wat heb je altijd in je auto liggen?

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
John.K
Geregistreerd lid

Bericht door John.K » vr 09 dec, 2005 16:33

ANWB pas en een berg oude parkeerbonnetjes.

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » vr 09 dec, 2005 21:06

Naast de standaard uitrusting:

* een 'sleutelsetje': torx/schroef bitjes + de meest voorkomende doppen voor de kleine noodwerkzaamheden
* Kruissleutel
* EHBO-trommel
* een rol gaffeltape
* een liter olie
* een liter koelvloeistof
* een liter ruitensproeier vloeistof
* een set met wat simpel gereedschap voor noodreparaties, schroevendraaiers, steeksleutels, bahco, spanningszoeker etc.
* startkabels
* sleepkabel
* deken
* paraplu
* zaklamp
* lifehammer
* reservelampen alle soorten
* reservezekeringen
* een paar soorten slangklemmen
* stratenboek
* diverse wegenkaarten
* lineaal/pennen/potloden: erg handig, kan je ze niet vergeten bij puzzelritten
* handwisser en ijskrabber
* werkhandschoenen
* ouwe vodden (voor bijv oliepeilen)
* gevarendriehoek
* parkeerschijf (met dank aan de gemeente Trollhättan :wink: )

En dat was het volgens mij wel zo'n beetje....

Gr,

Dennis

Troll fan
Geregistreerd lid

Bericht door Troll fan » vr 09 dec, 2005 22:27

Altijd bij me maar (gelukkig) nog nooit nodig gehad:

Kleine poederblusser (bij mijn 900C's onder de bestuurdersvoorstoel, moet nog een goede plaast zien te vinden in mijn 9-3)
Dit NADAT ik een keer getuige was van een italiaan die voor een rood licht spontaan in vlammen op ging !

Voorheen ook een paar tyraps, wat ijzerdraad en een rol tape voor in het geval dat de uitlaat of een radiatorslang het begeeft.

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » vr 09 dec, 2005 23:57

Oosthoek schreef:Ohja, een stratenboek en een ijskrabber heb ik ook altijd in een van mn deuren zitten en een plu op de hoedenplank. Inderdaad een goed idee om eens een setje reservelampjes te kopen. Kun je daarvoor gewoon een standaardsetje bij t tankstation halen?
een Plu op de hoedenplank. Sla jezelf dan gelijk tegen de vlakte met een knuppel. Gooi zo'n plu aub in de koffertbak of voor de achterbank op de grond. In het geval van een noodstop/ongeval. Veranderd zo'n paraplu in een ongeleide projectiel. Deze kan lelijke verwondingen aanrichten in zo'n geval.
De auto gaat 50/80 de paraplu (of ander voorwerp) op je hoedenplank ook. Je maakt een noodstop de auto remt snel af. Het voorwerp op de hoedenplank niet. deze krijgt een versnelling tov de auto en gaat los komen. Een hoofdsteun veranderd de richting. en voila je wapen is geboren.

Bibi
Geregistreerd lid

Bericht door Bibi » za 10 dec, 2005 18:03

In mijn Saab heb ik altijd liggen:

- een pech-hulp koffer in kofferbak (gevaren driehoek/start kabels/zaklamp/reflecterend hesje/etc)
- een brandblusser in de kofferbak
- een muts en sjaal (kado wintercheck Saab LOL)
- een jerrycan met 2 liter brandstof (just in case....) in kofferbak
- een krik + reserveband in kofferbak
- een ruitenbreker bij rijderstoel
- een oude fototoestel + flits +filmpje (elk jaar een nieuwe erin)
- snoep ((pepermunt + drop) in handschoenenkast
- kleine pakjes vruchtendrank

snuffel
Geregistreerd lid

Bericht door snuffel » zo 11 dec, 2005 5:11

iemand ooit al eens gedacht aan de borsteltjes van je alternator? voor het geval je batterij het niet meer doet?

of wat met een reserve luchtmassameter voor bij lange afstanden? die kosten een fortuin bij pech ...

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 11 dec, 2005 9:13

snuffel schreef:of wat met een reserve luchtmassameter voor bij lange afstanden? die kosten een fortuin bij pech ...
Daarom heet pech nu pech, je moet je lot niet voor willen zijn, dan wordt pech nog een gelukje... :lol:

FuTuReMaN
Geregistreerd lid

Bericht door FuTuReMaN » zo 11 dec, 2005 11:04

Er rijden ook mensen met een reserve DI cassette in de achterbak :D

Rutger
Geregistreerd lid

Bericht door Rutger » zo 11 dec, 2005 11:38

Een beetje doorgewinterde classic 900 t8 rijder zal ook wel een uitlaatspruitstuk in de achterbak paraat hebben liggen :D

Hanm
Lid van verdienste

Bericht door Hanm » zo 11 dec, 2005 11:38

FuTuReMaN schreef:Er rijden ook mensen met een reserve DI cassette in de achterbak :D
Als ik ver weg ga, ligt die er inderdaad in ja :oops:

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » zo 11 dec, 2005 12:22

Wat te denken van een stroboscooplight (hoort aan een reddingsvest voor op zee)Handig op de donkere wegen in Zweden zonder straatverlichting als je op een rotplek met pech staat ,werkt beter dan je alarmlicht, trekbandjes,verbandtrommel,werkhandschoenen,stuk touw, reserve tankdop en ook een reflecterend vest,reserve lampjes en zekeringen en een paar oude lappen en wat papier om handen schoon te maken. Natuurlijk ook een spons en een zeem om de auto toonbaar te houden. Om die ander te helpen; sleepkabel/startkabel. Alleen tijdens de grote ritten b.v. Zweden ltr koelvloeistof,ltr olie(niet nodig,maar je weet nooit) en spolarvätska (uit zweden bevat ethanol en maakt beter schoon). Maar ik sta niet met pech langs de weg,ik rijd immers SAAB ,nog nooit in 16 jaar maar eens moet de eerste keer zijn,alhoewel ik de ervaring heb dat wanneer ik goed onderhoud pleeg mijn SAAB 9000T betrouwbaar is.I'm one of the happy few. :applause:

Estatic
Geregistreerd lid

Bericht door Estatic » zo 11 dec, 2005 13:07

soms mijn vriendin 8)
Maar niet in de kofferbak

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » zo 11 dec, 2005 14:40

Uhm, de meeste mensen lijken hier op pad te gaan met een mobiele werkplaats :wink:

Ik heb 1 liter olie, koelvloeistof, wcrol, een paar lampjes en klein verbandtrommeltje in het reservewiel liggen, waar ook het standaard gereedschap ligt (sleutels en krik)
Verder ligt er nooit zo veel bijzonders in, een krabber en sponsje in het dashboardkastje.

Ik heb ook altijd een mobiel bij dus kan altijd Route Mobiel bellen, mocht dit ooit nodig zijn.

AeroJelmer
Geregistreerd lid

Bericht door AeroJelmer » zo 11 dec, 2005 14:52

:shock: wat nemen jullie wat mee...

Ik neem 1 papiertje mee:

Bosch Service bewijs
http://www.bosch.nl/nl/products/nl/serv ... /index.htm
(en de standaard gereedschapskist in de kofferbak)
8)

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » zo 11 dec, 2005 15:33

Als jij toch problemen krijgt en een van ons is in de buurt zijn wij het die jou misschien willen/kunnen helpen , snappie ! :idea:

Plaats reactie