Saabinflatie
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Re: Saabinflatie
ff een zoekrondje gedaan langs de Europese sites naar een 900 T16 coupé (fpt/lpt/aero/non-aero)
UK: 2
SE: 1
Italie: 1
Frankrijk: 16
Zwitserland: 5
Duitsland: 11
België: 5
ik zal er ongetwijfeld een paar gemist hebben. Maar ik denk dat gesteld kan worden dat er buiten Nederland minder dan 50 te koop staan.
Das schraal als je dat vergelijkt met ca 400 stuks Porsche 911 coupes uit de jaren 1984-1993 die te koop staan
UK: 2
SE: 1
Italie: 1
Frankrijk: 16
Zwitserland: 5
Duitsland: 11
België: 5
ik zal er ongetwijfeld een paar gemist hebben. Maar ik denk dat gesteld kan worden dat er buiten Nederland minder dan 50 te koop staan.
Das schraal als je dat vergelijkt met ca 400 stuks Porsche 911 coupes uit de jaren 1984-1993 die te koop staan
-
John
- Geregistreerd lid
Ik denk dat een vergelijk met een 911 turbo wat beter past
Je pakt van de 900 alleen de turbo-populatie, van de 911 alle coupe-versies.
Maar er staan inderdaad weinig 900Ts 16 te koop
Maar er staan inderdaad weinig 900Ts 16 te koop
-
DV 9-3
- Donateur

Best benieuwd of die lage aantallen Saabs nou eigenlijk betekenen dat er weinig of juist veel liefhebbers voor zijn, die er daadwerkelijk bereid zijn een hogere aanschafwaarde te betalen dan he..
Die factoren bepalen immers beiden de 'schaarste' en daarmee de (bijzonderheids)waarde.
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Ik denk dat het tegenvalt. Nederlanders importeerden van oudsher overal ter wereld (fraaie) Saabs vandaan, maar de laatste jaren zie je het omgekeerde: de écht mooie (en intussen dus kostbare) exemplaren verlaten ons land weer voor een buitenland, omdat 'wij' niet bereid zijn de prijzen te betalen die intussen door 'marktwerking' ontstaan zijn. Ik lees bijzonder vaak kreten als "veel te duur" en "hoe durven ze het te vragen voor...". Veel mensen hebben denk ik nog de prijzen van weleer in het achterhoofd, en inderdaad, de prijzen stijgen. Doch is de markt ook heel anders dan destijds. Er zijn veel 'lastige' delen inmiddels imitatie verkrijgbaar (in sommige gevallen zelfs weer origineel), bepaalde dingen zijn juist lastig geworden en het roestmonster is veel meer een issue dan toen. Maar goed, toen ik 10-15 jaar geleden al riep dat mensen spijt gingen krijgen van het slopen van een vrijwel perfecte Turbo S met slechts 1 rotte astunnel (intussen gezien als een zéér goede basis) was dat allemaal niet zo. En die sloperij (al dan niet aangespoord door de diverse sloopregelingen en het meermaals wijzigen van het oldtimerbeleid) is mede de oorzaak dat de prijzen zo stijgen. En eerlijk gezegd valt het mij nog mee. Een goede BMW E30 (vergelijkbaar met een zalmneus 900 qua periode, segment auto, etc) kost al snel veel meer. Voor 10-15 k kun je nog steeds heel mooie 900 classics kopen. En daaronder ook, als je akkoord gaat met wat werk. i'tjes kun je nog regelmatig voor veel minder scoren. Dus al met al, ja de prijzen stijgen, maar mijns inziens is het nog steeds weggelegd voor "de gewone man" om een 900 classic te rijden. Maar het wordt steeds meer een auto voor de liefhebber en niet een Saab die je koopt omdat je een tijdelijke auto nodig hebt, en classics goedkoop en betrouwbaar zijn.
-
Marius0404
- Donateur (7x)

ik denk niet dat de aanschaf van een Saab de beste manier is om een appeltje voor de dorst te organiseren...
de beste manier is de aandelen die je meestal te snel verkocht hebt of dat huis dat ze 5 jaar terug aan de straatstenen niet kwijt konden...
ik hou het voor mezelf maar op lekker rijden met de hele vloot; dat is figuurlijk (en soms letterijk) onbetaalbaar.
de beste manier is de aandelen die je meestal te snel verkocht hebt of dat huis dat ze 5 jaar terug aan de straatstenen niet kwijt konden...
ik hou het voor mezelf maar op lekker rijden met de hele vloot; dat is figuurlijk (en soms letterijk) onbetaalbaar.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

ja omdat het dan qua prestaties nog een beetje vergelijkbaar is. Een T16 is geen partij voor een 911 turboJohn schreef: ↑zo 07 nov, 2021 11:55je pakt van de 900 alleen de turbo-populatie, van de 911 alle coupe-versies.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Ook in Bussum is inmiddels het Saab-inflatiespook gesignaleerd:

Bron: https://www.autoscout24.nl/aanbod/saab- ... 9432cfee50

Bron: https://www.autoscout24.nl/aanbod/saab- ... 9432cfee50
-
Orphy
- Donateur (5x)

Weinig kilometers , tamelijk uniek. Voor dat geld mogen ze nog wel de Displays laten reviseren lijkt me.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Incl. "optionele afleveringskosten" en 6 maanden BOVAG garantie kom je uit op € 16.100.
Wat is dat links van de tellerklok? Slijtage van het "hout" of een verkeerde lichtval?

Wat is dat links van de tellerklok? Slijtage van het "hout" of een verkeerde lichtval?

-
Alois
- Geregistreerd lid
Dit is een uitzondering, 44.000 km is een serieus ongebruikelijke staat van de toerenteller. Ik zou de vraag anders stellen, welke oudere benzineauto stijgt niet in prijs?
Ik denk dat het een tijdelijk, zeker actueel prijsniveau is. 9-3 OG heeft onlangs voor zeer lage bedragen verkocht en verkoopt nog steeds, sommigen. Ik geloof in de prijs van 900 T16, SPG, Turbo S, 900 S Aero. Uitzonderlijke auto's, waarvan de meeste stierven aan corrosie of werden gedemonteerd..
-
MvR
- Geregistreerd lid
Klopt. Mijn 95 uit '73 is midden vorig jaar getaxeerd door een bekend taxatiebureau uit het zuiden van het land, in opdracht van de toenmalige eigenaar. Ik heb 'm in oktober opnieuw laten taxeren voor mijn verzekering. Waardestijging? Ja! Meer dan 50% hogere taxatiewaarde. Want schaars meneer, schaars.