sterkstromer schreef: ↑wo 23 sep, 2020 8:28
De discussie of CO2-uitstoot beperken noodzakelijk is, is volgens mij alleen nog ongoing in kwaadaardige Clintel-omgevingen. In mijn ogen is dit een gepasseerd station. Of kernenergie een oplossing is... ik denk zelf dat dat met de huidige technologie niet het geval is. Sowieso is de kWh-prijs van een kerncentrale volgens mij veel hoger dan van andere CO2-arme energiebronnen. Als je een probleem hebt met het subsidiëren van energiebronnen, valt kernenergie onmiddellijk af.
Uhm... Ja, daarom heeft duitsland met die Groene stroom golf die ze daar hebben aangezwengelt ook een gigantisch hoge kWh prijs... En Frankrijk, die vrolijk door gaat op kernenergie een aardig lage kWh prijs...
Daar komt nog bij dat ze in Duitsland als de windmolens entheousiast draaien, ze overdag een energie overschot hebben, en dus de buurlanden Betalen (!) om stroom af te nemen. En als het niet waait Betalen ze de buurlanden om toch a.u.b. ook wat stroom te mogen hebben.
Kernenergie is vooralsnog een van de goedkoopste manier om 'groene' stroom op te wekken. Het grote nadeel zit hem alleen in de resten splijtstoffen die overblijven.
Wat ook nog erg vaak vergeten word voor het maken van accu's, is hoe Lithium word gewonnen. Hiervoor word onder andere in Afrika water de grond in gepompt, om lithium op te lossen wat diep onder de grond zit. Vervolgens word dit dus weer omhoog gepompt, en in grote vlakke bassin's verdeelt, zodat het water weer kan verdampen, en het lithium achter blijft voor verdere verwerking.
Dit heeft een erg negatieve invloed op het grondwaterpeil daar.. omdat het over gigantische hoeveelheden water gaat. maar ook word er dus bewust heel veel gronwater naar het oppervlak gepompt omdaar de verdampen.. en als men in het lijstje kijkt is waterdamp een nog veeeeeeel erger 'broeikasgas' dan CO2.
Uiteindelijk gaat de hele klimaatgekte puur om het geld. Wij moeten hier dramatisch gaan bezuinigen voor een paar procent (als we dat al redden) terwijl ze in China tot 2030 Massaal bij bouwen, omdat men heeft ondertekend vanaf dan niet meer 'meer' co2 uit te gaan stoten. Dus nu maar even deze grens zo hoog mogelijk pushen, dan kan het straks altijd makkelijk gelijk blijven of iets minder worden.
Volg het geld zou ik zeggen..