
Zeker, al kan dat in 2050 retrospectief natuurlijk wel weer anders zijn als men tegen die tijd tot inzicht is gekomen dat het rekenmodel van nu niet deugdeReinO schreef: ↑di 10 mar, 2020 9:37Die cijfers voor normale griep zijn natuurlijk ook niet superbetrouwbaar, een hittegolf straks maakt ook veel slachtoffers.
-
Joopyboy
- Donateur (4x)

Ik had me aangemeld voor de Taxatiedag van de Saabclub, aanstaande zaterdag bij Peter Heijnes in Eersel en krijg net bericht dat die is afgelast vanwege de Corona in Brabant. Logisch en verstandig besluit van de club, gezien de ontwikkelingen van de laatste dagen, zeker in Brabant.
-
Luud
- Donateur (8x)

Ook hier verstandig besluit:
https://www.saabclub.nl/clubavond-17-ma ... niet-door/
https://www.saabclub.nl/clubavond-17-ma ... niet-door/
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Lees hier net dat de Taxatiedag op 14 maart ook is afgelast:
viewtopic.php?f=1&t=169360#p1845814
viewtopic.php?f=1&t=169360#p1845814
-
tanisha
- Geregistreerd lid
Gisteren nog in Heerenveen geweest en vandaag iemand uit Brabant langs geweest dus als jullie niks meer horen zal het wel niet goed geweest zijn. 
-
ReinO
- Donateur (2x)

Overlijden aan het coronavirus: bijna allemaal oudere en al zieke mensen.
Maar het 'verrekenen' ze dat met een normale griepepidemie of hittegolf in de zomer?
En is de co2 crisis nu ook opgelost omdat we niet meer vliegen en onze industrie op kwart kracht draait?
Kunnen we straks gewoon weer bouwen, boeren en 130 scheuren?
Maar het 'verrekenen' ze dat met een normale griepepidemie of hittegolf in de zomer?
En is de co2 crisis nu ook opgelost omdat we niet meer vliegen en onze industrie op kwart kracht draait?
Kunnen we straks gewoon weer bouwen, boeren en 130 scheuren?
-
ReinO
- Donateur (2x)

Tussen de 290.000 en 650.000 mensen overlijden per jaar aan de 'normale' griep.
Tot nu toe 4.000 mensen aan het coronavirus.
Bron: VK
Tot nu toe 4.000 mensen aan het coronavirus.
Bron: VK
-
tanisha
- Geregistreerd lid
Is die drukmakerij tegenwoordig niet met alles?
-
ReinO
- Donateur (2x)

de impact is er natuurlijk, en dat zieke ouderen overlijden is ook supererg. Alleen de onderbouwing
roept vragen op. Het normale griepvirus waar we ons grotendeels tegen kunnen inenten -wat veel ook niet doen trouwens-
vergt dus minimaal 290.000 levens per jaar: daar is het coronavirus nog lang niet aan toe. Ja de economie ligt straks deels
plat en alle ziekenhuizen zitten straks overvol en het onderwijs ligt stil.
Ik werk in de 24uurs zorg, hoe dat straks moet? gewoon werken anders anders vallen er nog meer doden daar.
roept vragen op. Het normale griepvirus waar we ons grotendeels tegen kunnen inenten -wat veel ook niet doen trouwens-
vergt dus minimaal 290.000 levens per jaar: daar is het coronavirus nog lang niet aan toe. Ja de economie ligt straks deels
plat en alle ziekenhuizen zitten straks overvol en het onderwijs ligt stil.
Ik werk in de 24uurs zorg, hoe dat straks moet? gewoon werken anders anders vallen er nog meer doden daar.
-
tanisha
- Geregistreerd lid
En wat wil je er aan gaan doen dan als je het oploopt is het niet anders.
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Ik vind het nogal hysterisch gedrag allemaal.ReinO schreef: ↑wo 11 mar, 2020 10:03.. de onderbouwing roept vragen op. Het normale griepvirus waar we ons grotendeels tegen kunnen inenten -wat veel ook niet doen trouwens-
De griepprik van vorig jaar had een mix van 3 (corona)griepvirussen maar het virus wat de griepgolf uiteindelijk veroorzaakte was net een andere strain, griepprik had dus weinig tot geen effect.
Tegen Covid19 zal binnenkort wel een werkend vaccin komen, net als tegen ebola.
-
ReinO
- Donateur (2x)

Het gros geneest, heel veel besmette mensen worden er niet eens ziek van. En idd je doet er niets tegen. Binnenblijven
en alles vermijden en al die andere tips/aanbevelingen. Ik ga het niet doen als het niet moet.
Mijn handen 10 keer per dag wassen deed ik sowieso al, clienten spugen in mijn gezicht.
Wanneer er nu straks geen sterfgevallen meer bijkomen dan blijkt de normale griep dus dodelijker te zijn.
en alles vermijden en al die andere tips/aanbevelingen. Ik ga het niet doen als het niet moet.
Mijn handen 10 keer per dag wassen deed ik sowieso al, clienten spugen in mijn gezicht.
Wanneer er nu straks geen sterfgevallen meer bijkomen dan blijkt de normale griep dus dodelijker te zijn.
-
jelger
- Geregistreerd lid
De mortaliteit lijkt mij misleidend om als leitmotiv te nemen. Waar het om gaat is dat de zorgsector de belasting op basis van een ziektepiek niet aan kan, en dat je zo'n piek zoveel als mogelijk moet willen dempen. (alsmede infecties en sluitingen in de zorgsector zelf). De uitbreiding van besmettingen kan je niet tegengaan, wel kun je de mate waarin deze piekt beïnvloeden. En dat zul je als overheid in een vroege fase moeten herkennen en erkennen, iets dat in West-Europa op zich wel gedaan wordt, maar niet leidt tot passende maatregelen in een vroeg stadium. Omdat men meer hecht aan de individuele bewegingsvrijheid dan aan het collectief belang. En men calculatief het risico neemt op een grotere impact en schade achteraf. "Misschien valt het wel mee".
-
tanisha
- Geregistreerd lid
Denk je dat mensen zich tegen laten houden om niet het huis uit te gaan?