Wat heb jij vandaag *met* je SAAB gedaan?

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Wat heb jij vandaag *met* je SAAB gedaan?

Bericht door Ewout » ma 20 sep, 2021 20:20

Prachtig zo, met de Sunbursts er weer onder. :thumbup2:

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » ma 20 sep, 2021 21:14

thijs90 schreef:
ma 20 sep, 2021 19:02
Kan nog wel eventjes duren.. in de winter worden er nauwelijks items gemaakt, dit item gaat in de voorraad.

Afbeelding
gaaf die Rover Vitesse!

Uiterst exclusief, want niet veel gemaakt en zeeeer roestgevoelig :-P+

silvandam
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door silvandam » wo 22 sep, 2021 15:09

Een spontaan nachtje naar de camping in Zoutkamp met 5 vrienden en een afgeladen Saab (, die het overigens vrij zwaar had). Komt de skibox ook nog eens van pas.

Het ochtendaanzicht:
Afbeelding

silvandam
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door silvandam » za 25 sep, 2021 0:33

Een mooi 'één-tweetje' tussen de 99 en mijn neef: samen een luchtbed oppompen :lol:

Afbeelding

En voorlopig wel weer voldoende gepost...

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » za 25 sep, 2021 8:36

:green_many:

Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Marius0404 » za 25 sep, 2021 11:02

Lekker warm, geweldig idee.
Gaat wel heel snel

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » di 28 sep, 2021 9:19

Gezien ik vanochtend om 0100 pas weer thuis was, vind ik dat onderstaande toch onder "vandaag" past...

Ik ben met de "bullebak" (de 9-5) een trailer wezen ophalen in de UK. Met de ferry heen, en via de tunnel terug. Lange dag, maar leuke ervaring (om dat alles in 1 dag te kunnen doen).

Afbeelding
Op de nacht-ferry een familie hut genomen, voor net wat extra ruimte en comfort. Was niet druk op de boot...

Afbeelding
Een maal aan de overkant, in Ipswitch van een goed ontbijtje genoten. De SAAB moest nog even wachten... d'r lijkt (rijen van honderden meters voor de pompen welke nog open zijn) geen druppel benzine meer in de UK te krijgen. Maar daar had ik op geanticipeerd. Ik had de 9-5 voor vertrek, in Nederland, al vol gegooid.

Afbeelding
Gevonden! Dit was, zoals zoveel vliegvelden in de UK, in de tweede wereld oorlog ook al een vliegveld. Toen vlogen er vooral Mosquito's.

Afbeelding
En zo ziet de nieuwe aanwinst eruit! Mooi van verre, maar verre van mooi :mrgreen: Op naar de tunnel!

Afbeelding
En eenmaal weer aan de andere kant van de plomp, natuurlijk weer lekker E85 tanken... voor 66ct de liter :mrgreen: Vooral ook met aanhanger merk je meteen het extra aan koppel, dat gegenereerd kan worden. Zo lekker soepel.

Het was een intensief dagje, zo'n bliksem bezoek UK. Maar op zich ook weer goed te doen. Na deze ervaring denk ik dat ik vaker met de ferry naar de overkant ga. Zeker die nacht overtocht is allemaal best aangenaam. De tunnel vond ik toch wel minder, en vooral meer rijden. Maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van waar je moet zijn...

Arjan9-3
Donateur (10x)
Donateur (10x)

Bericht door Arjan9-3 » di 28 sep, 2021 9:52

evo schreef:
di 28 sep, 2021 9:19
Gezien ik vanochtend om 0100 pas weer thuis was, vind ik dat onderstaande toch onder "vandaag" past...

Ik ben met de "bullebak" (de 9-5) een trailer wezen ophalen in de UK. Met de ferry heen en via de tunnel terug. Lange dag, maar leuke ervaring (om dat alles in 1 dag te kunnen doen).
Nog geluk dat je kon tanken daar aan de overkant. Voor hetzelfde geld moet je overnachten in je nieuwe 'caravan' :)

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » di 28 sep, 2021 10:01

Nou.... tanken ging dus niet in de UK... of wellicht als ik bereid was geweest 6 uur ergens in de rij te gaan staan... heb pas in Frankrijk weer getankt. Veel beter ook. E85 voor 66 cent 8)

ghulst
Geregistreerd lid

Bericht door ghulst » di 28 sep, 2021 10:26

Wel met de Ferry over vanuit Frankrijk? Dat maakt dan toch niet zo veel uit met rijden ten opzichte van de tunnel?

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » di 28 sep, 2021 10:50

Nee, met de Ferry vanuit Hoek van Holland naar Harwich. Dan half uurtje door naar Ipswitch om te ontbijten. Dus overnachting op de boot. Anders zou ik ook geen kajuit huren.

ghulst
Geregistreerd lid

Wat heb jij vandaag *met* je SAAB gedaan?

Bericht door ghulst » di 28 sep, 2021 11:01

Oh, wacht, gemist dat je met de ferry heen ging en met de tunnel terug.

De trailer is verder nog leeg?

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » di 28 sep, 2021 12:45

Jep, inhoud komt later :wink: Maar die :O: zal ik ook posten!

Tafi
Geregistreerd lid

Bericht door Tafi » di 28 sep, 2021 15:06

Op naar Terlet :D

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » di 28 sep, 2021 16:34

evo schreef:
di 28 sep, 2021 9:19
Na deze ervaring denk ik dat ik vaker met de ferry naar de overkant ga. Zeker die nacht overtocht is allemaal best aangenaam. De tunnel vond ik toch wel minder, en vooral meer rijden. Maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van waar je moet zijn...
Dat is ook onze ervaring. Nu twee keer in drie jaar een retourtje met de nachtveer tussen Rostock en Trelleborg gemaakt en na elk van de vier overtochten waren we zeer tevreden met onze keuze. Altijd met een eenvoudige kabine, kan me niet voorstellen de nacht als echtpaar op een stoel door te brengen, zou niet mijn idee van het begin of einde van een vakantie zijn...

Plaats reactie