Blunders bij het klussen

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
tanisha
Geregistreerd lid

Re: Blunders bij het klussen

Bericht door tanisha » ma 08 okt, 2012 1:38

nooit hobby bob spul kopen als je leven er van af hangt!

ik heb zware 6 tons bokken en daar zet ik echt niet meer als een personen auto op

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » do 11 okt, 2012 19:57

Blunders bij het klussen... 4 bougies bestellen voor een 6 cilinder... DOH! :oops:

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » do 11 okt, 2012 20:19

koop altijd een doosje vol, zitten er 10 in , blijven er altijd 2 van over :-S+

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » do 11 okt, 2012 20:24

koop je nog een doosje kom je weer goed uit! :wink:

93ttid
Geregistreerd lid

Bericht door 93ttid » vr 07 dec, 2012 23:43

Blunders??? Hoeveel wil je er hebben...
1. Olie bijgevuld bij 2cv en weggereden...goed daarmee was de motorruimte vervolgens goed beschermd tegen roest...
2. Andere 2cv, geklust, kartonnen verwarmingsbuizen wat verplaatst, gaan rijden, al snel kwamen de vlammen de cabine binnen: kartonnen buis lag op uitlaat...
3. Gat geboord in onderkant dashboard van camper van mijn vader, ter ondersteuning van moeilijke houding plaatste ik mijn andere hand a/d andere zijde dashboard en boorde in m'n vinger.....echt gehakt
4. benzine getankt ipv diesel in mn XM, vond de nota al zo hoog....
en dan m'n saab, de vorige: geprobeerd kleefvlekken van het dashboard te verwijderen: verdween gelijk de kleur...

Maus71
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Verwijder maar......

Bericht door Maus71 » za 10 aug, 2013 13:05

Ik heb vandaag mijn mistlampen netjes aangesloten en weggewerkt. Helaas was het nieuwe relais kapot wat ik hiervoor gekocht had (zat sluiting in). Nu is het zo dat ik een plus voor de schakelaar van mijn asbakverlichting heb gepakt, na diverse keer kortsluiting door het relais doet mijn dashverlichting en de asbakverlichting het niet meer. Zekeringen zijn goed. Ik heb nu de dimmer doorverbonden en ook dat werkt niet.

Wat zie ik over het hoofd???

Maus71
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: dashboardverlichting/asbak

Bericht door Maus71 » za 10 aug, 2013 13:07

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Slotje en een knal voor mijn hersens, in verband met het sparen van de accu heb ik de verlichting afgezet, stomme, stomme kl^*&^*%^&%k, weer een uur weg van mijn vrije zaterdag.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Verwijder maar......

Bericht door turbopilot » za 10 aug, 2013 16:52

:-P+ . . :wink: vooral geen slotje

berta
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door berta » za 10 aug, 2013 17:13

Slotje mag, maar verplaats hem dan eerst hier naartoe :

viewtopic.php?f=16&t=17372&hilit=blunders

:-P+ :-P+

Maus71
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Maus71 » za 10 aug, 2013 17:16

Ja,ja....... Ik wil nog een projectje doen, ik denk dat ik die maar verkoop :stop: kan niet goed gaan.....

odin1899
Donateur
Donateur

Bericht door odin1899 » di 15 jul, 2014 16:47

Werk aan mijn oude 9000 (nu Litouws). Auto opgekrikt en op de hierboven genoemde opklapbare kriksteunen gezet (toen waren ze nog heel). Ik geloof dat ik een remklauw ging vervangen. Klus gedaan, kriksteun er onder weg en maar laten zakken. 'Goh wat staat die auto scheef?' Deur linksachter stond open met de kriksteun eronder. ;-|+

Deuk in de onderkant van de deur en ging ook nooit meer helemaal lekker dicht.

odin1899
Donateur
Donateur

Bericht door odin1899 » di 15 jul, 2014 16:59

En recentelijk: dashboard weggesloopt in mijn LPG 9000 om lampies in de tellers te vervangen en airbag lampje te checken. Bij het demonteren viel het mij op dat het dash links maar met 1 boutje vast zat, de andere was dolgedraaid en er af gedremeld. "Welke idioot heeft hier nou weer zitten hobby'en". Bij het weer in elkaar zetten van het dash lukt het ondergetekende idioot om het resterende boutje aan de linker kant aan gort te draaien..

:angel:

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » di 15 jul, 2014 18:43

mooi topic waarin we een keer niet stoer doen over onze vaardigheden.
thnx Odin:)

luk
Geregistreerd lid

Bericht door luk » di 15 jul, 2014 18:52

Geweldig al die verhalen!
de mijne: vorig seizoen zomerwielen er weer onder gezet. Bouten 'Hand vast' aangedraaid met het plan om na 4x wissel en
als de auto weer in de veren staat alles de momentsleutel vast te draaien. Even iets anders doen en helemaal vergeten...
'S avonds begon de auto wel erg zwabberig te worden;-)
Bij de eerste afrit er af en onderaan op de carpoolplaats stond: de ANWB man!
Maar even eerlijk opgebiegd en z'n sleutel mogen lenen.
Gênant, dat wel...

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » di 15 jul, 2014 20:22

Momentsleutels kunnen meehelpen tot kwetsuren als domkoppen er niet nadenkend mee aan de slag gaan.

Voorbeeld 1: Toen m'n 99 nog m'n dagelijks vervoer was had ik een wiellager linksvoor dat niet meer fris was. De precieze aanleiding herinner ik me niet meer, maar ik wilde voor de zekerheid de naafmoer nog eens extra aandraaien om het korte stukje naar het station te kunnen rijden terwijl ik in afwachting was van een seintje van m'n garagist dat er een nieuw lager was aangekomen. Die moer moet vast met 280(?) Nm, mijn momentsleutel ging tot 210. Ik zat op m'n knieën naast de auto met m'n volle gewicht op de momentsleutel te drukken. De momentsleutel gaf een klik en ik dacht:"Doordouwen, zo hard mogelijk", aldus geschiedde. Dat kon de sleutel niet meer aan en hij deed van "krak" en ik ramde met m'n kin op de motorkap. Ik dacht in eerste instantie dat ik een paar voortanden kwijt was, maar alles zat nog op z'n plaats. Wel zat er een deukje in de motorkap. Op m'n kin zat onderhuids een stukje wondweefsel, nauwelijks zichtbaar, maar iedere keer als ik me schoor werd dat plekje dun geschild. Dat heeft zeker twee jaar geduurd. De moraal van dit verhaal: gebruik je een momentsleutel, verzeker je ervan dat je niet ergens op kan knallen als ie opeens doorschiet.

Voorbeeld 2: Twee jaar terug was ik in april de winterwielen van m'n 9000 aan het wisselen voor zomerwielen. Er zat een bout nogal vast en ik zette extra kracht om 'm los te krijgen. Ik had de sleutel normaal vast, dus vingers rond de schacht van de sleutel. Opeens schoot de bout los en m'n middelvinger kwam knel tussen de sleutel en een steen van de steenslag die we op het erf hebben liggen. Resultaat: nagel blauw, nagel eraf en niet eerder dan einde december dat ik de nieuwgegroeide nagel voor het eerst kon knippen. In de tussentijd een hoop ongemak. De moraal van dit verhaal: gebruik je een momentsleutel en je duwt er op om iets los te krijgen, hou 'm niet vast met je vingers er omheen maar duw met vlakke hand.

Alex

Plaats reactie