Automerk verraadt hobby's
-
Vinnie
- Geregistreerd lid
Re: Automerk verraadt hobby's
Ja, wie leest er nu geen NRC of komt nooit in AH?
-
Robbert
- Donateur (6x)

Maar de combinatie NRC EN Telegraaf is wel een bijzondere
-
Haagcaab
- Geregistreerd lid
houdt van tuinieren = Nee
* houdt van wijnen = Ja ook!
* houdt van skiën = Ja
* houdt van tennis = Zelf het kijken ernaar maakt me moe.* houdt van klassieke muziek = Ja maar vooral niet te bombastisch maar een kamerstrijkje zo naast het fluiten van mijn turbo mag ik wel.
* winkelt bij de Albert Heijn = Ja maar ook Aldi schuw ik niet
* bankiert bij de ABN AMRO = Nee
* leest De Telegraaf én de NRC = Nee al 20 jaar de Volkskrant (veel te rood
).
* winkelt bij de Albert Heijn = Ja maar ook Aldi schuw ik niet
* bankiert bij de ABN AMRO = Nee
* leest De Telegraaf én de NRC = Nee al 20 jaar de Volkskrant (veel te rood
Ik ken een niet-saab rijdende advocaat die deze combi heeft. Wel interesse voor Saab trouwensRobberts schreef:Maar de combinatie NRC EN Telegraaf is wel een bijzondere
-
puude
- Geregistreerd lid
Ik denk dat het belangrijk is om de uitkomsten van dergelijke onderzoeken niet te licht op te nemen. Dit is een vorm van image- building, en dat is vooral voor een merk als Saab belangrijk omdat de belangrijkste aankoopreden voor een merk als Saab het imago is.
Maar ook ik voldoe totaal niet aan de kenmerken, mijn score is 0.
Wie heeft er een tip voor een whiskydrinkende a-sportieve heavy-metalliefhebber die de arrogante grootgrutter uit zaandam structureel boycot, geen kranten leest, bankiert bij een bank die ook reclame maakt met een Saab in een tv spotje en een hekel heeft aan tuinieren?
Een andere auto kopen?
Ik denk dat het imago wat dit onderzoeksbureau van een Saabrijder profileert niet passend is. (en dat het dus niet een probleem van een iedere op dit forum is die niet voldoet aan de kenmerken.)
Ik koop dus geen andere auto.
Maar ook ik voldoe totaal niet aan de kenmerken, mijn score is 0.
Wie heeft er een tip voor een whiskydrinkende a-sportieve heavy-metalliefhebber die de arrogante grootgrutter uit zaandam structureel boycot, geen kranten leest, bankiert bij een bank die ook reclame maakt met een Saab in een tv spotje en een hekel heeft aan tuinieren?
Een andere auto kopen?
Ik denk dat het imago wat dit onderzoeksbureau van een Saabrijder profileert niet passend is. (en dat het dus niet een probleem van een iedere op dit forum is die niet voldoet aan de kenmerken.)
Ik koop dus geen andere auto.
-
N2024
- Geregistreerd lid
* houdt van tuinieren
Niet echt.
* houdt van wijnen
jawel, vooral Italiaanse wijn.
* houdt van skiën
Nuh!
* houdt van tennis
Ook al niet!
* houdt van klassieke muziek
Ja.
* winkelt bij de Albert Heijn
Ja
* bankiert bij de ABN AMRO
ING
* leest De Telegraaf én de NRC
Nee, zou NRC wel willen, maar heb er geen tijd voor om te lezen
* sportvliegen
Ja
Het is voor een merk erg belangrijk om jezelf te profileren. Je moet dan ook een profiel maken van de doelgroep. Natuurlijk is het profiel van elke klant niet hetzelfde als dat van de doelgroep. Maar als je deze twee (klantprofiel + produkt) goed op elkaar afstemt dan zou je produkt goed moeten verkopen lijkt me (mits je doelgroep natuurlijk groot genoeg is).
Vaak hebben ze het er bijvoorbeeld over dat Saab rijders ouder zijn. Nu kocht ik mijn eerste nieuwe Saab op mijn 26e, dus niet elke klant is precies hetzelfde als je profiel wat je van te voren hebt gemaakt. Even terug las ik nog dat forummers vaak een 3e of 4e hands Saab hebben. Nou er zitten ook beslist 1e hands Saab rijders tussen. Nog een maandje wachten en dan wordt mijn volgende Saab afgeleverd...
Niet echt.
* houdt van wijnen
jawel, vooral Italiaanse wijn.
* houdt van skiën
Nuh!
* houdt van tennis
Ook al niet!
Ja.
Ja
ING
Nee, zou NRC wel willen, maar heb er geen tijd voor om te lezen
* sportvliegen
Ja
Het is voor een merk erg belangrijk om jezelf te profileren. Je moet dan ook een profiel maken van de doelgroep. Natuurlijk is het profiel van elke klant niet hetzelfde als dat van de doelgroep. Maar als je deze twee (klantprofiel + produkt) goed op elkaar afstemt dan zou je produkt goed moeten verkopen lijkt me (mits je doelgroep natuurlijk groot genoeg is).
Vaak hebben ze het er bijvoorbeeld over dat Saab rijders ouder zijn. Nu kocht ik mijn eerste nieuwe Saab op mijn 26e, dus niet elke klant is precies hetzelfde als je profiel wat je van te voren hebt gemaakt. Even terug las ik nog dat forummers vaak een 3e of 4e hands Saab hebben. Nou er zitten ook beslist 1e hands Saab rijders tussen. Nog een maandje wachten en dan wordt mijn volgende Saab afgeleverd...
-
Erik
- Lid van verdienste
-
DaVinz
- Geregistreerd lid
-
denace
- Geregistreerd lid
* houdt van tuinieren ---> heb een "balkon" van 2 bij 1
* houdt van wijnen ---> druivensap krijg ik geeneens weg
* houdt van skiën --- snowboarden komt meer in de buurt
* houdt van tennis ----> op de xbox hou ik het 5 minuten vol
* houdt van klassieke muziek -->klassieker dan The Who of Hendrix kan m.i. niet
* winkelt bij de Albert Heijn ---> dat dan weer wel, maar ook de Aldi bezoek ik vaak
* bankiert bij de ABN AMRO ----> ik Postbank al 15 jaar
* leest De Telegraaf én de NRC ---> NRC hooguit maar De Telegraaf daar kakken onze katten geeneens op
Voor dat ik mn saab kocht hadden veel mensen in mijn vriendenkring dezelfde vooroordelen. Heb jarenlang geskateboard en heb daar nog een beetje mijn kledingstijl aan overgehouden...je moet de mensen eens zien opkijken als ik uit mn saabje stap
Ben iig blij dat die vooroordelen op dit forum niet bevestigd worden...
rock on !! 
* houdt van wijnen ---> druivensap krijg ik geeneens weg
* houdt van skiën --- snowboarden komt meer in de buurt
* houdt van tennis ----> op de xbox hou ik het 5 minuten vol
* houdt van klassieke muziek -->klassieker dan The Who of Hendrix kan m.i. niet
* winkelt bij de Albert Heijn ---> dat dan weer wel, maar ook de Aldi bezoek ik vaak
* bankiert bij de ABN AMRO ----> ik Postbank al 15 jaar
* leest De Telegraaf én de NRC ---> NRC hooguit maar De Telegraaf daar kakken onze katten geeneens op
Voor dat ik mn saab kocht hadden veel mensen in mijn vriendenkring dezelfde vooroordelen. Heb jarenlang geskateboard en heb daar nog een beetje mijn kledingstijl aan overgehouden...je moet de mensen eens zien opkijken als ik uit mn saabje stap
-
weide55
- Geregistreerd lid
* houdt van tuinieren
Opzich wel... als ik de tijd had
* houdt van wijnen
Klopt
* houdt van skiën
Nooit geprobeerd, lijkt me wel een keer leuk
* houdt van tennis
Neen
Niet echt, meer Trance, Ambient en Eighties
Neen, C1000 (en vele saabrijders met mij want er staan altijd meerdere saabs op het parkeerterrein)
Neen, Fortis bank
Gek genoeg kloppen deze beide. Als ik wat makkelijk leesvoer wil hebben dan koop ik een Telegraaf en als ik geen WC-papier wil koop ik een NRC.
Opzich wel... als ik de tijd had
* houdt van wijnen
Klopt
* houdt van skiën
Nooit geprobeerd, lijkt me wel een keer leuk
* houdt van tennis
Neen
Niet echt, meer Trance, Ambient en Eighties
Neen, C1000 (en vele saabrijders met mij want er staan altijd meerdere saabs op het parkeerterrein)
Neen, Fortis bank
Gek genoeg kloppen deze beide. Als ik wat makkelijk leesvoer wil hebben dan koop ik een Telegraaf en als ik geen WC-papier wil koop ik een NRC.
-
Oostland
- Geregistreerd lid
* houdt van tuinieren = Nee
* houdt van wijnen = Nee
* houdt van skiën = Nog nooit gedaan, is vast wel leuk asl je het kan.
* houdt van tennis = Nee hou sowieso niet zo van sport
* houdt van klassieke muziek = Nee, alhoewel je er af en toe best leuke nummers tussen zitten
* winkelt bij de Albert Heijn = Werk er zelfs
* bankiert bij de ABN AMRO = Nee, sns bank
* leest De Telegraaf én de NRC = Nee dagblad van het Noorden
* houdt van wijnen = Nee
* houdt van skiën = Nog nooit gedaan, is vast wel leuk asl je het kan.
* houdt van tennis = Nee hou sowieso niet zo van sport
* houdt van klassieke muziek = Nee, alhoewel je er af en toe best leuke nummers tussen zitten
* winkelt bij de Albert Heijn = Werk er zelfs
* bankiert bij de ABN AMRO = Nee, sns bank
* leest De Telegraaf én de NRC = Nee dagblad van het Noorden
-
Haagcaab
- Geregistreerd lid
Zullen we het er dan eens over hebben wat dan wel het profiel is van een saab rijder volgens dit Forum? De aftrap:
1. Houdt van Franse, Tjechische en Deeense Dogma films. (thuisbioscoop).
2. Zeer gevarieerde muzieksmaak van New wave (the Smiths, Cure) tot Klassiek( Janaceck, Shubert, Haydn). En Singer song writer (waarbij de CD vanveel te vroeg overleden Nick Drake niet uit mijn Saab komt) tot Oude Rock (Rolling Stones, Little feat, Bob Dylan)
3. Naast Saab gecharmeerd van oude (topless)Peugeots.
4. Werkzaam in P&O vak
5. 38 jaar, samenwonend met twee kinderen van 3 en 5 jaar(vandaar de thuisbioscoop als alternatief filmhuis).
6. Kampeert
7. Fotografeert
8. Hekel aan spelletjes
9. Outgoing
10. Vreemde WOII fascinatie (films, bunkerzoektochten en boeken)
11. Doet aan hardlopen (halve marathons)

1. Houdt van Franse, Tjechische en Deeense Dogma films. (thuisbioscoop).
2. Zeer gevarieerde muzieksmaak van New wave (the Smiths, Cure) tot Klassiek( Janaceck, Shubert, Haydn). En Singer song writer (waarbij de CD vanveel te vroeg overleden Nick Drake niet uit mijn Saab komt) tot Oude Rock (Rolling Stones, Little feat, Bob Dylan)
3. Naast Saab gecharmeerd van oude (topless)Peugeots.
4. Werkzaam in P&O vak
5. 38 jaar, samenwonend met twee kinderen van 3 en 5 jaar(vandaar de thuisbioscoop als alternatief filmhuis).
6. Kampeert
7. Fotografeert
8. Hekel aan spelletjes
9. Outgoing
10. Vreemde WOII fascinatie (films, bunkerzoektochten en boeken)
11. Doet aan hardlopen (halve marathons)
-
denace
- Geregistreerd lid
dat is ook leuk Haagcaab..heb het nl graag over mezelf
1. Grote fan van mafia gerelateerde films en docu's
2. Ook een zeer brede muzieksmaak variërend van Jay-Z tot Jamiroquai (wat een naam) van Beatles tot Slayer etc..
3. Veel interesse in de Lancia Stratos en andere oude 80's rally auto's
4. werkt en leert in het juridische
5. 28 jr en samenwonend met vriendin en met twee katten Herman & Harry
6. fanatiek en redelijk hoog cs gespeeld ( first person shooter spelletje)
7.veel geskateboard en na studie van plan om te gaan snowboarden en wavesurfen
8. ook behoorlijk extravert
9. interesse in het feodale japan en china vooral mbt myamoto mushashi
10. hekel aan draaiorgels en optochten
1. Grote fan van mafia gerelateerde films en docu's
2. Ook een zeer brede muzieksmaak variërend van Jay-Z tot Jamiroquai (wat een naam) van Beatles tot Slayer etc..
3. Veel interesse in de Lancia Stratos en andere oude 80's rally auto's
4. werkt en leert in het juridische
5. 28 jr en samenwonend met vriendin en met twee katten Herman & Harry
6. fanatiek en redelijk hoog cs gespeeld ( first person shooter spelletje)
7.veel geskateboard en na studie van plan om te gaan snowboarden en wavesurfen
8. ook behoorlijk extravert
9. interesse in het feodale japan en china vooral mbt myamoto mushashi
10. hekel aan draaiorgels en optochten
-
martin1970
- Geregistreerd lid
-tuinieren; heb een tuin van 353 viekante metertjes.....zal wel moeten dus, maar om het nu een hobbie te noemen!!!!!! Noodzakelijk kwaad is een betere omschrijving
-wijnen: voordat ik commentaar ga krijgen; ik drink al weinig alcohol, maar wijnen typeer ik het liefst als zure zooi....niet te drinken dus(persoonlijke mening)....doe mij maar een vruchtensapje!!!!!!
-skieen: heb wel iets beters te doen dan mijn benen te breken!!!!! Moet er wel bij zeggen dat ik het ook nooit geprobeert heb, dus wie weet......ooit eens een andere mening????
-Klassiek: kan ik zeer zeker wel waarderen, maar andere soorten muziek hebben mijn voorkeur zoals Bruce Springsteen, Phil Collins, Queen.....
-Albert Heyn: Kom er regelmatig, om de dood eenvoudige reden dat die winkel het dichtst in de buurt is(ca. 100 meter)....kom ook relmatig bij de ALDI, Edah.....e.d. Ligt eraan waar de aanbiedingen zijn
ABN-AMRO: al 25 jaar de Postbank. Bevalt prima, dus zal niet veranderen
-Telegraaf/NRC: Ik blijf op de hoogte door teletekst, Internet...e.d lees dus geen kranten
Ik ben dus absoluut geen typische SAAB-rijder; verkoop hem er echter niet voor...heb wel iets beters te doen
-wijnen: voordat ik commentaar ga krijgen; ik drink al weinig alcohol, maar wijnen typeer ik het liefst als zure zooi....niet te drinken dus(persoonlijke mening)....doe mij maar een vruchtensapje!!!!!!
-skieen: heb wel iets beters te doen dan mijn benen te breken!!!!! Moet er wel bij zeggen dat ik het ook nooit geprobeert heb, dus wie weet......ooit eens een andere mening????
-Klassiek: kan ik zeer zeker wel waarderen, maar andere soorten muziek hebben mijn voorkeur zoals Bruce Springsteen, Phil Collins, Queen.....
-Albert Heyn: Kom er regelmatig, om de dood eenvoudige reden dat die winkel het dichtst in de buurt is(ca. 100 meter)....kom ook relmatig bij de ALDI, Edah.....e.d. Ligt eraan waar de aanbiedingen zijn
ABN-AMRO: al 25 jaar de Postbank. Bevalt prima, dus zal niet veranderen
-Telegraaf/NRC: Ik blijf op de hoogte door teletekst, Internet...e.d lees dus geen kranten
Ik ben dus absoluut geen typische SAAB-rijder; verkoop hem er echter niet voor...heb wel iets beters te doen