Blunders bij het klussen

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Blunders bij het klussen

Bericht door ReinO » di 15 jul, 2014 20:28

superverhaal: tanden in de motorkap...

zelf ooit eens snel snel bij min 4 de olie verwisseld op straat. de sleutel schoot uit en een gapende wond op mijn voorhoofd.
verbinden en snel door, alles geregeld, kerstdiner achter de kiezen met een dot op het voorhoofd en de volgende dag naar huis.
na 45 km klonk bonk.
had ik de versnellingsbak laten leeglopen en ik het maar raar vinden dat ik zo weinig olie moest bijvullen: ' komt door de kou'.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » di 15 jul, 2014 20:40

:)

Bedoel ik.
Ooit eens de olie van mijn Peugeot 5 verwisseld bij min 4 overdag.
snel snel en de ringsleutel schoot uit richting voorhoofd.
Bloeden als een rund dus de dop er weer op. Op straat zonder krik: toen was ik 65kilo en afgetraind.
op naar het kerstdiner, en na de overnachting naar huis, klonk bonk en stilstaan.
Had ik de versnellingsbak gedaan... .

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » di 15 jul, 2014 20:52

je bent er nog steeds niet helder van:

Peugeot 5?

Funky Dude
In memoriam †

Bericht door Funky Dude » di 15 jul, 2014 21:30

Momentsleutels zijn over het algemeen niet bedoeld om dingen mee los te draaien...
... en vaak worden ze geleverd met een instructieblaadje...

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » di 15 jul, 2014 22:53

Sorry,
Renault 5 !

werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door werli » do 24 jul, 2014 7:34

heey
laatst een afbreker met kapotte motor ontmanteld
carter eraf gehaald en idd de zeef zat zo goed als dicht maar wat ik er wel in vond
stukken van de distributie geleiders ,toch zat er een complete distributie zgan op
er zijn dus prutsers (kan het geen mekanikers noemen ) die wel een distributie kunnen steken en dat kan ook niet iederéén maar dan wel het carter voor afval container aanzien
een distributie kost toch al iets en is een behoorlijke ingreep om te doen, doe het dan netjes
ik wilde dit even kwijt gewoon omdat ik er zo met ongeloof bij uitkwam
mvg werner

gfgf
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door gfgf » do 24 jul, 2014 15:05

Klein leed: in een wit t-shirt stof wegblazen van een kleppendeksel terwijl er een plasje olie in een schoefgat lag. Resultaat: spikkelbeer!

odin1899
Donateur
Donateur

Bericht door odin1899 » do 31 jul, 2014 8:45

:lol: Meesterlijk.

Robinson1
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Robinson1 » ma 04 aug, 2014 12:47

Vandaag wat kleine klusjes aan Blacky gedaan; wisselen van de ruitenwisserarmen en in de goede stand zetten. Armsteun installeren, en fachsia wisselen voor een exemplaar met intacte "buisjes" zodat de verlichting weer netjes werkt.

Zeer tevreden alles weer teruggebouwd, totdat ik erachter kwam.......

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

nastydrive
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door nastydrive » ma 04 aug, 2014 14:48

FF weer de facia losmaken en de voor deze spiegelbesturing gemaakte uitsparingen via de achterzijde eruit zagen :D

wkoolhaas
Donateur
Donateur

Bericht door wkoolhaas » do 07 aug, 2014 21:39

Jaren geleden een mooie 2e hands Kawasaki Z900 gekocht :D . Bleek na een poosje de nokkenaskettingspanner lam. Dus nieuwe gehaald en er op gezet, motor starten ..Kloink en een grote scheet uit de uitlaat daarna stilte. Vergeten de ketting ook te spannen, ketting was een paar tandjes versprongen over de nokkenassen en alle kleppen krom. Dus cylinderkop er af en naar de dealer. Die keek mij meewarig aan en zei alleen maar "dit is heel ernstig" waar op ik heel schaapachtig ja knikte :oops: . Dus de boel reviseren, maar ja alles ligt dan open dus ook de cylinders maar frezen en honen, nieuwe nokkenasketting enz. Daar ging een maandsalaris en vriendin niet meer blij. Gelukkig heb ik beide nog.

Nog ééntje, recentelijk. Motormaaier liep niet zo lekker meer en sloeg soms zomaar af. Alles gesloopt, benzinekraan, carburatie, ontsteking nagekeken alles schoongemaakt en afgesteld. Geen verbetering hmmm nieuwe bougie, ook geen verbetering, nog eens kijken.. :-S+ bougiedopje lam. Even een nieuwe er op en alles over, wel een paar uur verder ;-|+
Willem

wkoolhaas
Donateur
Donateur

Bericht door wkoolhaas » do 07 aug, 2014 21:50

Schiet mij nog een te binnen. Twee jaar geleden vakantie in zuid frankrijk met de 900 classic, dochterlief net rijbewijs dus veel rijden he.
Afval wegbrengen geen probleem, brede ingang bij de Dechetterie met in het midden een ijzeren blok waar de pen van het draaihek in valt. Dochter denkt "ik neem het midden" en rijd de hele uitlaat onder de auto uit. Auto weggesleept en drie dagen bij de enige garage in het dorp voor een hele nieuwe uitlaat. Komen we terug in NL zegt onze garagist dat het niet de goede uitlaat is ;-|+ Dus de boel maar weer vervangen, gelukkig kon de andere uitlaat geruild worden.
Willem

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » vr 08 aug, 2014 9:15

ben aan het verbouwen,

ff iets van achter de kant pakken, valt er een balkje om.
dong precies op de motorkap ;-|+

dacht de vorige avond nog;
zal ik de auto binnen zetten ivm zwaluwen in de schuur, of laat ik hem buitenstaan :cry:

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » vr 08 aug, 2014 12:33

Ik liet ooit een pas gespoten motorkap buiten staan omdat ik niet meteen plek kon maken binnen.
's Avonds kom ik thuis, was hij omgewaaid en op een fiets gevallen.
Ik ben er een week ziek van geweest :? .

DaVinz
Geregistreerd lid

Bericht door DaVinz » vr 08 aug, 2014 12:59

haha ja das zuur..

Plaats reactie