Wie is de gemiddelde Saabrijder..?

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Coby01
Geregistreerd lid

Bericht door Coby01 » zo 08 mar, 2009 14:35

Ik ook dan maar...

Ik ben 18 jaar, rij nu in mijn 3e saab (1e ging kapot, en ik had het geld niet om hem te laten repareren, 2e was een 9000 aero, veel te duur voor een 18-jarige, en die heb ik aan mijn vader verkocht, en nu weer in een 900NG)

Ik heb een dikke 4 jaar bij AH gewerkt, waar ik ben begonnen aan een small business and retail management opleiding, maar ik werd zo gek van de dagenlijkse sleur bij AH dat ik in dec. ontslag heb genomen. Ik heb een paar weken geleden te horen gekregen dat ik ben aangenomen op de IVA in driebergen voor het volgende studiejaar.

Tot die tijd volg ik een paar curssusen, en ben ik werkzaam bij VES, een bedrijf dat alle verkeers diensten doet, van parkeerwacht en valet parking, tot VIP chauffeur, en dan is dat laatste natuurlijk het leukste...

Ik woon nog in het huis van mijn vader, maar mijn vader is het grootste deel van de week bij zijn vriendin, dus heb ik meestal het huis voor mijzelf, en mijn vader gaat in april weer trouwen met zijn vriendin, en helaas dan ook met z'n alle naar een huis in Nijmegen, dus dat zal wel weer even wennen worden, maar goed, zoals ik het nu heb is ook wel erg luxe voor een 18-jarige...

Gebruikersavatar
millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » zo 08 mar, 2009 15:47

Zou het gemiddelde hier zo laag zijn omdat de Saab-rijder jonger is of omdat de jonge Saab-rijder het forum beter weet te vinden?

Ikzelf ben 23 jaar, woon in mijn eigen appartementje in Eindhoven. Overdag werk ik in de hypothekenbranche voor een van Neerlands banken en in de avonduurtjes studeer ik MER in Den Bosch. Dat geeft mij weer een goed excuus om de Saab te gebruiken.

De 9-5 is mijn eerste autootje. Als bijbaantje heb ik (net als bovenstaande) auto's heen en weer gereden, toen viel me al op dat zelfs die oudere Saabjes gewoon goed presteren nadat ze als lease auto helemaal zijn afgereden. Dat in schril contrast met de meeste ex-lease bakken.

Gebruikersavatar
Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » zo 08 mar, 2009 16:06

millerman schreef:Als bijbaantje heb ik (net als bovenstaande) auto's heen en weer gereden, toen viel me al op dat zelfs die oudere Saabjes gewoon goed presteren nadat ze als lease auto helemaal zijn afgereden. Dat in schril contrast met de meeste ex-lease bakken.
Misschien gaan SAABrijders netter met de auto om.

Gebruikersavatar
millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » zo 08 mar, 2009 16:31

Dat vind ik ook een mooie gedachte! Combinatie van beide argumenten.

Gebruikersavatar
savaan76
Geregistreerd lid

Bericht door savaan76 » zo 08 mar, 2009 16:39

ik ben aangenomen op de IVA in driebergen voor het volgende studiejaar.
Dat is leuk Sjoerdk ook, 2 Saabspruiten op de IVA dus :wink:

Dre2009
Geregistreerd lid

Bericht door Dre2009 » zo 08 mar, 2009 19:38

Gisteren mijn eerste Saab gekocht, al jaren rondgereden met diverse auto's van de zaak ( weinig merkkeuze :? ) en was het zat. De auto van de zaak alleen tijdens het werk en in de vrije tijd genieten in mijn sport sedan van 2006 samen met mijn vrouw(35) en 2 dochters (7 & 6)

1,5 inkomen en wel iets boven modaal :bow:

EricDH
Geregistreerd lid

Bericht door EricDH » zo 08 mar, 2009 20:11

Ik rijd sinds kort in mijn 2e Saab. De 1e heb ik gehad van 2002 tot 2006. Nu sinds kort een 9-3 SE 1.8t.

Ik ben 45 (haal ik de gemiddelde leeftijd nu weer omhoog?), getrouwd. Samen met mijn vrouw heb ik twee kinderen (beide jongens) van 17 en 13. Ik werk al 22 jaar in de petrochemische industrie. Ik heb bij verschillende ingenieursburo's gewerkt die grote installaties ontwerpen en bouwen.

Gebruikersavatar
djairo
Geregistreerd lid

Bericht door djairo » zo 15 mar, 2009 13:49

Ik ben Frank,48 jaar(maar je ziet het er niet aan :wink: )samen met vrouwtje Dominique,en vader van 5 kinderen,2 uit m'n éérste huwelijk,Filip 22(is het huis al uit en woont samen met z'n vriendin) en Laura 18,zoontje van Dominique Yenzo 15,en samen met Dominique nog 2 kleine koters,Djairo 4 jaar en Mauro bijna 3 jaar,dus groot gezin,daarbij hondje Bas(Basset-Hound)2 katten,duifjes en kippen.
Hobby's,Motorrijden(BMW R1150GS)tuurlijk classic Saab(900 4 deurs sedan uit 87 met steilsnuit)heb steeds Saab's gehad,ben al aan m'n 10de toe denk ik,maar het laatste jaar enkel als hobby,voor dagdagelijks vervoer een Renault Kangoo.(veel zuiniger en practischer,maar totaal geen"emotionele band" mee)
Ook tuinieren boeit mij,bewerk met vrouwtje een stuk grond van 500 vierkante meter,waar we op natuurlijke wijze zelf onze biologische groenten en fruit verbouwen.
Ook wekelijks een bezoekje aan m'n stamcafeetje,met de vrienden,genietend van een lekkere"Duvel"(of 2 :P )maar dan wel met de fiets heen en terug,is één van m'n favoriete bezigheden.
Werk nu bijna 20 jaar in de verzorgingssector als opvoeder/begeleider in een voorziening voor volwassennen met een mentale beperking.
Wonen in het landelijke Bornem tussen de koeien,en de boerderijen,op 500 meter van de Schelde,is de streek van "Stille Waters"(VRT reeks een jaar of 5 geleden).
Al bij al ben ik een zéér gelukkige mens :wink:

Frank

Gebruikersavatar
Caracalla
Geregistreerd lid

Bericht door Caracalla » zo 15 mar, 2009 14:14

EricDH schreef:Ik rijd sinds kort in mijn 2e Saab. De 1e heb ik gehad van 2002 tot 2006. Nu sinds kort een 9-3 SE 1.8t.

Ik ben 45 (haal ik de gemiddelde leeftijd nu weer omhoog?), getrouwd. Samen met mijn vrouw heb ik twee kinderen (beide jongens) van 17 en 13. Ik werk al 22 jaar in de petrochemische industrie. Ik heb bij verschillende ingenieursburo's gewerkt die grote installaties ontwerpen en bouwen.
'k Zal ik de gemiddelde leeftijd weer omlaag trekken

Ik ben Dieter en 20 jaar (21 in april).
Heb sinds drie maandjes een 9-3SS Vector full option (1.8t)

eigenlijk was ik op zoek achter een goede duitser
maar ik kwam een saab tegen in mijn budget, en ik moest niet lang meer twijfelen :)

pluspunt is: er staat op 1.8... maar't is wel een 2 liter. En van m'n vader mocht ik absoluuuuut géééén twee liter kopen "maarja vader, 't is maar een 1.8" :twisted:

Gebruikersavatar
Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » zo 15 mar, 2009 14:20

Haha. Nu nog chippen en papa is helemaal om de tuin geleid. :lol:

Gebruikersavatar
carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » zo 15 mar, 2009 15:00

Nou omdat het zondag is een de zon nog niet echt schijnt,
Ik heet eigenlijk Maurice, ben net 54, wissel vaker van auto dan van vrouw, dus al 35 jaar bij dezelfde (hik), zij deelt mijn autofiemel dat geeft de doorslag. Twee kinderen, waarvan er een helaas is overleden.
Rij nu in mijn 10e Saab, de 9.3 SC. Wegens een vervroegde "pensioenering" wegens arbeidongeschiktheid heb ik nu eindelijk meer tijd voor allerlei hobbies zoals de Saab. In deeltijd werk ik nog in de vastgoedbeleggingbusines, vooral met cijfers, rapportages, fiscaal en juridisch geneuzel. Zo heeft elk nadeel weer zijn voordeel.
Heb mijn vrouw vroeger opgezadeld met allerlei auto's waaronder een BMW 1600 Cabrio en een 9.3-I cabrio, omdat ik vaak met lease auto's reed, daar ben ik maar vanaf gestapt en ze heeft nu een nog frisse A2.
De 9.3 SC is de opvolger van de 9.3 SS die ik na mijn revalidatie had gekocht, ik rij nu niet meer zo veel en dan is cabrio rijden toch leuker.
Ik ben uiteraard kind aan huis bij mijn Saab-dealer die ik nu al 22 jaar lang lastig val met allerlei vragen en kritische opmerkingen.
Recentelijk is de 9.3 SC nog voorzien van een Hirsch stage 1 wegens de actie en uiteraard de garantie. Hij stuurt nog niet zo superstrak als de 900 SE Carlsson die ik in 1997/99 heb gehad, maar dat wordt nog verbeterd in de nabije toekomst. Gelukkig is in de beurt een mooie nieuwe test route waar nog geen flitsers zijn en weinig verkeer.

Gebruikersavatar
Davione
Geregistreerd lid

Bericht door Davione » zo 15 mar, 2009 23:03

Ik ben 20 jaar, moet morgen mijn praktijk voor rijbewijs gaan doen, en jawel in een saab ( 95 van '98 ). Ben niet getrouwd, heb wel een pracht van een vriendin. Momenteel volg ik Bedrijfskunde aan de universiteit van antwerpen om zo verder te gaan voor bedrijfsrevisor. Verder woon ik nog altij thuis.

We hebben momenteel 4 saabs thuis rijden, waarvan 1 te koop staat. Aangezien ik die 95 ter mijn beschikking zal krijgen, word er door mijn ouders momenteel gezogd naar een ( kleinere ) saab.

Saphegen
Geregistreerd lid

Bericht door Saphegen » ma 16 mar, 2009 17:43

Mijn naam is Paul en ik ben 22 jaar oud.
Ik ben werkzaam als beveiliger en mijn vriendin zit op school zodat ze over een paar jaar aan het werk kan in de zorg.
Wij wonen sinds kort samen, wat ons uitstekend bevalt.

Ik rijd een Saab 9000 cs uit '94. Deze zal over een tijdje helaas de deur uit moeten omdat hij me toch een slokje teveel lust en ik er iets teveel kilometers mee maak.

Als mn Saab eenmaal de deur uit is zal ik hem waarschijnlijk erg gaan missen, maar ik weet zeker dat dit niet mijn laatste Saab zal zijn.

Aldus een klein stukje van mijn persoonlijkheid op het web. ;)

Gebruikersavatar
olavmarchand
Geregistreerd lid

Bericht door olavmarchand » ma 16 mar, 2009 23:43

Ik ben Olav, 33 jaar
Fervent BMW-rijder eigenlijk, maar noodgedwongen Saab-rijder geworden. Gestopt met ondernemen en de BMW werd zakelijk gereden.
Geen spijt van de Saab hoor, is wel heel iets anders.

Woon al 9 jaar samen met dezelfde vriendin, bevalt nog steeds uitstekend. Wissel vaak van auto, nooit meer van vrouw.

Tweeverdieners zijn wij ook, allebei full-time, druk leven dus want:

1 dochtertje van nu 4 jaar oud.

Voor de fun rijden we nu ook een Fiat Barchetta Special Edtition, donkerpaars, rode kap, rood leer. Ook leuk!

Ben ik de gemiddelde Saab rijder?
Mwah, denk het niet.

Gebruikersavatar
Tenfour
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Tenfour » di 17 mar, 2009 0:21

Nou ja, je woont in Tilburg en je hebt een Saab. Dat spreekt in je voordeel :wink:. Ben wel benieuwd naar een foto van de Fiat. Woon je trouwens in de Reeshof?

Plaats reactie