Blunders bij het klussen
-
Efraim
- Geregistreerd lid
Re: Blunders bij het klussen
Ik heb een mooie toevoeging! Paar maand geleden bij het verversen van de remvloeistof van mijn classic, zo'n easybleed apparaat gekocht om het onszelf makkelijk te maken. Ging voor geen meter, erg frustrerend. Week later was duidelijk waarom: geen perslucht gebruikt
Nu ben ik niet zo'n sleutelaar maar dit was wel heel dom.
-
jaap noord
- Geregistreerd lid
In de veronderstelling de stoelverwarming even aan te sluiten, er zaten immers maar 2 draden aan de stoel. Niet eerst even doormeten, maar direct op de stekker onder de stoel aansluiten. Dan komt het grote test moment. Schakelaar stoelverwarming op het dashboard inschakelen en dan....?.....BOEM KNAL.....
Bleek het de draden van de side airbag te zijn geweest.
Knal is niet fijn, vooral die fluittoon in je oor!! Hele zijkant van de stoel naar z'n grootje. Gelukkig stond de deur nog open en ging alle zooi naar buiten.
Vandaag nieuwe stoel gescoord en weer geplaatst. Deze had ook maar 2 draden, maar niet meer aangesloten.
Bleek het de draden van de side airbag te zijn geweest.
Knal is niet fijn, vooral die fluittoon in je oor!! Hele zijkant van de stoel naar z'n grootje. Gelukkig stond de deur nog open en ging alle zooi naar buiten.
Vandaag nieuwe stoel gescoord en weer geplaatst. Deze had ook maar 2 draden, maar niet meer aangesloten.
-
blue city
- Donateur (3x)

Dus in het vervolg geen jaap noord meer op het forum, maar jaap plofzak.
-
hansch
- Geregistreerd lid
Gisteren voor de eerste keer met de cabrio op pad, dak open en genieten, ritje Venlo-Nijmegen-Venlo. Op 15 km voor Venlo in geluid net of er met de vlakke hand op de motorkap slaat. Driehoekje op het dashbord brand en het accy lampje
Auto aan de kant, motorkap open, wat blijkt is de Multi riem er afgelopen maar niet kapot.
Wegenwacht gebeld en binnen een uur de riem er weer op, op advies langzaam naar de garage rijden.
Snap alleen niet waarom de Multi riem van de poelies af kan lopen, volgens de WW liep een van de poelies niet meer helemaal lekker
Halverwege weer het zelfde geluid, midden op de Maas brug
langzaam verder gereden tot ik veilig kon stoppen langs de kant van de weg.
Vrouw gebeld die kwam met de andere Saab 9-3 om de cabrio af te slepen, so far so good. Nu komt het, het was inmiddels wat donker geworden en bij het aanhaken van de sleepkabel aan het sleepoog, per abuis de stuurbekrachtigingsbuis, aan de buis de resterende 8 km de cabrio naar de garage gesleept.
Moet zeggen dat die buizen behoorlijk sterk zijn
Maar behoorlijk balen kan ik je zeggen, de buis steekt 20 cm uit de voorbumper waar het sleepoog zit
Weer een hoop leergeld geleerd
Auto aan de kant, motorkap open, wat blijkt is de Multi riem er afgelopen maar niet kapot.
Wegenwacht gebeld en binnen een uur de riem er weer op, op advies langzaam naar de garage rijden.
Snap alleen niet waarom de Multi riem van de poelies af kan lopen, volgens de WW liep een van de poelies niet meer helemaal lekker
Halverwege weer het zelfde geluid, midden op de Maas brug
Vrouw gebeld die kwam met de andere Saab 9-3 om de cabrio af te slepen, so far so good. Nu komt het, het was inmiddels wat donker geworden en bij het aanhaken van de sleepkabel aan het sleepoog, per abuis de stuurbekrachtigingsbuis, aan de buis de resterende 8 km de cabrio naar de garage gesleept.
Moet zeggen dat die buizen behoorlijk sterk zijn
Maar behoorlijk balen kan ik je zeggen, de buis steekt 20 cm uit de voorbumper waar het sleepoog zit
Weer een hoop leergeld geleerd
-
jaap noord
- Geregistreerd lid
Dat van de buis is een meer gehoord verhaal (helaas).
-
ReinO
- Donateur (2x)

ik vind die van jou (jaap) wel in de top 10 thuis horen -goed bedoeld hoor-.
-
Injectie
- Moderator
Die stuurbekrachtigingsleiding is geliefd bij slepers idd
-
PeterJansens
- Geregistreerd lid
...is ook wel wat voor scrabble spelers (scrabblers?), is dat drie keer woordwaarde?Injectie schreef:Die stuurbekrachtigingsleiding is geliefd bij slepers idd
-
jaap noord
- Geregistreerd lid
Rein, ik vond /vind het zelf ook wel hilarisch. Was wel blij dat ik de volgende dag weer een nieuwe stoel in dezelfde kleur had.
-
veenaalt
- Donateur (7x)

viewtopic.php?f=43&t=151278 gereedschap verdwenen. 
-
Marius0404
- Donateur (7x)

ik dacht 'lekker grijs weer, tijd voor een vrolijk geluid'.
achterin m'n 900turbo ook maar eens een hifi-upgrade.
het hele topic de classic-radio-frustratie doorgelezen (da's al een klus op zich)
boxjes onder de oortjes achterin of juist zagen in de hoedenplank (daar zijn ook diverse topics over)
uiteindelijk zat ik de instellingen van de radio nog even fine te tunen: he, fader, waarom staat die alleen op voor.
juist ja, er zitten dus al JBL's achter.
was al het klussen maar zo simpel, dan nam ik de blunder op de koop toe
achterin m'n 900turbo ook maar eens een hifi-upgrade.
het hele topic de classic-radio-frustratie doorgelezen (da's al een klus op zich)
boxjes onder de oortjes achterin of juist zagen in de hoedenplank (daar zijn ook diverse topics over)
uiteindelijk zat ik de instellingen van de radio nog even fine te tunen: he, fader, waarom staat die alleen op voor.
juist ja, er zitten dus al JBL's achter.
was al het klussen maar zo simpel, dan nam ik de blunder op de koop toe
-
1600GT
- Donateur

Hey,
Leuke topic,
Mijn blunder van afgelopen tijd.
Voor vertrek nog 'even snel' het EVAP klepje van mijn Aero naast de olievuldop proberen te vervangen.
Heb nog een kwartiertje tijd voor we moeten vertrekken. Dus dat gaat zeker lukken.
Mijn olieverbruik moest er maar eens door verholpen zijn.
Zoals te verwachten was breekt het klepje natuurlijk af in de plastieken slag en niet aan de kant van de rubberen slang naar het gasklephuis.
Dan maar even snel de slang inkorten met een scherp mes, reserveklepje erin....
Resultaat broze plastiek slang scheurt natuurlijk door. En het andere klepje past er dus niet meer in.
Ook de nippels van mijn reserveklepje waren dunner dan het origineel stuk.
Gevolg: tripje naar de onderdelen zaak waar ze geen Saab onderdelen verkopen. Neen, die maat en zulke slangen hebben we niet.
Gelukkig mocht ik zelf in het magazijn rondkijken op zoek naar passende nippels en slangen.
Een uurtje later het reserve klepje toch in de kapotte slag kunnen wringen en kunnen verbinden met een stuk brandstofslang.
Afgelopen week dan nog een blunder van de garage erbij.
U hebt de wagen vanmiddag nodig? Ja dan vervangen we de katalysator deze voormiddag toch wel even snel.
Even later volgde het telefoontje
Bout van de turbo gaat niet los.
Resultaat: kerstweekend zonder saab. Begin stilaan afkikverschijnselen te vertonen.
Leuke topic,
Mijn blunder van afgelopen tijd.
Voor vertrek nog 'even snel' het EVAP klepje van mijn Aero naast de olievuldop proberen te vervangen.
Heb nog een kwartiertje tijd voor we moeten vertrekken. Dus dat gaat zeker lukken.
Zoals te verwachten was breekt het klepje natuurlijk af in de plastieken slag en niet aan de kant van de rubberen slang naar het gasklephuis.
Dan maar even snel de slang inkorten met een scherp mes, reserveklepje erin....
Resultaat broze plastiek slang scheurt natuurlijk door. En het andere klepje past er dus niet meer in.
Ook de nippels van mijn reserveklepje waren dunner dan het origineel stuk.
Gevolg: tripje naar de onderdelen zaak waar ze geen Saab onderdelen verkopen. Neen, die maat en zulke slangen hebben we niet.
Gelukkig mocht ik zelf in het magazijn rondkijken op zoek naar passende nippels en slangen.
Een uurtje later het reserve klepje toch in de kapotte slag kunnen wringen en kunnen verbinden met een stuk brandstofslang.
Afgelopen week dan nog een blunder van de garage erbij.
U hebt de wagen vanmiddag nodig? Ja dan vervangen we de katalysator deze voormiddag toch wel even snel.
Even later volgde het telefoontje
Bout van de turbo gaat niet los.
Resultaat: kerstweekend zonder saab. Begin stilaan afkikverschijnselen te vertonen.