Saabjes in de sneeuw

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
JanJunior
Geregistreerd lid

Bericht door JanJunior » vr 18 dec, 2009 1:29

Blikschade (of lampen zoals bij jou) is te repareren...

Mijn overstap van Mini naar Saab 99 ging ook niet helemaal vlekkeloos toen er een trekker me tegemoet kwam... dacht slim te zijn en uit te wijken maar de stoeprand was dichterbij/auto was breder dan gedacht... kostte me toen 2 EMS-velgen en banden... beide rechts. Heb wel vreselijk plezier van het mini'tje gehad trouwens, echt een kartje met een dakkie :)

Vrachtwagens met 90 met dit weer??? kan alleen maar op serieuze winterbanden, en dan nog nemen ze veel risico.

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » vr 18 dec, 2009 9:50

Oow joh, hier vanmorgen ook. De A58 bij Breda is deels bevroren op de linkerbaan, dus bijna iedereen rijdt rechts, behalve de vrachtwagens en wat snellere automobilisten met winterbanden.

JaapVanDerWeele
Geregistreerd lid

Bericht door JaapVanDerWeele » vr 18 dec, 2009 9:56

WINTERBANDEN:

Mag ik me de volgende uitspraak permitteren?

"Rijden in Nederland zonder winterbanden is als vrijen in Afrika zonder condoom"

........ vragen om moeilijkheden dus ...............

Ja inderdaad ....... ik rij van oktober tot april op winterbanden! Het is de investering, die heel gering is, meer dan waard. Je zomerbanden slijten namelijk een half jaar niet, dus met 2 sets banden (zomer & winter) doe je ook 2 x zo lang! Oh ja, het is niet alleen het profiel, zoals vaak wordt gedacht, maar bovenal het soort rubber dat veel zachter / soepeler is dan bij zomerbanden, zodat de groeven niet vollopen en de band grip blijft houden (in sneeuw). IJs blijft heel glad!

Afbeelding

Rob77
Geregistreerd lid

Bericht door Rob77 » vr 18 dec, 2009 10:25

Paul99 schreef:
Het blijft hier maar doorsneeuwen en dat heeft dit kunstzinnige resultaat
Grappig, heb precies hetzelfde. (Heb alleen nog geen foto).

peterhelm
Geregistreerd lid

Bericht door peterhelm » vr 18 dec, 2009 13:38

Ik dacht dat al aardig wat lag toen ik de foto maakte, maar er ligt hier alweer meer van dat witte spul.

Afbeelding

Tjøørd
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Tjøørd » vr 18 dec, 2009 14:25

In Hoorn ook erg veel sneeuw gehad, gisterenochtend de auto helemaal sneeuwvrij gemaakt en in een gemoedelijk gangetje (1,5 uur ipv 40 minuten) naar mijn werk getuft, maar 's middags om 15:00 uur was ie weer bijna net zo wit. Starten->lopen, dat wel iedere keer 8)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Net tijdens mijn lunch deze 2d 900 stijlneus nog gespot:

Afbeelding

sonapsan
Donateur
Donateur

Bericht door sonapsan » vr 18 dec, 2009 15:20

Zoals Wouter al zei, het was gister echt erg slecht in Friesland, hij heeft gewoon nog veel geluk gehad. Ik deed op de weg Sneek-Leeuwarden (we hadden de Saab daar opgehaald) ruim twee uur over een stukje van nauwelijks 35 km. Ook nog met winterbanden trouwens, ik vond het voordeel wel wat tegenvallen. Ach, je hebt nog steeds met de mede-weggebruikers te maken. Ik had daarmee wel een voordeel dat ik gemakkelijk een brug op kon komen die de rest met een flinke vaart nauwelijks opkwam.

Doc
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Doc » vr 18 dec, 2009 16:49

Dag 2, nu mét zon. Vannacht klein beetje bijgevallen.

Afbeelding
Afbeelding

De Meul
Geregistreerd lid

Bericht door De Meul » vr 18 dec, 2009 19:12

ik houd hem zoveel mogelijk staan. Ben werkelijk allergisch voor die pekel.. :cry: Fietsen is het devies!

schaafie!!!
Geregistreerd lid

Bericht door schaafie!!! » vr 18 dec, 2009 23:31

Ik rij zelf ook met een vrachtwaggel van een metertje of 19 en ik zit zelf ook liever op de linkerbaan dan op de rechterbaan tussen al die steeds remmende personenauto's. Word je echt helemaal simpel van en elke keer weer een schrikmoment omdat we toch wat meer massa hebben.
En met de juiste banden en goede belading (gewicht op de trekas) kan je prima met gang door de sneeuw hoor. Heb veel in Oostenrijk gereden en daar gaan ze nog harder. En we trekken de linkerbaan ook weer mooi schoon...
Kortom, voor grote trucks is het beter om links te rijden. We kunnen blijven rollen en ik denk dat er genoeg automobilisten blij zijn dat er geen grote truck achter hun rijdt als ze in de ankers moeten...

DaVinz
Geregistreerd lid

Bericht door DaVinz » za 19 dec, 2009 13:53

Afbeelding

Afbeelding

foto's van vrijdag morgen

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » za 19 dec, 2009 19:10

Wat is die mica-caab toch een beauty!! :love: Mooi contrast met de sneeuw 8)

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » za 19 dec, 2009 19:17

@gj dat viel me ook al op...... Wat een werkelijk plaatje van een auto....

@schaafie: ik zit gewoon in de personenwagen maar word zo afschuwelijk vreselijk niet te behappen ronduit geïrriteerd SIMPEL van het bang uitgevallen volk op 's Neerlands wegen met deze weersomstandigheden. :evil:

schaafie!!!
Geregistreerd lid

Bericht door schaafie!!! » za 19 dec, 2009 19:39

Heb je wel een punt ja...
Ik moet idd zeggen dat het in het buitenland beter gaat.
Dan rest alleen de oplossing dat in de winter het rempedaal gedemonteerd moet worden bij de nederlandse auto's :D
En verder kan ik alleen maar zeggen; mensen die het niet begrijpen--> stap eens een daggie op een vrachtwagen en je weet :twisted:
Ik snap het onbegrip maar dat is alleen weg te nemen door eens met zo'n ding (mee) te rijden.

Maar goed, het ging over de leuke kiekjes en als ik de sneeuwradar zo bekijk gaan er morgen weer heel wat bij komen :D

Cornelius
Donateur (10x)
Donateur (10x)

Bericht door Cornelius » za 19 dec, 2009 21:17

ik heb donderdagavond na de jaarafsluiting mijn saab al schoon staan vegen, er zit dus bijna geen sneeuw meer op. (Met zo'n pak sneeuw op het dak ga ik ook de weg niet op).

Maar goed, saab in de sneeuw

Afbeelding

Vanmorgen hoorde ik nog een oorverdovend lawaai ergens van achter komen. 'wat krijgen we nou weer'. Zat er nog een klomp ijs tussen de uitlaat en de bumper.

Plaats reactie