verdrietig nieuws mbt Tanisha

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
wysiwyg
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Re: verdrietig nieuws mbt Tanisha

Bericht door wysiwyg » wo 21 aug, 2024 22:59

Ik lees dit bericht nu pas maar de schok is er niet minder om. Zij was de eerste forummer waar ik 13 jaar geleden contact mee had (uiteraard om een klusje te laten uitvoeren). Geen moeite was haar te veel om het in orde te krijgen. Later nog wel eens bij haar geweest voor een paar stoelen (neem maar mee...). Een bijzondere vrouw met het hart op de juiste plek. Veel te jong..

Driver792
Geregistreerd lid

Bericht door Driver792 » di 01 okt, 2024 9:45

Poeh,

hier schrik ik van! 15 jaar geleden ben ik bij Tanisha terecht gekomen via het forum, en door haar heb ik jarenlang betaalbaar Saab 9-3 (en ook andere auto's) kunnen rijden.
Ze was altijd heel behulpzaam maar had een duidelijke eigen mening en eigen stijl. In 2009 of 2010 hebben we bij haar oma in de achtertuin in Rutten nog een achterdemper dichtgelast.
Daarna kwam de episode met Jeroen, op de boerderij. Dat werd al wat professioneler. En vervolgens de "echte" werkplaats in Lemmer, met 2 kolomsbrug, die ze huurde van Mercedes man Michel.
Het eerste wat je werd aangeboden als je in de ochtend langskwam was een blikje energy drink, daar stond de hele koelkast mee vol. Tussen de middag vond er een lunch plaats bij de lokale snackbar, op kosten van de klant natuurlijk. Dat betaalde ik graag ;) Tussendoor werd er vakkundig gesleuteld en gaf Tanisha haar kritische kijk op de wereld en op de mensen van het forum waar ze mee te maken had gehad. In de middag was het dan meestal tijd voor de keuring, en soms nog een extra reparatie erachter aan. Eventueel reden we dan nog even naar de sloop voor de juiste onderdelen (als ze het al niet op voorraad had). Einde van de dag reed ik dan weer met een volle maag, wat zwarte vegen op mijn kleding maar met een voldaan gevoel én een verse keuring naar huis.

Nog een paar herinneringen:

Mijn broer reed ooit een 9-5 estate, met B205 motor. Die was ook in onderhoud bij Tanisha, maar helaas werd die slachtoffer van black sludge. Tanisha heeft toen die auto echt niet meer te repareren was hem voor weinig over mogen nemen, en er een andere motor ingehangen, een (illegale) gasinstallatie, die je moest vullen via de achterklep(!) , en een ander interieur. Op een gegeven moment zelfs de turbo van een Porsche Panamera. Ook de bordeauxrode 900 NG Talladega kan ik me nog goed herinneren, net als de Trabant die altijd eerst de werkplaats uit moest worden geduwd .

Ikzelf ben een keer gestrand op de A9 met een kapotte brandstofpomp. Ik ben toen met het OV verder naar huis gegaan, nadat de auto door de ANWB was weggesleept. Kosten om de pomp professioneel te repareren waren te hoog voor mij op dat moment. Tanisha wilde meteen helpen toen ik haar belde. Op een zaterdagochtend vroeg heeft ze me thuis opgehaald, hebben we de auto uit het ANWB depot gehaald, en heeft ze op een parkeerplaats de bodemplaat onder de achterbank opengeknipt en een tweedehands brandstofpomp geplaatst. Ze was super servicegericht voor haar klanten en hulp was altijd vanzelfsprekend.

viewtopic.php?f=7&t=129874&p=1403650&hi ... p#p1403650

Een bijzonder, en goed mens is heengegaan.

joep97
Donateur
Donateur

Bericht door joep97 » di 22 okt, 2024 23:53

Jeetje wat een treurig bericht. Sterkte voor alle nabestaanden.

kevinarnold
Geregistreerd lid

Bericht door kevinarnold » di 26 nov, 2024 20:08

Oh nee toch!
Veel te lang het Saab forum niet bezocht maar Tanisha heeft mij enorm vaak geholpen, eerst met mijn 9-3 en later met mn 9-5.
Altijd goede adviezen en stond altijd voor mij klaar..

Rust zacht Tanisha en sterkte met het verlies Rene :(

alex75
Geregistreerd lid

Bericht door alex75 » do 22 mei, 2025 22:07

Het is al even geleden, maar hoorde net pas het nieuws van mede forummer Orphy.
Omdat ik niet meer actief ben op dit forum is dit compleet aan mij voorbij gegaan
Veel te jong en wat jammer..
Ik heb altijd genoten van haar scherpte, ontzettend veel kennis van de Saab en altijd bereid om mee te denken.
Het was altijd een plezier om haar posts te lezen, inventief of soms ook lekker direct
Het is misschien al even geleden, maar ik moest hier wel op reageren
Heel jammer..
Een bijzonder mens!

Plaats reactie