Saab groet

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Menno
Geregistreerd lid

Bericht door Menno » vr 24 apr, 2009 19:39

Zoals die 900s van je?

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » vr 24 apr, 2009 19:41

hier, in het 'mondaine Gooi' kan ik wel blíjven zwaaien...

Saabs genoeg. veel Caabs met dames van middelbare leeftijd, al dan niet met facelift (de dames...) 8)

maar ja: twee handjes aan het stuur, he...ik rijd tenslotte met 15 ton staal en polyester over de weg. 't is beter als dat heel blijft :shock:

Menno
Geregistreerd lid

Bericht door Menno » vr 24 apr, 2009 19:46

Wow, 15 ton staal en polyester; dat die Skoda zoveel weegt zeg :shock:

nics
Geregistreerd lid

Bericht door nics » vr 24 apr, 2009 20:09

zwaai, toeter af en toe en heb ook wel eens grootlicht even aan. En dat met een 9-3. Valt me op dat dan vaak geen enkele reactie terug komt.
In de 99 schrik ik regelmatig van anderen die als eerste groeten ;-)

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » vr 24 apr, 2009 20:26

Menno schreef:Wow, 15 ton staal en polyester; dat die Skoda zoveel weegt zeg
haha nee joh...

bus van de zaak:

Afbeelding

gefotografeerd op halte station Hilversum

(de Skoda is inmiddels 19 auto's geleden, in 1992. waarschijnlijk al 3x gerecycled)

GHIA
Geregistreerd lid

Bericht door GHIA » za 25 apr, 2009 12:32

aZuL2001 schreef:Vanochtend rond een uur of elf op de zuidelijke rondweg in Breda kwam een andere donkere classic me al knipperend en wuivend tegemoet...

Netjes teruggewuifd en geknipperd, kon hij mooi mijn xenon bewonderen
Heb je nog steeds die fiets aan je voorbumper hangen ... :twisted:

Ghanz
Geregistreerd lid

Bericht door Ghanz » za 25 apr, 2009 21:34

Harder bijten Menno!

BMWillem
Geregistreerd lid

Bericht door BMWillem » zo 26 apr, 2009 23:09

Vanuit de classic groet ik iig andere classics en oudere modellen Saab.
Vanuit jongere modellen reageert met dan meestal niet, zit men je schaapachtig aan te gapen of zijn het idd ouwe vellen die maar beter op de weg kunnen letten...

Vanuit de 9-3 groeten heeft geen zin, zelf niet naar klassieke Saabrijders...
Jammer, was met de 2cv en de Kever wel anders, dan wordt je altijd enthousiast gegroet...

shearwater
In memoriam †

Bericht door shearwater » ma 27 apr, 2009 9:39

Ben er eigenlijk mee opgehouden. Vanuit de 9-3 estate kreeg ik zelden nooit repsons (ze kijken niet eens, die classicrijders....). Met de cabrio wil het nog wel eens lukken met een andere Caab-rijder. Maar over het geheel is het groeten maar een teleurstellende bezigheid.

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » ma 27 apr, 2009 9:58

Seconding shearwater: Ik kijk altijd wel vriendelijk, maar telkenmale onbeantwoord zwaaien geeft me zo'n gevoel van miskenning, dus ik doe het niet meer... Maar ik heb zelf nooit een classic gehad, dus misschien ligt het daaraan. . Wel kijk ik altijd hoopvol of mensen mijn plaathouder of (sinds kort) rescue-saab sticker misschien opmerken, maar ook dat schijnt niet erg op te vallen.

Als ik met mijn klassieke Merc W108 rijd, en kom een zusterschip tegen wordt er meestal wel uitbundig gereageerd, tot soms selfs volgen tot de eerst mogelijk parkeerplaats, uitstappen en handje schudden.

Robert Toet
Geregistreerd lid

Bericht door Robert Toet » ma 27 apr, 2009 10:24

Ik groette vanuit mijn classic ook altijd en ik merkte dat andere classic rijders dit heel vaak ook deden. Ik persoonlijk denk ook dat het toch iets meer voor classic rijders is. Dat zijn toch mensen die vaker nog bewuster ervoor kiezen om in een bepaald type auto te rijden. Daarbij wil ik niet zeggen dat mensen die een nieuwere Saab kopen dit niet bewust doen maar het rijden in een oud beestje roept denk ik onderling nog meer saamhorigheid op. Ik merkte bijvoorbeeld gisteren op , al rijdend in een volvo amazon, dat ook mensen in andere type klassieke auto's beginnen te zwaaien en toeteren. Ik vrees dat dit met nieuwe auto's gewoon minder het geval is. Ik denk dat alle niewe E-rijders ook niet naar elkaar zwaaien omdat ze toevallig hetzelfde merk auto gekozen hebben. Je zou kunnen blijven zwaaien, maar twee klassieke mercedessen zullen daarentegen best hun hand eens op kunnen steken. Je komt er dan ook veel minder van tegen. Zomaar mijn gedachte hierover.

®oughne©k
Geregistreerd lid

Bericht door ®oughne©k » ma 27 apr, 2009 18:09

gvd krijg ik wéér geen respect, omdat mijn auto niet oud genoeg is? :comegetsome:

Robert Toet
Geregistreerd lid

Bericht door Robert Toet » ma 27 apr, 2009 20:41

Helaas :D

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » ma 27 apr, 2009 20:44

®oughne©k schreef:gvd krijg ik wéér geen respect, omdat mijn auto niet oud genoeg is? :comegetsome:
Wij hebben er ook last van en ons karretje is 17 jaar oud. :wink:

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 27 apr, 2009 20:49

tsk... als als die 9-3 en 9-5 rijders niet eens mijn auto een blik waardig gunnen ga ik ook geen moeite doen.

Plaats reactie