Samen sleutelen: forums voor 'hulp gevraagd en aangeboden'
-
onno2
- Geregistreerd lid
-
rode ridder
- Geregistreerd lid
-
9000T16
- Geregistreerd lid
-
nako
- Geregistreerd lid
-
verde900
- Donateur

-
tgremlin
- Geregistreerd lid
-
doktorevil
- Geregistreerd lid
Wel, wel.....
Deze moderator(van-de-kouwe-grond) heeft er wel oren naar....Maar het staat eenieder toch al vrij om hulp te vragen? Mijn ervaring met deze ideeen is dat het vaak toch een hele klus is om 'harde' afspraken te maken. Wat overigens niet betekend dat het initiatief slecht is.
Hoe moet ik het zien? Iemand vraagt hier om hulp en er wordt een afspraak gemaakt met een ervaren klus-forum-lid?
Deze moderator(van-de-kouwe-grond) heeft er wel oren naar....Maar het staat eenieder toch al vrij om hulp te vragen? Mijn ervaring met deze ideeen is dat het vaak toch een hele klus is om 'harde' afspraken te maken. Wat overigens niet betekend dat het initiatief slecht is.
Hoe moet ik het zien? Iemand vraagt hier om hulp en er wordt een afspraak gemaakt met een ervaren klus-forum-lid?
-
tgremlin
- Geregistreerd lid
Zo iets jadoktorevil schreef:Hoe moet ik het zien? Iemand vraagt hier om hulp en er wordt een afspraak gemaakt met een ervaren klus-forum-lid?
Het idee is om vergelijkbaar of in het verlengde van de vraag en aanbod forums ook dergelijke forums te maken voor 'hulp bij sleutelen'. In het 'hulp gevraagd' forum kunnen vragen gesteld EN besproken worden, net als in 'onderdelen gevraagd'. In het 'hulp aangeboden' kunnen die leden die bereid zijn om te helpen sleutelen een aanbod plaatsen met bijvoorbeeld hun expertise, beschikbare faciliteiten (gereedschap, documentatie, ruimte), en de regio waarin zij zich beschikbaar willen stellen.
Als iemand nu hulp wil hebben bij een sleutelklus dan kan er eerst in 'aanbod' worden gekeken of er iemand in de buurt beschikbaar is. Een PB-tje naar deze persoon met de aanvraag volstaat dan. Is er niet direct iets te vinden in 'aanbod' of heeft een beschikbare persoon geen tijd (of zin, het is tenslotte vrijblijvend) dan kan een oproep worden gezet in 'hulp gevraagd'.
Dit is natuurlijk maar één uitleg van mijn idee, ik ga er van uit dat als jullie dit in het forum implementeren dat jullie als moderators er even over moeten denken hoe dit uiteindelijk zijn vorm kan krijgen.
Maar zinvol is het volgens mij zeker
EDIT: overigens kan een aanbod ook komen van onervaren leden die juist wat ervaring op willen doen of iets willen leren. In veel gevallen is een paar extra handen al veel waard
-
Maarten 900i '87
- Geregistreerd lid
Erg goed idee!
Overigens zal ook ik mij bij de eventuele uitvoering ervan vooral aan de vraagkant van het grote vraag en aanbodspel bewegen.
Is het in dit kader niet een idee om met een aantal mensen die - net als ik - over twee linkerhanden en een zeer beperkte kennis van hetgeen zich onder de motorkap afspeelt een soort basiscursus sleutelen te volgen? Ik weet niet of zoiets bestaat maar ik zou dat heel erg leuk en leerzaam vinden. Op die manier komen er dan ook wat meer mensen aan de aanbodkant beschikbaar.
Overigens zal ook ik mij bij de eventuele uitvoering ervan vooral aan de vraagkant van het grote vraag en aanbodspel bewegen.
Is het in dit kader niet een idee om met een aantal mensen die - net als ik - over twee linkerhanden en een zeer beperkte kennis van hetgeen zich onder de motorkap afspeelt een soort basiscursus sleutelen te volgen? Ik weet niet of zoiets bestaat maar ik zou dat heel erg leuk en leerzaam vinden. Op die manier komen er dan ook wat meer mensen aan de aanbodkant beschikbaar.
-
tgremlin
- Geregistreerd lid
Je kunt je dan gewoon presenteren in het aanbod-gedeelte met als opmerking dat je geen/weinig ervaring of kennis bezit maar graag assisteerd bij een of meer klussen en daar iets bij op wil steken.Maarten 900i '87 schreef:Is het in dit kader niet een idee om met een aantal mensen die - net als ik - over twee linkerhanden en een zeer beperkte kennis van hetgeen zich onder de motorkap afspeelt een soort basiscursus sleutelen te volgen? Ik weet niet of zoiets bestaat maar ik zou dat heel erg leuk en leerzaam vinden.
Al doende leert men
-
gertjan
- Donateur

Ik snap het idee wel, maar ik kan me persoonlijk goed voorstellen dat ervaren sleutelaars er niet op zitten te wachten om in een aanbod pagina te staan. De "vrijheid" van wel of niet is dan wat moeilijker? Als iemand je belt zeg je minder snel nee als in het geval dat je zelf de keuze hebt om hulp aan te bieden! Dit geld in ieder geval wel voor mij persoonlijk. Ik ben best bereid om af en toe de helpende hand te bieden en heb er ook wel de ruimte en het gereedschap voor, maar ik zie het niet zitten om (worst case) iedere zaterdag "te helpen"
Waarom niet een rubriek - hulp gevraagd -.
Dan is iedere sleutelaar vrij om hulp aan te bieden. Dit is naar mijn mening toch iets vrijblijvender. Krijg je als vragende partij dan geen reaktie dan kun je toch altijd nog naar een garage gaan!
Ik vermoed dat deze mening toch voor meer sleutelaars van toepassing is, gezien de bovenstaande magere reakties tot nu toe van aanbiedingen (2 geloof ik?)
Waarom niet een rubriek - hulp gevraagd -.
Dan is iedere sleutelaar vrij om hulp aan te bieden. Dit is naar mijn mening toch iets vrijblijvender. Krijg je als vragende partij dan geen reaktie dan kun je toch altijd nog naar een garage gaan!
Ik vermoed dat deze mening toch voor meer sleutelaars van toepassing is, gezien de bovenstaande magere reakties tot nu toe van aanbiedingen (2 geloof ik?)
-
verde900
- Donateur