Is Volvo een alternatief voor Saab-liefhebbers?

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: Is Leeglee een alternatief voor Saab-liefhebbers?

Bericht door Barboer » do 25 jan, 2024 12:36

Funky Dude schreef:
do 25 jan, 2024 0:10
Als ik op de linkerbaan rijd (met al iets meer dan toegestane snelheid) om wat vrachtwagens te passeren zijn er bijna altijd wel van die malloten die door je achterbumper heen willen...
met stip op 1: Volvo's
Hmmm, dat heb ik vooral met VAG rijders.

Die keilen hun bak er ook altijd voor onder het motto:

"Jij wacht FF, ikke eerst!"

voodoo
Geregistreerd lid

Re: Is Volvo een alternatief voor Saab-liefhebbers?

Bericht door voodoo » do 25 jan, 2024 13:59

En vergeet bmw niet! :twisted:

Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Barboer » do 25 jan, 2024 20:59

BMW is toch vooral de optionele richtingaanwijzers, maar de meeste rijden best behoorlijk tegenwoordig. Ze houden wel van doorrijden, aso's rijden meestal met hun petje in een opgehoerde ouwe 3 serie Coupé.

Raggare
Geregistreerd lid

Re: Is Leeglee een alternatief voor Saab-liefhebbers?

Bericht door Raggare » do 25 jan, 2024 22:11

Barboer schreef:
do 25 jan, 2024 12:36
Hmmm, dat heb ik vooral met VAG rijders.

Die keilen hun bak er ook altijd voor onder het motto:

"Jij wacht FF, ikke eerst!"
Hier een VAG rijder, Ik herken mij hier niet in :O:

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » vr 26 jan, 2024 15:43

Is meer specifiek binnen VAG: Audi (en in mindere mate VW).

Maar vorige week nog een agressieve Volvo-rijder meegemaakt. Hij voegde in met 60-65 op de snelweg waar iedereen 100-110 reed, en het invoegen was direct voor mijn neus en hij maakte ook geen tempo. De linkerbaan was bezet en ik kon dus niet direct uitwijken. Achter mij gingen 5 a zes auto's in de ijzers. Ik knipperde met groot licht om hem te waarschuwen over zijn ondoordacht handelen en hem te bewegen om meer vaart te maken omdat er voor hem zat ruimte was. En omdat de ik de afstand maar niet groter kon maken, week ik uit naar links toen ik een mogelijkheid zag. Hierop reageerde hij met tuuteren en zwaaide tegelijkertijd zijn derriere zover naar links dat hij mij op een haar na t.h.v. mijn rechter voorwiel raakte. Ik week uit en remde bij, waarna de kudde achter mij ook weer in de ijzers moest. Ik kon er toch voorbijkomen, waarop hij een ware klopjacht op mij begon, die ik ontweek door mij tussen de de auto's in de rechterbaan te voegen.
Het ging nog even door, omdat ik wegens krapte daar toch weer weg moest en het duurde een kilometer of 5 voor meneer weer gekalmeerd was.

Tja, je hebt ze er tussen zitten. Zal wel niet merkspecifiek zijn. Maar Audi-rijders vallen mij wel meer op dan andere in hun algemene gedrag. Zal met de aantallen VAG-auto's op de weg te maken hebben. Dan wordt de kans groter.

frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door frits 9-3 » vr 26 jan, 2024 16:06

Wat is Leeglee???

1001760
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 1001760 » vr 26 jan, 2024 16:20

Tegenovergestelde van VOL is LEEG.
Ik weet het ook niet, maar misschien moet je het daar in zoeken.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » vr 26 jan, 2024 16:21

Hier recent van Volvo overgestapt naar VW, vindt een Plug in V60 veel te duur, los van de aankomende mrb verhoging voor 2 ton gewicht.

Veel Audi, BMW en MB rijders hebben al sinds lang een ego issue wat resulteert in byzonder rijgedrag, veel Tesla rijders komen uit die merken en lijken daardoor "erfelijk belast"

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » za 27 jan, 2024 1:13

verde900 schreef:
vr 26 jan, 2024 16:21
Hier recent van Volvo overgestapt naar VW
:shock: :shock: :shock: Oh hemel, wat een overgang :roll:

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » za 27 jan, 2024 9:56

Dat doe ik dus dagelijks als ik in het verkeer deel neem , waar zou ik in rijden als het geen saab meer kan zijn?

Audi, er zitten hele mooie tussen, maar met een hele grote groep rijders wil ik niet geassocieerd worden.
Idem bij een grote groep VW rijders, sterker bij de meeste VAG producten krijg ik al jeuk.

Komt bij, ik rij oud en dan is er ineens een hele grote groep die niet achter je wil rijden :-S+

Met een Tesla heb ik niks, zou mij trouwens een milieu crimineel vinden.

Volvo, ik ben van de generatie dat er nog 2 kampen waren je was of Saab of Volvo
Als iemand mijn 96 kattenrug noemt of Oja saab dat is toch die kattenrug, kun je mij over de zeik helpen

Volvo vond ik altijd een ouwe l..ll.n bak , de zakelijke horen bij de categorie VAG mentaliteit en tegenwoordig rijdt er naar mijn inziens in de tweede hands grotere versies een wanne be a manger.

Range Rover sport, zit mij ook al te vaak duister volk bij.

BMW , tja bondkraagjes volk en in Dumpert termen finnen (niet te verwarren met Finnen) genoemd.
( moet wel zeggen de zakelijke rijders , rijden beschaafder dan de vag producten) .
Komt bij, is die nieuwer, dan is de kans groot dat je de Kat of air back kwijt raakt na nachtelijk bezoek.

Mercedes ( mercedus) noem ik maar niet eens :shock:

Blijft weinig over.
Cooper voor mijn vrouw, (een S of zo, kan ik er zelf ook mee rijden). Ps let je eens op hoe vaak je rechts kijkt als je er 1 inhaalt. :D
Porsche Boxster voor mijn dochter, ( voor dezelfde reden)
Beide vallen bij mij in de categorie “kappers” auto.

Doge Ram, niet te betalen aan MRB indien geen grijs kenteken, maar ook slecht te parkeren, maar wel leuk voor het geluid en op lpg valt het mee.

Alfa?

Kan het nog een tijdje volhouden met mijn wagenpark. Als het anders wordt komt er nog een vervelende eis bij. Gemakkelijk in en uitstappen :oops:

Zo nu eerst bier en chips :mrgreen:

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » za 27 jan, 2024 10:12

Na Saab, is het voor mij Volvo, Alfa en Lancia. Naast de Saabs heb ik nu een Volvo V60 II. Ik vind het de mooiste station die er op dit moment is. Als ik alleen mijn gevoel zou laten spreken zou ik een Alfa kopen, maar die is er in moderne variant niet in station.

V6Aero
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door V6Aero » zo 28 jan, 2024 9:55

Heerlijk, die vooroordelen :lol: Ik wed vaak met mijn passagiers (of mezelf) over wat voor bestuurder er in een bepaalde auto rijdt (zeker bij een bepaalde rijstijl) en opmerkelijk genoeg zit ik er zelden naast.

Dat gezegd hebbende, probeer ik mijn vooroordelen over het imago van auto’s en hun berijders ook enigszins te parkeren, omdat er anders wel heel weinig leuks overblijft. Zodoende overweeg ik nu serieus over te stappen naar BMW (5 Touring) ter vervanging van mijn lease Volvo S60.

Blackboxer07
Geregistreerd lid

Bericht door Blackboxer07 » do 23 mei, 2024 7:52

Alweer ruim 10 jaar Subaru, eerst de boswachter en sinds 2021 de Outback. Kost wat maar dan heb je ook watAfbeelding
En na de 900ng Caab ‘95 is er nu 900og Caab ‘92 (een droomauto die werkelijkheid is geworden)
Afbeelding
Het werkpaard
Afbeelding
Het luxe paardAfbeelding

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » do 23 mei, 2024 10:14

Heb in 2000 een (toen 2 jaar oude) outback gehad, veel kostbare problemen mee gehad..
Koppakking en keerring lekkages

Luthart
Geregistreerd lid

Bericht door Luthart » do 23 mei, 2024 11:22

Auto’s van dit moment bieden niet meer de kwaliteitsbeleving van de auto’s uit de jaren 90 en begin 2000. Dus geen model is zaligmakend.

Maar eerlijk is eerlijk, onze Volvo V60 D3 automaat uit 2014 is een prima wagen en bevalt erg goed! En met een echte volvo motor erin! (Dus niet de hopelose PSA diesel). Stuurt strak, wat van oude volvo’s niet gezegd kan worden, met dank aan het Mondeo onderstel.

Maar de stelling dat subaru een geestelijke opvolger van Saab is… hahaha wat een onzin.

Een Forester is wel een gave eigenzinnige auto. Die kon je destijds ook met dezelfde motor krijgen als de WRX STI. Maar het laatste model Forester had net zo goed een Kia kunnen zijn of een opel mokka… (qua uiterlijk).

Je moet gewoon kopen wat je mooi vindt!! En waar je een goed gevoel bij hebt.
Onze volvo bevalt goed, maar wat de opvolger moet worden?? Betrouwbaarheid vind ik wel belangrijk maar dat hoeft niet automatisch een Japaner te zijn… Toyota kent bijvoorbeeld ook zo haar problemen of je moet een Prius/Auris Hybrid willen. Ik kijk altijd even naar de TUV lijst als ik opzoek ben naar een andere auto. Verteld je genoeg over welke auto’s boven gemiddeld goed scoren.
Maar een ‘geestelijke’ opvolger ga je in mijn ogen niet vinden…

Plaats reactie