Post hier ontvangen complimenten

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
phanot
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Post hier ontvangen complimenten

Bericht door phanot » do 02 sep, 2021 13:53

Afgelopen week ca 2000 km afgelegd met de 900 sedan.
Ik (of de auto) heb vele duimpjes gekregen, zelfs meerdere van vrouwen die doorgaans niets hebben met auto's.
Het valt mij op hoe respectvol er nu gekeken en ook rond de auto gelopen wordt; een heel verschil met ca 15 jaar geleden toen ik enkel meelijwekkende blikken of opmerkingen kreeg over de 900

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » do 02 sep, 2021 16:56

Ik ben gewend dat áls ik al een compliment krijg, het in de regel van mannen komt en die zelf over het algemeen ook in een ietwat eigenzinnige auto rijden. Petrolheads onder elkaar zeg maar. Dinsdag kreeg ik een compliment uit onverwachte hoek; de bestuurster van een Fiat 500 deed haar raam open om me te vertellen dat ik een hele mooie auto had. Mijn dag was weer gemaakt, blijft altijd leuk om zoiets te horen :D

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Ewout » do 02 sep, 2021 18:29

Gisteravond even een foto'tje geschoten bij het plaatselijke gemeentehuis:

Afbeelding

Een sportfietser voegde zich bij me: "Oh, wat een mooie, zeg!" Hij had er zelf ook zes gehad en een 96 en 99, maar reed nu Tesla. Telkens als hij er een ziet mist hij ze. Hij vertrok ook weer met complimenten. :wave:

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » vr 03 sep, 2021 10:03

Bij mij ook gisteravond op de terugweg van het werk, komt een Porsche 911 cabrio voor mij de weg op gedraaid vanaf de snelweg. Een vrij nieuw ding zo met ledbar en groene platen, meneer had er veel lol in om tussensprintjes te doen, klonk geweldig. :O:

Zo eentje:
Afbeelding

*Ik* vond dat ik best goed mee kon komen met zijn sprintjes, als ik net in goede versnelling zat en mijn turbo al in het opspoel toerental bereik zat. Natuurlijk ben ik kansloos als het echt hard zou gaan, maar zo van 50 tot 120 deed ik de Porsche meneer toch wel een beetje verbazen denk ik zo met mijn oude 900 Turbo met korte sprint primair. Hij reed met kap open en zal af en toe ook mijn BOV gehoord hebben. Toen hij op een gegeven moment afsloeg deed hij enthousiast zwaaien met het handje hoog zo zonder dak en hij kreeg ook wat claxon complimentjes terug van mij!

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » vr 03 sep, 2021 11:02

reiernumans schreef:
do 02 sep, 2021 16:56
de bestuurster van een Fiat 500
Reier, volgens mij ging het niet om de saab, dat was alleen maar ter ….. :mrgreen:

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » vr 03 sep, 2021 11:06

Ik moet zeggen bij oude Saabjes met meer chroom, krijg je meer complimenten.

Voor een oud niet gewassen exemplaar, met daarna de vermelding 650k op de tellert alleen maar verbazing

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » vr 03 sep, 2021 11:07

Ben ik zo slecht in signalen oppikken?! ;-(+

ico9-3
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door ico9-3 » vr 03 sep, 2021 12:08

Er gaat bijna geen rit voorbij met de 900 dat ik geen duimpje of een praatje ontvang.

Spatje
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Spatje » vr 03 sep, 2021 12:49

Bij de 9-5OG, vorige maand op vakantie in Franeker, stond er een man uitgebreid foto's te nemen op een parkeerplaats. Hele mooie uitvoering! Ik maak de foto's voor m'n zwager die is echt een Saab fan. De man zelf gaf de voorkeur aan klassieke Volvo's.
Ook met de 9-5NG, hoewel ik er niet veel mee onderweg ben, heel veel complimenten. Vaak in de zoiets als: Erg mooi model, zeldzaam zeker? Hoe is het met de onderdelen eigenlijk? Waarop ik moet zeggen dat ik het niet weet, er gaat nooit iets stuk :)
M'n vrouw heeft een Audi S3, zij krijgt ook echt heel veel commentaar en complimenten, maar vooral van een jonger publiek. Die stellen altijd de vraag aan haar: Hoeveel PK heeft tie? of :"Wilt u even revven" :-P+ De vraag over de PK's weet ze trouwens nooit te beantwoorden :D
We houden niet bij wie het meeste commentaar krijgt, maar het zal elkaar niet veel ontlopen. Wel is de rest van de familie verbaasd, zo bijzonder zijn die Saabs toch niet? Dat geeft weer aanknopingspunten om de opvoeding van de kids te vervolmaken :O:

Cornelius
Donateur (10x)
Donateur (10x)

Bericht door Cornelius » za 09 okt, 2021 8:45

Gistermiddag werd ik bij het Piazza Center in Gorinchem nog aangesproken door een man met Bosch service tenue: hij had 30 jaar aan Saabs gewerkt, zijn merk. Dus zijn dag was weer helemaal goed. Stond gisteren stil half op de rijbaan, en dan sta je al snel in de weg, dus ik kon daar niet lang blijven staan.
Zelf heeft hij een Saab van 40 jaar oud en vandaag op toerrit in de omgeving van Tiel. Mocht iemand hem daar :O: tegenkomen: doe hem de groeten.

TSR
Geregistreerd lid

Bericht door TSR » zo 31 okt, 2021 22:26

Deze maaltijdbezorger maakt een hele mooie foto.
Afbeelding

TSR
Geregistreerd lid

Bericht door TSR » zo 31 okt, 2021 22:28

Afbeelding
En dat werd vastgelegd door mijn overbuurman, soort compliment toch wel

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » zo 31 okt, 2021 22:38

Haha! Maaltijdbezorger die 900 fotografeert/filmt heb ik 1x meegemaakt. In mijn geval was vooral de uitlaat heel interessant :-P+

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » zo 31 okt, 2021 22:41

Weet je gelijk waar die jongen voor aan het sparen is! 👍

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » zo 31 okt, 2021 22:57

Was ff vergeten hoe het was... Terugrijdend met de 95 van Piet Zoomers in Wilp naar huis, kwam me een 9000 tegemoet. De bestuurde knipperende en stak de hand op. Ik was te laat om terug te knipperen. Als je dit leest: sorry.

Menno

Plaats reactie