Is Volvo een alternatief voor Saab-liefhebbers?

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Is Volvo een alternatief voor Saab-liefhebbers?

Bericht door Marius0404 » do 23 mei, 2024 13:19

er komt hier niks bij, heb ik gehoord :oops:

dus eerst maar eens oprijden wat ik heb...
en met de gasten uit het kippendorp lukt dat de komende jaren wel.

intussen kijk ik natuurlijk naar een alternatief voor het geval het rijtje hieronder als dominostenen zou omvallen.
een Volvo XC90V8 (met of zonder tankwagen erbij) of een Porsche 996 (facelift) of 997 lijkt me wel wat.

Lafrance1
Geregistreerd lid

Bericht door Lafrance1 » do 23 mei, 2024 18:45

@ luthart

BAIC levert een pickup met de originele B235 motor van Saab. Rest ervan is ook jaren 90. Misschien iets voor je...

Luthart
Geregistreerd lid

Bericht door Luthart » do 23 mei, 2024 19:01

Lafrance1 schreef:
do 23 mei, 2024 18:45
@ luthart

BAIC levert een pickup met de originele B235 motor van Saab. Rest ervan is ook jaren 90. Misschien iets voor je...
BIAC is Chinees…

Lafrance1
Geregistreerd lid

Bericht door Lafrance1 » do 23 mei, 2024 19:08

Tja Volvo's komen ook uit China dezer dagen. Als Europa Amerika volgt met de nieuwe hoge import tarieven hebben ze zich flink in de vingers gesneden

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » do 23 mei, 2024 19:35

Alleen de EX30 komt nog momenteel uit China, er komt een EX30 productielijn in België bij , dat zal allemaal wel meevallen

Luthart
Geregistreerd lid

Bericht door Luthart » do 23 mei, 2024 21:54

Mijn V60 uit 2014 is niet in China gemaakt hoor…

ljdekker
Geregistreerd lid

Bericht door ljdekker » za 25 mei, 2024 7:16

Tja wat is een alternatief; koop wat je mooi vindt inderdaad. Alles lijkt op elkaar dus wat dat betreft is de keuze beperkt. Ik blijf zolang het kan Saab rijden en dan evt een elektrisch boodschappenkarretje er naast en een pickup op het bedrijf. Dan blijven alleen mijn eigen prive kilometers over en dat zijn er niet zo veel

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » za 25 mei, 2024 16:17

ik rijd nu 2,5 jaar in een Volvo V70, en ik zou eigenlijk niet weten waarom ik 'terug zou moeten' naar een Saab. ik heb er recent wel over zitten denken: Baksteen inruilen tegen een 9-5 Estate 2.0t automaat met vergelijkbare km-stand in 3 jaar minder. en nog waait de gedachte af en toe door mijn hoofd.

maar waarom? de V70 is, ondanks een grotere motor zonder föhn, maar met 20pk meer, met 1:11,5 zuiniger (en even zuinig als de BMW 320Touring automaat die ik ervoor had), waarschijnlijk in laadruimte/-liters evengroot (of groter) als de Saab, maar het scheelt wel 1 gewichtsklasse. en het rijdt niet eens slecht, zo'n ouwe Baksteen. oké er staan geen 9-3 Aero-stoelen in de Volvo, maar het zit heul niet verkeerd, en van hier naar Normandië op 1 dag is ook geen probleem.

en wil ik Saab rijden, dan heb ik (hopelijk deze zomer (...) nog) de '98er 9000 Anniversary beschikbaar. zie ik het straatbeeld ook eens van de andere kant van de middenconsole :mrgreen:

jaap noord
Geregistreerd lid

Bericht door jaap noord » za 25 mei, 2024 19:30

Koop gewoon een "JAP" , blijft toch goed spul.
Meesten hebben wel een model met iets hogere instap/ zit.
Zelf net een Nissan QQ er bij gekocht, hoor inmiddels ook bij de grijze golf, moet zeggen, bevalt goed, iets hogere zit, iets hoger instap, en vooral dat laatste, dat in en uitstappen; ik vind het geweldig.
Heb wel de uitvoering met Nissan eigen motor, géén PSA ding, en racen is dat ding toch niet voor gemaakt, wel voor veel ruimte, in koffer en passagierruimte.

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » zo 26 mei, 2024 9:52

Om niet te hoeven racen heb je geen Niksan Cashkwijt nodig. Met een Volvo lukt dat ook (niet). En je houdt het nog een beetje zweeds/europees 😉

Die ouwe bakstenen moeten wel goed zijn, je ziet ze nog bij bosjes rijden…

frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door frits 9-3 » zo 26 mei, 2024 19:52

Ik heb een XC70 en een Caab. De Caab is gewoon een hele andere auto. Nodigt uit tot sportief rijden. Is gewoon lekker. De XC biedt ruimte en comfort als een limousine en zo rijdt het ook. 2 very nice worlds.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 26 mei, 2024 19:54

Heb mijn 850 nog steeds, wordt binnenkort 30 jaar en is hier dan mrb vrij

Luthart
Geregistreerd lid

Bericht door Luthart » zo 26 mei, 2024 22:34

Prachtig vind ik dat. Ze lijken voor de eeuwigheid te zijn gemaakt!!

Amerika zeggen “Old chevy’s never die!” Maar in dit geval de volvo’s! Vooral de 850. Heel cool met zn 5cilinder roffel.

RonnieW
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door RonnieW » zo 02 jun, 2024 10:45

We rijden nu sinds een maand of 3 in een Volvo V60 T5 automaat van 250 pk uit 2019. Ex lease auto met 150000 km ervaring. Van binnen en buiten gewoon nog bijna als nieuw. Toch een wel een sprong vooruit wat er allemaal op en aan zit t.o.v. onze 2006 Saab. En gewoon een van de mooiste stations op dit moment vind ik.

Afbeelding

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » ma 03 jun, 2024 11:58

mocht de 'nieuwe' V60 wat betaalbaarder worden en mijn V70 aan vervanging toe zijn, zie ik zoiets graag bij mij op de oprit. maar dat zal nog wel even duren, denk ik. en het gemis van de 5pits-roffel :roll: voorlopig maar doorrijden met de V70, ondanks de 1:4000 olieverbruik.

een V90, ooit eens van de Volvo-dealert, waar ik m'n 'oude' V60 in onderhoud had, meegehad als 'leensjees', is me toch wat te groot. en dat zeg ik niet vaak over een auto.

Plaats reactie