Mag een agent buiten dienst mij later bekeuren?????

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » di 02 aug, 2005 11:20

Jappieveder schreef:Sorry hoor maar soms vallen verde zijn antwoorden een beetje verkeerd bij me...............
Als je het gedaan hebt moet je hier niet lopen huilebalken hoe je er onder vandaan kunt.

Jappieveder
Geregistreerd lid

Bericht door Jappieveder » di 02 aug, 2005 11:21

Nee nog geen bericht gehad. Zal mij benieuwen hoe dit afloopt. Laat het wel weten......

Groeten Jaap

lars
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door lars » di 02 aug, 2005 11:24

Je kan het er op gooien dat je wilde afslaan maar je je ineens realiseerde dat je de op verkeerde afslag zat.
Je mag je immers altijd bedenken, wanneer je veilig invoegd moet dat geen probleem zijn.

Toch ?

Greets,

René

Jappieveder
Geregistreerd lid

Bericht door Jappieveder » di 02 aug, 2005 11:25

Waarom ben jij toch altijd de enige die zo reageert op sommige postings, lees er dan aub overheen en ga een eind fietsen ofzo. Laat het antwoorden dan maar over aan de mensen die er wel zin in hebben.

En van huilebalken is geen sprake hoor,moraalridder. Zoals je kan lezen in de eerste posting vraag ik alleen of mensen weten of hij me kan bekeuren.

Laat je antwoorden op deze posting maar zitten, want ik heb er toch niks aan.

Oostland
Geregistreerd lid

Bericht door Oostland » di 02 aug, 2005 11:30

In bepaalde provincies is een nieuwe proef gaande, dat politie agenten overtredingen door kan geven, dit heet de horkenlijn.
Maar als een politie man buiten diensttijd iets ziet wat echt niet kan en mag, bijvoorbeel een auto die op de A2 in ville staat, en over de berg de andere rijstrook neemt, dan kan hij een collega bellen en een kenteken opschrijfen, eventueel kan hij in diensttijd zelf de boete uitschrijven.
Alleen dit geld maar voor een bepaald aantal overtredingen.
Het is heel slordig dat je rechts hebt ingehaald, en ook nog gevaarlijk, de angent zou je hier dan ook waarschijnlijk voor bekeuren.
Alleen hij mag je niet bekeuren voor een snelheidsovertreding, want die kan alleen maar gegeven worden als de beste man geijkt apparatuur in de auto heeft, en een bepaalde afstand achter je rijd.
Nu is het ook zo dat een politie agent dagelijks bij ongevallen aanwezig, en weet wat er op de weg gebeurt, dus daarom zal hij in een geval van rechts inhalen een boete uitschrijven buiten dienstijd.

Nu moet je natuurlijk niet van mijn woord uit gaan, want ik heb dit ook niet allemaal meer fris in mijn geheugen staan, maar voor zo ver ik het weet en meemaak, is dit wat er kan en mag.

nako
Geregistreerd lid

Bericht door nako » di 02 aug, 2005 11:44

Hij zat gewoon in zijn politieoverhemd in zijn oh zo lelijke corsa.
Ik denk dat ome agent jaloers was op jouw mooie saabje :lol:
Misschien hebben ze een nieuwe hobby bij de onze vrienden van de politie. Saabje pesten. Ik ben de laatste weken ook al een paar keer het bokje :? 5 km te hard op een autoweg is ook een zwaar vergrijp tegenwoordig.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » di 02 aug, 2005 11:46

Jappieveder schreef:Laat je antwoorden op deze posting maar zitten, want ik heb er toch niks aan.
Vrij recent is in de media een artikel geweest over politieagenten die in hun vrije tijd van Koos Spee ook verkeersovertredingen zouden op (moeten) gaan sporen, de kop was volgens mij iets van "2500 paar extra ogen langs de weg" ja dus.

DaVinz
Geregistreerd lid

Bericht door DaVinz » di 02 aug, 2005 11:48

verde900 schreef:
Jappieveder schreef:Laat je antwoorden op deze posting maar zitten, want ik heb er toch niks aan.
Vrij recent is in de media een artikel geweest over politieagenten die in hun vrije tijd van Koos Spee ook verkeersovertredingen zouden op (moeten) gaan sporen, de kop was volgens mij iets van "2500 paar extra ogen langs de weg" ja dus.
hij kan het wel ! :wink:

Robert Toet
Geregistreerd lid

Bericht door Robert Toet » di 02 aug, 2005 11:49

Agenten buiten diensttijd mogen toch tegenwoordig een soort van kliklijn bellen om dit soort overtredingen aan te geven?? Belachelijk maatregel en je moet wel allemachtig veel van je werk houden om in je vrije tijd nog steeds boetes uit te delen. In ieder geval succes met deze situatie!!

Oostland
Geregistreerd lid

Bericht door Oostland » di 02 aug, 2005 11:50

Horkenlijn 3 reacties boven je staat het hele verhaal :?

Robert Toet
Geregistreerd lid

Bericht door Robert Toet » di 02 aug, 2005 12:31

oeps sorry daar had ik even helemaal overheen gelezen! Excuses!!!:)

Robert Toet
Geregistreerd lid

Bericht door Robert Toet » di 02 aug, 2005 12:32

hee ik zie het al, die zijn neer gezet toen ik nog aan het typen was:) Ik kon het me al moeilijk voorstellen dat ik het niet gelezen had:)

Oostland
Geregistreerd lid

Bericht door Oostland » di 02 aug, 2005 12:34

Kan gebeuren overkomt mij ook vaak.

Oostland
Geregistreerd lid

Bericht door Oostland » di 02 aug, 2005 21:43

Als hij een overhemd aan hat, wie zegt dan dat hij buiten dienst was, en niet in een dienst auto rond reed??

Marknett
Lid van verdienste

Bericht door Marknett » wo 03 aug, 2005 11:36

Als het een agent was en geen faker dan vrees ik dat je inderdaad je bekeuring op de deurmat gaat krijgen.

Dat verhaal dat 'ie je zou bellen is l*lkoek. Hoe zou dat in zn werk gaan ? Goedenavond, inspecteur Corsa, met C-o-r-s-a. Schikt het u als we u een bekeuring doen toekomen ?' Nah, het CJIB weet je wel te vinden .... 8)

Tenzij het Ralph Inbar was, maar die is spijtig genoeg reeds overleden ...

Plaats reactie